doctor

facebook: I ♥ doctor blog
twitter: @DoctorMisha

Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 02 Novembar, 2009 17:00

Podrška "Zakonu o zabrani pušenja u zatvorenom prostoru" !!!

ne pusi.jpg, 24 KB
Pre tačno nedelju dana (26.10.) sam na B92 gledao emisiju "Stanje nacije". Pitanje dana je glasilo: "Koliko procenata građana Srbije podržava zabranu pušenja u ugostiteljskim objektima od 1.januara 2010.?" Neki nepoznati gosti- kreću sa argumentima za i protiv Zakona: "Pušenje je hronična bolest, za koju su predviđa da će povećati smrtnost.....Taj Zakon će smanjiti broj gostiju u ugostiteljskim objektima.....U državama Evrope, od uvođenja ovog zakona- broj gostiju se čak povećao! Mnogo je više onih (nepušača) koji ne mogu da odu na piće/ ručak- jer im smeta duvanski dim u lokalima/ restoranima! Potrebno je povećati kazne za nepoštovanje Zakona.....Meni ne pada na pamet da izbacujem svoje goste ukoliko zapale cigaru.....Ali, platićete kaznu....." Traje debata i sad neki "zaštitnik ugostitelja" (a ustvari: očigledni lobista duvanske industrije) izgovara rečenicu od koje mi se diže kosa na glavi: "Ovaj Zakon ugrožava prava pušača!!!" Ja gledam i ne verujem! Njegova sagovornica mu mudro odgovara: "Pušači naravno mogu da puše, to je isto njihovo pravo, ali ne mogu to da čine svuda! Nemaju pravo da zbog svog ugrožavaju prava drugih, i to: pravo na zdravlje, pravo na čistu životnu sredinu....." Kada je ostao bez argumenata, svoja "ubeđenja" nastavlja da brani nekim- nazovi "humorom": "I zamislite Zakon dozvoljava da se puši u posebnim prostorijama, u kojima nema hrane, pića, konobara i to ako je ventilacija 52 km/s- pa to je kao da pušite na motoru u pokretu (smeje se)..."
ne pusi4.jpg, 12 KB
I šta sad?! Ljudi su se nasmejali, zaboravljeno je na bit problema! Većina će pomisliti da to "lopovi samo hoće da popune rupe u budžetu", a retko ko će se setiti "štetnosti duvanskog dima"! Da to ne bi bilo tako, u ime 65% NEPUŠAČA (koliko nas ima u Srbiji)- rešio sam da osnujem facebook grupu "Podrška Zakonu o zabrani pušenja u zatvorenom prostoru !!!" i pokažem da je ovim Zakonom mnogo više ljudi zaštićeno, nego "ugroženo"!!!
Prvi komentar koji me je sačekao na zidu grupe je bio vrlo poražavajući:

"IZVINI KOJA JE SVRHA OVE GRUPE?DA IZNERVIRA PAR PUSACA KOJI NALETE NA NJU?OVAKVI I GEJ PARADE PODRZAVAJU!"

Sutradan (27.10.) sam video rezultate istraživanja "Stratedžik marketinga": na pitanje "Da li podržavate zabranu pušenja u ugostiteljskim objektima od 1.januara 2010.?" Potvrdno je odgovorilo: 76,16% (21,5%- ne) građana Srbije!!!

Zahvaljujući novoj verziji facebooka (koja omogućava pregled poslednjih grupa u koje su se učlanili Vaši prijatelji) i zahvaljujći vrednim članovima grupe koji su pozvali svoje prijatelje u istu, grupa se brzo širila, i svakog trenutka potvrđivala tačnost ovog istraživanja, po kome je velika većina ispitanika za Zakon tj. ZA ZDRAVLjE!!!

Poruke na zidu su bile sasvim drugačije (od one prve):

"Ovo bi bilo super, ali koliko je moguce u Srbiji. Tesko! U svakom slucaju uvek ima moj glas."

"dosta sa tim smradom, uaaa pusaci sto maltretiraju ceo svet"

"mama tata nemojte da pusite"

""Idem na svez vazduh da zapalim jednu." Svaki put me odusevi ta recenica..."

"Konacno se neko setio i nepusaca!"

"Samo napred! :) Velika podrška! Ne možeš više normalno da izađeš u neki lokal a da se pritom ne usmrdiš na duvan..."

"strastveni sam pusac, ali podrzavam ovaj zakon. naterace mnoge da ostave cigarete, izmedju ostalog."

...................

pikavac.jpg, 15 KB

Prema najnovijem istraživanju, koje je sprovela Svetska zdravstvena organizacija u saradnji sa američkim i kanadskim zdravstvenim agencijama, deci u svetu preti sve veća opasnost od takozvanog pasivnog pušenja, odnosno od sekundarnog udisanja duvanskog dima.
Globalno ispitivanje bilo je usredsređeno na decu uzrasta izmedju 13 i 15 godina, u 132 zemlje. Vik Voren iz američkog Centra za kontrolu i sprečavanje bolesti kaže da su rezultati ispitivanja među školskom decom dali uznemirujuće rezultate:
Pokazalo se da je oko polovina dece u svetu izložena dimu na javnim mestima. To nije dobra vest. U nekim područjima to dostiže procenat od čak 80 odsto. To je užasno. Cilj je da to bude nula odsto, pa će to biti problem sve dok ne dostignemo taj cilj.
Sekundarni dim sadrži mešavinu otrovnih hemikalija koje se dovode u vezu sa rakom, srčanim bolestima, dijabetesom i drugim tegobama.
Funkcioner Svetske zdravstvene organizacije Armando Peruga kaže da sekundarni dim otežava život deci:
Kod dece se javlja veliki broj oboljenja disajnih puteva, astma, infekcije uha, i sve je to zbog izloženosti sekundarnom dimu, najčešće od roditelja i prijatelja.
 
35%- 40% duvanskog dima unose nepušači, a kao posledica toga javljaju se oštećenja plućnog kapaciteta (posao i/ili dom). Godišnje se javi oko 3000 smrti od karcinoma pluća i 37.000 od srca – zbog pasivnog pušenja, a tu je i delovanje na plod.
jedan pusac mnogo zrtava5.jpg, 40 KB
Da nisam "Balkanski špijun" zbog rečenice u kojoj sam drugog gosta emisije okarakterisao kao "lobistu duvanske industrije" potvrđuje i ovo (o moći i interesima duvanske industrije u svetu) što sam našao na net:
 
"U 2002. godini, Japan Tobacco, Philip Morris/Altria i British American Tobacco, tri najveće svetske multinacionalne duvanske kompanije, zajedno imaju prihod veći od 121 biliona američkih dolara - ova suma je veća od ukupnog zajedničkog dohotka: Albanije, Bahreina, Belizea, Bolivije, Botsvane, Kambodže, Kameruna, Estonije, Gruzije, Gane,
Hondurasa, Jamajke, Jordana, BJR Makedonije, Malavija, Malte, Moldavije, Mongolije, Namibije, Nepala, Paragvaja, Senegala, Tadžikistana, Togoa, Ugande, Zambije i Zimbabvea."
pusenje da ili ne.jpg, 52 KB

I dok u svetu svakog sekunda jedno dete umre od gladi, pet miliona hektara plodne zemlje naše planete zasađeno je duvanom, biljkom koju nijedna životinja ni u vreme najveće gladi ne bi okusila, jer sadrži 4.000 štetnih sastojaka. Ono što smeta žvotinjama ne smeta čoveku. Za samo sedam sekundi otrovi iz duvanskog dima stižu u centar za zadovoljstvo u mozgu i tu počinje da se stvara velika količina endorfina, hormona sreće. Ovo je razlog što ljudi postaju zavisnici od nikotina. Za samo tri nedelje gustina nikotinskih receptora povećava se za 30 do 100 odsto, a u to vreme osoba počinje da priča priču kako cigaretu može da ostavi kad god hoće. Najpogodniji dan za to, obično, nikako ne stiže.

Bez obzira na snagu volje, od cigarete se teško rastaju i oni najodlučniji. Bez ičije pomoći samo jedan od tri pušača pokuša da ostavi duvan. Istraživanja su pokazala da samo 30% pušača uspe da izdrži dva dana bez cigareta. Bez stručne pomoći, samo 3% se izleči iz prvog puta. Polovina, ipak, uspe u svojoj nameri, ali iz 5 do 7 pokušaja, u roku od 5 do 10 godina.
Kolika je jaka duvanska zavisnost najbolje govori podataka da je na drugom mestu, odmah posle heroinske! Na trećem mestu je zavisnost od kokaina, na četvrtom od alkohola i petom od kafe.

 U jednom istraživanju među pušačima u Engleskoj čak 80% ispitanika je reklo da bi se pre odreklo seksa nego cigarete.

KOLIČINE POPUŠENIH CIGARETA U SRBIJI !!!

Svakog dana u Srbiji se popuši 73 miliona cigareta!
Pušenje dnevno košta 3.100.000 , što znači da za godinu dana Srbi popuše 1.131.500.000 € 
Samo u Beogradu žene mesečno za cigarete daju koliko je potrebno za most preko Dunava. Kada bi neko štedeo umesto muškaraca pušača, za mesec dana preko reke bi nikla dva ovakva mosta.
Svakoga dana, Beograd od svojih sugradjana na poklon dobije 6 tona opušaka, a 1 opušak zagadi do 10 litara vode.
Po broju moždanih i srčanih udara prvi su Rusi, a drugi Srbi. Ključni razlog su cigarete.
Od 100 ljudi koji dobijaju rak pluća, od 95-98 su pušači. Pušenje je direktno odgovorno za 28 vrsta raznih oboljenja, a sve ostale bolesti pogoršava.
U Srbiji se svake godine registruje novih 4300 obolelih od raka pluća. Izlečenje nije izvesno, a državu košta mnogo. Za jednog obolelog u svetu se godišnje izdvaja 25.000
. U našoj zemlji za sve pušače država izdvoji 60 miliona . Svake godine od posledica pušenja prevremeno umre 4,9 miliona ljudi. To znači da dnevno od ove počasti umre 13.200 ljudi!
pusenje3.jpg, 63 KB
Pre pola veka u Finskoj 76% muškaraca su bili pušači. Danas taj broj smanjen je na 26%. Rezultat je smanjen broj obolelih od raka pluća za neverovatnih 63%. Kada bismo mi primenili finski recept, uštedeli bismo oko 80 miliona
, a najvažnije- hiljadu života.
Finci su uspeli da promenom načina života smanje smrtnost od srčanih udara. I mi to možemo!
 mrtvacka kola.jpg, 69 KB

Komentari

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Jovan s.s. | 02/11/2009, 19:39

Dobro dali ti reklamiraš,ili si antiprotivan...?Pozdrav

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

tuzna | 02/11/2009, 20:34

tuzna

Reklamira sebe(narcisu!)...:)))
Podrzavam zakon,naravno,mada mi se desi povremeno :)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Jovan s.s. | 02/11/2009, 20:47

..tužna,hvala na usluzi..pozdravljam te

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

sanjarenja56 | 02/11/2009, 21:15

sanjarenja56

Ko voli cigaretu, ne voli sebe...a ne voli ni druge...
Veliki sam protivnik pušenja, i jednostavno ga ne razumem - zašto ljudi uopšte imaju želju da sami sebe uništavaju?

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

nesanica | 03/11/2009, 00:06

nesanica

Dugogodisnji sam pusac i ukoliko se ovim zakonom odrede mesta za pusace, sa zadovoljstvom cu ici samo u njih. Ne podnosim kada mi neko drzi pridike o stetnosti cigareta jer nisam maloletna, to je moj izbor i ne ostavljam mesta polemici. Lako cemo mi sa cigaretama ali kako cemo sa Borom i Pancevom, tamo ljude truju od rodjenja do smrti 24/7 bez njihove saglasnosti? Tu temu vidim jos niko nije pokrenuo.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Uros | 03/11/2009, 00:14

E tooooooo.....:))))

sanjarenja56 : u potpunosti se slazem sa tobom.....:)))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 03/11/2009, 02:42

misha

@Jovan s.s.: Šta je loše reklamirati se? I tek ću da se reklamiram xDDDD

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 03/11/2009, 02:44

misha

@sanjarenja56: Tvoj komentar je bio očekivan :))) Tako je!:) Pozz koleginice:*

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 03/11/2009, 02:47

misha

@nesanica: To su ozbiljna pitanja, slažem se! Samo što mi, obični smrtnici, tu ništa ne možemo da promenimo, dok kad je (aktivno i ili pasivno) pušenje u pitanju- i te kako možemo!!! Pozz:)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Olja | 03/11/2009, 14:06

I sama sam bila pusac godinama, pre druge trudnoce sam ostavila pusenje i ne pusim vec skoro 14 godina.
Htedoh da kazem:moj je tata pusio 35 god braka sa mojom mamom (a i pre toga) i to po 40 cigareta dnevno.
Mami je dijagnostikovan dobrocudni tumor na plucima,uspesno operisan i eto je vec 10-tak god normalno zivi.
Tati ni to nije bila dovoljna opomena, nego tek kada su mu naslage na glasnim zicama bile tolike da je morao da ih struze,i tek kada mu je dr reko - Birajte, ili bacate cigarete ili dobijate rak glasnih zica - ostavio je cigare.
Pa, ko voli nek izvoli...

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Mutimir | 03/11/2009, 14:15

To znači da dnevno od ove počasti umre 13.200 ljudi!
Mislio si "pošasti"?

Ako ti ovaj biser vidi neki obrazovani pušač, neće ti vredeti ni doktorsko zvanje koje te krasi. :)

Svaka cast!

Andrea-Dea | 03/11/2009, 14:32

Ovakva obavestenja nam i trebaju!Svaka cast za ovu stranicu,trebalo bi o ovakvim stvarima cesce govoriti,kao i to da se uvedu predavanja po skolama!

Stvarno sam ocajna !

Tamara Kecic | 03/11/2009, 15:17

Oba moja roditelja puse i sto je strasno nenameravaju da to ostave!Digla sam ruke-svadje su bezkorisne...

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

milena | 03/11/2009, 15:45

istina je da pusaci imaju pravo na svoj izbor,problem je sto nepusaci to nemaju jer je do sada sve bilo prilagodjeno pusacima i niko ozbiljno da shvati da to nekom zaista smeta.bez ikakvog proseravanja.

Ocajna i ja :) ali se borim

Nena | 03/11/2009, 16:01

Odlicna ideja da se formira ovakva stranica! Podrzavam maximalno!
Roditelji su mi pusaci od kad znam za sebe. Oni puse, ja otvaram prozore. Leti nemamo problem, :) ali poslednjih mesec,dva -zucne rasprave. Otac vice, majka cuti a ja vetrim kucu i ne ostajem verbalno duzna. Tako mora... Na zalost, pusenje je tolika zavist da je cak jaceg intenziteta od roditeljske brige da im deca odrastaju u zdravoj okolini. Nepusaci sveta ujedinite se!!! :D Nema odustajanja! Necu da cekam da dobijem kakvu bolestinu da bi moji roditelji ukapirali sta su uradili! Ako vec nemaju svest o tome sta rade mom bratu i meni koji smo nepusaci, onda ce trpeti sibanje vetra pod nogama dok gledaju TV!
Sto se lokala tice: lokali vece povrsine od 100m2 morace da odvoje posebne prostorije za nepusace, a oni manje ce morati da se opredele da li su pusackog ili nepusackog karaktera. Totalno podrzavam! Pozz svima i ne odustajte. BORITE SE ZA SVOJ VAZDUH!

Ranije greske

Pedja | 03/11/2009, 16:29

Greska je bila sto je kod nas pusenje decenijama bilo drusteveno ptihvaceno. Pusilo se svuda, osim u bolnickim sobama i decjim ustanovama. Na svakm koraku su bile pepeljare, Pusilo se po kancelarijama, na sastancima, u autobusima, cekaonicama... kao da to uopste ne zagadjuje vazduh. Za pusaca je bila uvreda da mu se kaze da pusenje nije dozvoljeno na nekom mestu.
Nisam nikada bio pusac i nije mi bilo potrebno da se na sopstvenom primeru ucim o stetnosti pusenja. Bio sam dovoljno razuman da to shvatim i na primerima velikog broja drugih.
Epa treba zabraniti pusenje u zatvorenom prostoru., u svakom slucaju.

...

Miljka | 03/11/2009, 16:48

Mene odusevljava razmisljanje pusaca- u okruzenju sam mnogih pa sam ih dobro proucila:) njima nije gust da sednu u kafic na kafu ako ne puse?! pa zar sedis sa cigarom ili sa prijateljem na kafi?! sve im postaje besmisleno ako cigare nema... ja sam to videla kod mog momka koji je pokusao na mesec dana da ostavi-totalno drugacija licnost! sve mu nije imalo smisla, niti da odemo na kafu, niti da se kartamo... nista!samo je cutao i patio... ja bi se smorila da sam u njihovoj kozi- jer skontas kako si nikakav bez cigare! ja ne znam kako bi reagovala kad bi to otkrila kod sebe da bez nje ne znam da funkcionisem! strasno!
p.s. totalno podrzavam zakon

A pravdanje

Pedja | 03/11/2009, 16:59

Pusaci umeju i da se pravdaju. To je njihov izbor, oni nisu maloletni, ni glupi...
Sa pusenjem velika vecina pocinje dok su jos maloletni i nista im posle ne vredi kad postanu punoletni jer su se prethodno vec navikli na pusenje. Nikotinska zavisnost im do te mere pomuti stanje svesti da im je pusenje bitnije od sopstevenog zdravlja, pa i od zdravlja svojih najblizih.
Ma mnogi cak i obole od neke bolesti za koju pusenje predstavlja visoki faktor rizika od pogorsanja i oni i dalje puse.

Bolje Batali dok mozes nego posle kad budes morao,TAD JE KASNO!

Zivorad Mikic Z i z a | 03/11/2009, 17:29

Doktore svaka ti cast!Jako me raduje ova stranica,u potpunosti je podrzavam.Imam pedest i tri godine i zapalio sam samo jednu cigaretu i to u prvom razredu osnovne skole,od tada pa do danas a nadam se da i do kraja mog zivota necu vise nikad.Moj slogan je vrlo jednostavan: BOLJE BATALI DOK JOS MOZES NEGO LI DA BATALIS KAD BUDES MORAO:TADA JE MOZDA VEC KASNO!Otac mi je umro od raka pluca 2000.god. ,tesko je bilo ona zadnja cetri dana pred smrt gledati njegove muke i bolove koje je istrpeo.Zato savet mladjima bolje pojedite jednu jabuku nego li da ispusite par cigaret.Shavtite da je vas karakter najjaci od svega,pa cak i od cigareta!

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

suky | 03/11/2009, 17:45

suky

zabraniti svaki oblik pušenja... kao i sve padeže u vezi sa pušenjem...
;)))))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

amater | 04/11/2009, 02:47

Zanimljivo, ali ... svi govore o opasnostima pusenja. Nesanica je lepo rekla, sta sa Borom, sta sa Pancevom? Sta sa matorim automobilima, kolicinom istih na nasim putevima, zagadjenim raskrsnicama, bulevarima, sta sa izuzetno nekvalitetnom i losom fast food ishranom, kojekakvim sokovima, slatkisima, koji u sebi sadrze nepovoljne supstance, sta cemo sa alkoholom koji se otvoreno i direktno reklamira i propagira na nasim televizijama, sta sa nekim vecim stvarima poput ozonskih rupa koje su nastale zbog nebrige cele planete, sta sa fabrikama bez filtera, i mnogim, mnoooooogim drugim mnogooooo losim stvarima koje svakodnevno zagadjuju nasu okolinu i nas, daleko vise i opasnije od pusaca? Zasto se niko ne hvata cinjenice da ljudi do prodavnice odu radije kolima nego peske, da ne koriste biciklove, da bacaju plasticne boce, kese, razno djubre po ulici, nasim naseljima, putevima, sumama, sta je sa secenjem drveca, krcenjem suma da bi se izgradila zgrada... nikome ne smeta nista od toga, samo pusaci? Samo su pusaci za sve krivi? Zakon pusace oznacava kao kriminalce, kompletno unistava njihovo pravo na izbor. Bice zabranjeno sluziti pice i hranu u prostorijama namenjenim pusacima? Pa zasto onda i trebaju da postoje takve prostorije? Da, podrzavam prostorije za pusace, dokle god imaju iste prednosti kao i prostorije za nepusace, ali zigosati pusace i terati ih u ugao kao da su poslednja djubrad na ovoj planeti je okrutno, bezobrazno i izrazava istinsku mrznju prema jednoj grupaciji. Vredjate, mrzite i ugnjetavate ljude koji imaju tu zelju, naviku, porok, sta god, poenta je da postoje. Ima ljudi koji su umirali od svih gore navedenih bolesti i bez cigare, a ima ljudi koji su ziveli sto godina, sa sve cigarom.

Zasto nekome nije palo na pamet da u Zakon stavi npr., da svi ugostiteljski objekti moraju imati, po tacno odredjenim specifikacijama, jonizatore vazduha? A ni to nije jedina mogucnost za preciscavanje vazduha. Ne, lakse je zgaziti nekoga drugog.

Od tolikog besa prema pusacima, ne vidite sve ono sto je lose u vezi sa ovim Zakonom. Da, ovaj Zakon, ali ne u ovako uzasnoj formi.

Usput, da stvar bude jos "gora", ja sam strastveni nepusac, nikad probao u zivotu, nikad zeleo, nikad i necu, i itekako sam protiv pusenja ... ali ne protiv ljudi.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 04/11/2009, 04:02

misha

@amater: Hehe, lep monolog- ali malo je toga rečenog! Da budem surovo iskren- nije rečeno NIŠTA! Fast fud, slatkiši, alkohol- sve je to stvar izbora (što se mene tiče i marihuana treba da se legalizuje- pa ko je lud nek se ubije!), i ako koristimo gore pomenute stvari- štetimo samo sebi! A ako koristimo cigarete- štetimo ljudima u okolini, to je ta razlika! Ovo drugo što pišeš (fali samo "mir u svetu";)) je offtopic jer ja ne govorim o ekologiji već o štetnosti cigareta! Zašto da u takvim prostorijama nema konobara- zato što nisu plaćeni za trovanje na radnom mestu! P.s.I ako je demokratska moderna Evropa to prihvatila- zašto bi se mi Srbi bunili. Izgleda da smo previše bili pod Turcima.....:/ Pozz

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

cat | 04/11/2009, 05:53

Potpuno se slazem sa tobom Misha!
pozdrav za inicijativu iz Subotice

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 04/11/2009, 13:34

misha

@Mutimir: Hehe, misliš: blog doktorsko zvanje koje me krasi;) Jesam zdravstveni radnik, ali još uvek mlad da bih mogao biti real doctor (ko zna, nekad?;)) Inspirisan blogom!xDDD Veliki pozz:)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

amater | 04/11/2009, 14:40

Ok, ako cemo tim putem, onda ovako. Ja sam biciklista i mene jako nervira to sto svaka susa danas ima automobil kojim ide gde joj se hoce, pune nam se gradovi automobilima. Ljudima je lakse da idu kolima, pa da usput zagade okolinu u kojoj JA ZIVIM, nego da idu peske ili biciklom, a u najgorem slucaju, gradski prevoz. Ne, danas svako mora da ima motor, kola, a ko razmislja da ti automobili zagadjuju? Da ne govorim o tome da se parkiraju po biciklistickim stazama, trotoarima, u najgorim slucajevima, ljudi ginu zbog nesmotrenosti ljudi u alkoholisanim stanjima koji prebrzo voze, preticu, obilaze i sl. Je l' se to ne smatra ugrozavanjem? Sta, pusaci nisu ljudi, treba ih baciti u neku rupu?!

Svasta sam ja gore naveo, a ne samo ono na sta si ti odgovorio (slatkisi, sokovi itd.). Sta je sa djubrenjem, bacanjem otpadaka po ulici, sta je sa zagadjenjima iz fabrika, automobila (ciji se broj iz dana u dan povecava), sta je sa krcenjem suma, jer, boze moj, ljudi bi da zive u centru grada, a ne na periferiji, pa onda moramo natrpati sve zgrade u centar.

Bilo bi lepo sve nepusace koji razmisljaju tako staviti u jedan red i videti sta sve oni imaju od poroka i cime se sve oni bave, a sto skodi ostalima, pa onda doneti neki zakon protiv njih, da vidim kako bi se oni osecali kada bi ih covecanstvo "bacilo u rupu".

Oni koji zive u Beogradu ne moraju ni da se brinu za pusace, oni su najmanji zagadjivac...

Zavrsio sam diskusiju.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

aaa | 04/11/2009, 14:43

svaka cast.....sad cu svima da posaljem link.
samo,ovi neki komentari na kraju su nepotrebni,stvarno.
pozdrav i srecno!

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

poluuspavanka | 04/11/2009, 14:57

Ja kao nepušač baš nepušač nemam pravo da baš osudjujem, jer nemam predstavu kakva je to vrsta zavisnosti... Mogu da kažem da mi smeta dim, ali se trudim da budem tolerantna koliko mogu.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 04/11/2009, 15:27

misha

@amater: Pomenuo sam ja i te druge probleme o kojima pišeš u ovoj rečenici: "Ovo drugo što pišeš (fali samo "mir u svetu";)) je offtopic jer ja ne govorim o ekologiji već o štetnosti cigareta!" Sve to jesu problemi, slažem se! I svrha ovog posta nije da se sad delimo na pušače i nepušače- već da što veći broj ljudi izabere zdravlje!:) Pozz:)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 04/11/2009, 15:34

misha

@poluuspavanka: Bilo bi bolje da su više tolerantni oni koji puše a ne oni koji ne puše! Ti, ja, mnogi drugi- svojom tolerancijom dozvoljavamo da nas truju, umesto da oni koji puše svojom tolerancijom pomognu i sebi i drugima! Pozz:)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

amater | 04/11/2009, 17:03

Da se razumemo, ja sam protiv pusenja, zaista. Nepusac sam, kao sto sam i naveo, ali se trudim da budem tolerantan, i ne smatram da je najbolje "trenirati strogocu" prema pusacima. Jedan od komentatora na sajtu Pressa je lepo napisao kakva je situacija u stranim zemljama. U odvojenim delovima za pusace se sve odvija najnormalnije kao i u prostorijama za nepusace, kao i to da se najnormalnije sluzi pice, hrana. Takodje, zasto ne dozvoliti kaficima da sami odredjuju da li su za pusace ili nepusace? Umesto da ugnjetavamo ljude koji su to odabrali, ma koliko lose bilo, hajde da to resimo na neki nacin koji ce biti prihvatljiv za obe strane.

Slazem se da je pusenje stetno, da zagadjuje, da treba spreciti sirenje toga, ali ne na silu i ovako kako to radi drzava Srbija. Niko ne kaze da to ne treba da se uradi, ali zasto smo mi pametniji od ostatka sveta koji je elegantnije resio ovaj problem?

...

marko | 04/11/2009, 22:22

ja ne pusim ja jedem cigarete,i podrzavam nepusace jer ja mogu cigare da smanjim samo kada mi je naredjeno,mada iskreno mislim da svi nepusaci koji imaju problem sa cigaretama,imali su neki kontakt,npr pusili dvadeset godina :)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

marko | 04/11/2009, 22:23

i misho dokore,kako bre da ostavim? veruj mi doktore da cigare meni vise smetaju

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 04/11/2009, 22:56

@marko: Jakim karakterom, željom i podrškom! Lako je to reći kad si nepušač,a?;)

e miso

marko | 05/11/2009, 01:00

ma moze,nije bas toliki haos,skroz sam se napalio na to da ostavim ,cuo sam i za neku knjigu ...ludilo kao :)

inace

marko | 05/11/2009, 01:05

o cemu je tu rec kao neka knjiga lako je ostaviti cigarete,ili tako nesto ,kao 90 posto uspeno?zna li neko

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 05/11/2009, 13:04

misha

@marko: Video sam na zidu facebook grupe da neki pominju tu knjigu? Možda će ti ovo nešto pojasniti: http://www.youtube.com/watch?v=w87SZvhopco Pozz:)

Preuzeto sa sajta Ivona Zivkovic

Jelena | 05/11/2009, 21:23

Ovaj post nije pohvala pusenju samo podsecanje da ima i drugacijeg pogleda na stvari.

30.06.2007.

DA LI CIGARETE ZAISTA IZAZIVAJU RAK PLUĆA?
"PUŠENJE UBIJA.
DUVANSKI DIM
ŠTETI LJUDIMA
U VAŠOJ OKOLINI"
"PUŠENJE IZAZIVA RAK
PLUĆA, RAK USNE, RAK JEZIKA,
RAK GLASNIH ŽICA!"

Piše: Ivona Živković

Ovo zastrašujuće upozorenje mora se nalaziti na svakoj paklici cigareta koja je u prodaji. Naravno, iako ubijaju cigarete se i dalje legalno, i u ogromnim količinama, prodaju širom sveta.

Nekada je i alkohol bio "opasan". Bilo je to vreme njegove prohibicije u Americi od 1919. do 1933. Mala grupa ljudi uspevala je tada da kontroliše ogromno američko tržište zamajavajući američke policajce (na čelu sa "nesalomivim" Eliotom Nesom, medijskom zvezdom i verovatno običnom mafijaškom pudlicom), pa je tako tobožnja prohibicija zapravo kanalisala ogromnu zaradu isključivo u džepove mafijaša. Ovo me podseća na nestašicu goriva u Srbiji u vreme "nametnutih i ničim izazvanih sankcija" pod "vlašću" Slobodana Miloševića. Nije ga bilo na pumpama, ali ga je bilo na svakom ćošku na ulici. Narod plaćao tri puta skuplje benzin, a mala grupa veštih "švercera" zaradjivala ogroman novac.

Isto se dogadjalo sa "švercovanim" cigaretama.
Nakon "demokratskih " promena u Srbiji odmah je krenula žestoka borba za kontrolu duvanskog tržišta, uvodjenje akciznih markica, lov na "švercere" tj. "Slobine, Mirine i Markove mafijaše" i sl. Kada su trafike napunjene cigaretama (samo onih proizvodjača koji su dobili "licencu" za srpsko monopolisano tržište) i kada je takvo "tršište" uredjeno u skladu sa EU integracijama, krenulo se opet sa obaveznim nalepnicama. Naravno, cigaretni tranzicioni period i promena licenciranih trgovaca nije nikoga odveo u zatvor (u ovom poslu se ne ide u zatvor), ali su neki slobodniji strelci dobili putnu kartu za večna lovišta. U zemaljskom poslovnom lovištu zna se ko je gazda i kako se može ući u najunosnije biznise.

Dakle, biznis sa cigaretama je unosan i tu nema diskusije. Pa ko ga onda kvari zastrašivanjem pušača?

Od kada se ONI (naši vlastelini koji kontrolišu sve najunisnije biznise) toliko brinu za zdravlje nas robova? Zar nismo već primetili da im je do ljudskih života i zdravlja stalo kao do lanjskog snega? Zar nismo već shvatiliu da nas upravo ONIi truju hranom, lekovima, virusima, radioaktivnim otpadom i svime što im može doneti profit i moć?

Najrigorozniji u zabrani pušenja su Amerikanci. Tamo je danas skoro postalo sramota pušiti. Zdravlje, fitnes i redovne lekarske kontrole postale su sastavni deo života. Propagiraju ih upravo globalni mediji pod kontrolim globalnog korporativnog biznisa. "Duvanski dim ubija" - čuje se sa svih televizija.

Ali, obolelih od raka je sve više.

Japan i Grčka imaju najveći broj pušača na svetu, ali najmanji broj obolelih od raka pluća. Suprotno njima - Amerika, Australija, Rusija i neke južno pacifičke zemlje imaju najmanji broj pušača, a medju prvima su po broju obolelih od kancera pluća.

Nije li ovo malo čudno ako se prihvati da baš duvanski dim izaziva rak pluća, grla, jezika...? Da li je ova tvrdnja uopšte naučno dokazana? Koji je to sastojak u duvanskom dimu kancerogen? Gde su naučne reference za ovu tvrdnju? Ili su sve to izmislili mediji?

Nešto se tu zaista ne uklapa.

DUVAN JE STOTINAMA GODINA SMATRAN LEKOVITOM BILJKOM

Duvan je stotinama godina smatran lekovitom biljkom, da bi tek pre 50 godina postao težak porok koji ubija.

U Evropu je stigao još u srednjem veku. Španski moreplovci Rodrigo de Jarez i Lius de Tores su na Kubi prvi put otkrili magiju pušenja duvana. Potpuno zbunjeni gledali su kako urodjenici savijaju osušeno i iseckano lišće duvana u list palme ili kukuruza i "prave to u obliku puške od papira", zapisao je Jarez. "Nakon što bi zapalili jedan krak, oni bi počeli da ispijaju dim koji je odatle izlazio".

Eto, takav je bio prvi susret Evropljana sa pušenjem duvana. Taj štos sa "pijenjem" dima Jarez je doneo u Španiju i odlučio da na ulici to demonstrira.

Kada je iz usta i iz nosa počeo da mu izlazi dim, prolaznici su se toliko preplašili da ga je sveta papska inkvizicija osudila na sedam dana zatvora. Ali dok se obreo na slobodi ovo duvansko ludilo već je počelo da zahvata čitavu Španiju.

Za samo sto godina uživanje u pušenju je zahvatilo čitavu Evropu. Lekovito svojstvo duvana je bilo opšteprihvaćeno. Koristili su ga lekari protiv kašlja, glavobolje, a pomogao je u lečenju migrene i francuskoj kraljici Katarini Mediči, pa je duvan od 1561. nazivan i "kraljičinom travom".

Da je duvan božija biljka kaže i stara indijanska legenda: kada je jednom u drevnom vremenu zemlja bila jalova ljudi su masovno umirali od gladi. Tada je Veliki Duh poslao Ženu da spase čovečanstvo. Kako je putovala svetom, Žena bi svojom desnom rukom doticala zemlju i tu bi rastao krompir. Gde god bi zemlju dotakla levom rukom - tu bi nicao kukuruz. Kada je svet konačno postao bogat i plodan, Žena je sela da se odmori. Kada je ustala, na tom mestu je počeo da raste duvan...

Do ranog 20. veka skoro svaki drugi odrasli stanovnik Evrope je pušio. Lula je bila sastavni deo opreme engleskog džentlemna, Šerlok Holms je uz lulu rešavao misteriozne zločine, Čerčil je uz cigare vodio rat, umetnici su uz duvan stvarali svoja najveća dela, a rak pluća skoro da nije ni postojao.

Slikari Henri Masler i Van Gog ovekovečili su ova dva pušača.

Što je od Boga stvoreno ne može biti škodljivo.

ALI, KADA ČOVEK POŽELI DA BUDE BOG...

NUKLEARNO "SVETO TROJSTVO"

Ali, 16. jula 1945. dogodilo se ono što je čitavo čovečanstvo uvelo u katastrofu. Neodgovorne vlade najmoćnijih država sveta i danas pokušavaju da ovu katastrofu sakriju od javnosti, i to čine upravo obaveznom nalepnicom o štetnosti duvana i pomahnitalim kampanjama protiv pušenja.

Tačno u 5.30 ujutru 16.jula 1945. u američkoj vojnoj bazi u oblasti Almogordo u Novom Meksiku, uz odobrenje američke vlade izvršeno je testiranje prve nuklearne bombe punjene plutonijumom, poznato kao Trinity test. Test je bio završna faza Projekta Menhetn, koji je američke poreske obveznike tada koštao 2 milijarde dolara. NEKO u Americi želeo je da ima najmoćnije oružije na svetu.

Uranijumska bomba "Little boy" (levo) koja je radila na pricipu puške /dva uranijumska dela su aktivirana udarom eksplozivnog punjenja) i koja je 6. avgusta 1945. bačena na Hirošimu - nikada nije bila testirana. Amerikanci, navodno, nisu mogli da sakupe dovoljno uranijuma za dve bombe. Njen kreator Vilijam Dik Parsons toliko je bio siguran u svoj izum da je i sam leteo u avionu Enola Gay do Hirošime u specijalno konstruisanom odeljku (slika u sredini) kako bi sklopio svoje ubitačno čedo namenjeno japanskim civilima. Baš kao u Kubrikovom filmu "Dr. Strangelove". Odmah nakon obavljenog posla u još zaprljanoj košulji (na slici desno), i sa osećanjem radosti (!) unapredjen je i nagradjen Srebrnom Zvezdom.

Što se tiče plutonijumske bombe, napunjeno je nekoliko komada i odlučeno je da se jedna testira. Tačno 6 kilograma plutonijuma u obliku lopte okruženo je jakim ekspozivom. Ova naprava nazvana je baš tako:"Gadget" (Naprava) . Paljenjem visokoekspolozivne mase 6 kilograma plutonijuma se toliko sažme (implodira) da eksplodira oslobadjajući ogromnu energiju.

"Naprava" spremna za Trinity test u Novom Meksiku.

Prva nuklearna bomba ekspoldirala je u 5 i 30, 16.jula 1945. u vazduhu iznad Novog Meksika snagom jednakom 21 000 tona TNT-a.

Jedan od učesnika testa K. Greisen je svoj prvi utisak ovako opisao:
"Čim je intenzitet svetla nestao, skinuo sam naočare i pogledao u pravcu tornja. U tom trenutku video sam plavičastu boju oko dimnog oblaka. Tada je neko povikao da treba da obratimo pažnju na udarni talas koji stiže preko zemlje".

"Postojanost dimnog oblaka me je iznenadila. Nakon prve brze eksplozije niži deo oblaka izgledao je kao da visi u vazduhu i da je tu potpuno fiksiran. Gornji deo se i dalje uzdizao, te je nakon nekoliko minuta bio najmanje 8 kilometara visok.

Niko od naučnika i "svetih" ratnika tog 16. jula 1945. nije znao tačno koliko će se energije iz ove eksplozije osloboditi. Procene su bile različite. Neki naučnici iz vojne baze Los Alamos sumnjali su da će "Naprava" uopšte i funkcionisati.

Po njihovim procenama, ukoliko sve bude u redu bomba bi oslobodila energiju oko 5.000 tona TNT. Nakon ekspolozije izračunali su da je ekspozija bila duplo jača, čak 10 000 tona TNT-a. Kasnije se pokazalo da je oslobodjena energija od čak 21 000 tona TNT-a, dakle četiri puta više nego što su neki naučnici predvidjali. Očigledno, svi ovi neodgovorni ljudi nisu imali predstavu sa čim zapravo barataju.

Da bi smo shvatili kako su ovi sumanuti ratnici tada razmišljali, pogledajmo kako je to izgledalo po sećanjima nekih od učesnika koja su danas dostupna javnosti.

Postojala su tri bunkera za posmatranje eksplozije na razdaljini oko 10 kilometara od nulte tačke. Bili su spremni da eksploziju snime iz vazduha, da izmere podrhtavanje tla od udarnog talasa, ali najveći problem im je bio kako da izmere količinu radijacije u gornjim delovima atmosfere. Niko nije imao pojma kako visoko bi radioaktivnost mogla da ide. Meteorološki izveštaj je bio takav da je obećavao vreme bez vetra (ne kaže se u kom periodu ne bi bilo vetra -da li narednih 50 000 godina), ali su "mudri" vojni planeri za svaki slučaj bili spremni da u slučaju vetra stanovništvo iz okolnih oblasti evakuišu (!)

Dok su čekali eksploziju, poveo se čak i razgovor o kladjenju. Pitanje koji je neki od "mudraca" postavio bilo je da li će "Naprava" možda spržiti čitav Novi Meksiko ili možda čitav Svet.

Robert Openhajmer kladio se u čitavih deset dolara sa Džordžom Kisijakovskim koji je uložio čitavu svoju platu, da bomba neće uopšte raditi (!)

U završnim sekundama odbrojavanja ovi "neustrašivi junaci ", od kojih su neki priznali da se ipak plaše onog što možda sledi, polegali su na zemlju u podzemnom bunkeru i to nogama okrenuti nultoj tački.

Tačno u 5.30 ujutru 16. jula 1945. imali su priliku da gledaju zastrašujuću pečurku koja će potpuno promeniti život na zemlji.

Prva reakcija ovih umobolnika je bila iznenadjene, radost i olakšanje: "Od mraka do brilijantnog sunčevog bljeska, sve se promenilo u trenutku".

Onda su momci počeli da ispijaju viski i nazdravljaju "uspehu". Pale su medjusobne čestitke i svi su osetili olakšanje. Kisijakovski, koga je ekplozija oborila na zemlju, tražio svojih deset dolara od Openhajmera.

Za sve njih je ovo moćno oružije značilo da je rat (sa Japanom) gotov. (Naravno, ovi ljudi nisu tada znali, kao što mnogi ni danas ne znaju ko je i zašto uveo Ameriku i Japan u rat, za čije interese je sve to radjeno, ko zaista kontroliše Pentagon, ko je aranžirao napad na Perl Harbur, ko je stajao iza marionete Hitlera, a ko iza marionete Staljina itd. Ali, to nije predmet ovog teksta).

Ipak, nakon prvodbitne euforije mogle su se čuti i reči direktora Trinity testa, Keneta Beinbridža: " Sada smo svi postali kurvini sinovi".
"Kurvini sinovi" koji su sproveli Trinity test: Beinbridž, general Gruvs i Openhajmer i i ostali.

Uranijumska bomba nazvana "Dečko" bačena je na Hirošimu 6. avgusta 1945, a plutonijumska nazvana "Debeljko" (na slici) 9. avgusta 1945. na Nagasaki. Kakva simpatična imena su ove psihopate davale bombama!

POSLEDICE ČOVEKOVOG "STVARANJA" SU UBITAČNE

Trinity test je bila atomska eksplozija vidljiva na prostoru od 300 kilometara unaokolo.

Zvanično je tada objavljeno da je došlo do eksplozije municije u vojnoj bazi. Komandant baze Alamogordo u Novom Meksiku je nedeljama pre testa bio instruiran kakvo saopštenje da izda povodm onoga što će se dogoditi. Saopštenje je bilo kodirano i svaka reč je imala sigurnosni broj. Ništa se iz njega nije smelo naslutiti.
Kopija saopštenja je poslata agenciji AP (koju kontroliše moćna dinastija Rotšild) . Tako je lokalni "Albuquerque Tribune" na naslovnoj strani tog popodneva objavio:
"Skladište municije gde su se nalazila visoko eksplozivna sredstva i pirotehnika, eksplodirao je rano jutros u udaljenom rejonu vazdušne baze Alamogorado, proizvodeći izuzetan bljesak svetla i vazdušni udar koji je primećen po proceni Galupa 235 milja severozapadno".

Ljudi iz Pentagona (koji kontroliše katolička crkva, a ne američka vlada) učinili su tako najveći zločin u istoriji čovečanstva. Ali, trebalo je pobiti što više te japanske jeresi, zar ne? Cilj opravdava svako sredstvo, glavna je jezuitska lozinka.

Ali, da vidimo posledice. One su dugoročne i znače postepeno umiranje ljudi , ne decenijama, već stotinama i hiljadama godina nakon radijacije.

Za samo nekoliko sekundi milijarde smrtonosnih radioaktivnih čestica usisano je u atmosferu do visine od 10 kilometara, gde mlaznjaci lete povezujući čitav svet.
Samo jedna udahnuta čestica razara tkivo pluća koje grozničavo počinje da se brani i ćelije se umnožavaju sve dok se (po doktoru Krebsu) potpuno ne istroše sve zalihe vitamina B17 i kada se ovaj proces umnožavanja ćelija više ne može kontrolistai. To je rak pluća.

Ukoliko jedna mikroskopska čestica padne na kožu izaziva po istom principu rak kože.

Kako znamo da radioaktivne čestice izazivaju rak kože i pluća?
Test za dokazivanje uzroka svake bolesti je rigorozan. Tako se i radioaktivna čestica, na koju se sumnja, mora izolovati, onda u adekvatnim kontrolisanim uslovima u laboratoriji naterati da izazove rak kože ili rak pluća kod sisara.
Naučnici su tako žrtvovali desetine hiljada pokusnih životinja koje su namerno izložili radioaktivnim česticama. Rezultati su bili nedvosmisleni: svaki miš ili pacov u kontaktu sa ovom česticom dobijao bi rak i umirao. Dokazi su neoborivi - radioaktivne čestice izazivaju rak.

Pitanje je sada koliko ima tih čestica u vazduhu?

Pre nego što su Rusija, SAD i Britanija 5. avgusta 1963. sporazumom obustavile nuklearne probe u atmosferi, više od 4.200 kilograma plutonijuma je u nju već izbačeno.
Ako znamo da manje od jednog mikrograma plutonijuma (milionitog dela grama) koji se udahne uzrokuje smrtonosni rak pluća, vidimo da su neodgovorni ljudi izbacili u atmosferu 4,200,000,000 (4.2 milijarde) smrtonosnih doza sa česticom koja ima period raspadanja minimum 50 000 godina.

Deluje li vam to zastrašujuće? Shvatate li koliko je bila besmislena "zabrinutost" učesnika Trinity testa da bi vetar mogao da raznese radioaktivne čestice na širem područiju Novog Meksika?

Ali, ima i goreg.

Količina plutonijuma o kome je reč nalazi se u nukleranom oružiju pre detonacije. Nakon detonacije daleko veći broj čestica postaje radioaktivan jer se mnoge ozrače prilkom podizanja prašine ili peska usisanog sa tla za vreme širenja vatrene pečurke.

Ove čestice ozračene u tranzitu formiraju do sada najveći deo dima na bilo kojoj fotografiji nuklearne detonacije. U najvećem broju slučajeva nekoliko tona materijala usisano je i permanentno ozračeno na ovaj način.

Ali, da budemo krajnje restriktivni i da kažemo da je samo 1.000 kilograma materijala sa površine usisano pri svakom nadzemnom nuklearnom testu.

Pre zabrane nadzemnog nuklearnog testiranja, Rusija, Amerika i Britanija izvele su 711 atmosferskih nuklearnih testova, tako stvarajući najmanje 711.000 kilograma smrtonosnih radioaktivnih čestica. Njima treba dodati i izvornih 4.200 kilograma iz same bombe, pa se tako može proceniti da je bruto količina 715.200 kilograma radioaktivnog matarijala. To je više od milion smrtonosnih doza po kilogramu, što znači da su neodgovorni svetski kriminalci iz državnih vrhova kontaminirali atmosferu sa više od 715,000,000,000 (715 milijardi) takvih doza.

To je dovoljno da izazove rak pluća ili rak kože 117 puta na svakom čoveku na Zemlji. Ove procene je izneo novinar i publicista (i verovatno bivši operativac Mosada) Dž. Vials.

Mlazni avioni raznose ove čestice širom sveta i one se nasumice talože, ponekad se koncentrišući čak na mestima koja su veoma daleko od mesta njihovog izbacivanja u atmosferu. Naravno, raznosi ih i vetar.

Dovoljno je ponekad samo šutirati loptu na peščanoj plaži i nehotice podići u vazduh i udahnuti radioaktivnu česticu.

KAKO PRIKRITI GLOBALNU KATASTROFU?

Dvanaest godina nakon Trinity testa postalo je očigledno za zapadne vlade da su ozračene čestice otišle van kontrole. Izveštaj Britanskog saveta za medicinska istraživanja iz 1957. navodi da broj umrlih od raka pluća više nego udvostručen u periodu od 1945 .do 1952. Za to nije dato nikakvo objašnjenje. Za vreme istog desetogodišnjeg perioda, broj mrtvih od raka u blizini Hirošime i Nagasakija je utrostručen . Do kraja 1963 . deo oko Pacifičkih Ostrva imao je pet puta veći broj slučajeva raka pluća.
Ovi podaci su naterali američku vladu da pokuša da se diskretno izvuče od odgovornosti zbog masovnih umiranja i da uzrok ovih bolesti nadje na drugoj strani.

Jedino što ljudi udišu osim vazduha bio je dim od cigareta. Tako je američka vlada počela da pravi kontrukciju u koju bi uvukla podobne naučnike (čitajte režimske) koji bi svojim adekvatnim (!) naučnim istraživanjima dokazali štetnost duvana odnosno njegovu povezanost sa pušenjem.

EVO KRIVCA!

Ali dokazati naučno da nešto izaziva odredjenu bolest tražilo je rigiorozna ispitivanja i čvrste dokaze.
Sumnjivi agens (dim cigarete) morao je biti izolovan i onda u adekvatno kontrolisanim laboratorijskim uslovima morao je da izazove rak pluća kod pokusnih životinja.

Da li verujete da ni po dvesta cigareta dnevno, u periodu od nekoliko desetina godina istraživanja, nije uspelo da proizvede rak pluća ni kod jedne testirane životinje? Ili možda vi lično poznajete nekoga ko u životu nije zapalio cigaretu, a oboleo je od raka pluća? Pa, dobro, bio je "pasivan pušač" u zadimljenoj okolini, reći će lekari. A to je, kažu , isto.

Čini se, medjutim, da su podobni naučnici bili prinudjeni da izmišljaju, dok su on savesniji (pravi naučnici) znali da to nije istina. I to su javno (koliko god su mogli ) iznosili. Da se stvari još više iskomplikuju u naučnim raspravama, doprinela je i tvrdnja profesora Teodora Sterlinga sa univerziteta Simon Fraser u Kanadi. On je čak izložio tezu da pušači mnogo redje obolevaju od raka pluća jer se pušenjem formira u plućima tanak sloj mukusa koji "predstavlja zaštitni pokrivač i tako sprečava radioaktivnu česticu da prodre dublje u tkivo". Tako je radioaktivna čestica ostaje zarobljena u ovom mukusu može čak kašljem biti i izbačena napolje.

Naučnog kontraargumenta ovoj tvrdnji profesora Sterlinga nije bilo. Ali napade na njega su izveli plaćeni kolumnisti i urednici globalnih medija. Njemu se ne može vberovati, tvrdili su , jer je od duvanskih kompanija primio 5 miliona dolara za ovo istraživanje.

Američka u druženja za borbu protiv pušenje (takozvani nevladin sektor) organizovali su pravu hajku na njega tražeći da mu univerzitet oduzme zvanje profesora. Glavnu reč u udruženjima su naravno vodile majke umrlih od raka pluća koje za njihovu smrt okrivljuju - naravno duvanski dim. Ko je finansirao njihova udruženja i kampanje, možemo da naslutimo.

Profesor Gerhard Šrauzer, predsednik Medjunarodne Asocijacije bio- neorganskih hemičara, svedočio je 1982. godine pred Komitetom za zdravlje američkog kongresa i tu potvrdio da odavno postoje dokazi da izvesni sastojci duvanskog dima deluju antikancerogeno kod testiranih životinja. On je izneo da izvesni sastojci u cigaretama deluju kao antikancerogeni agenti kod testiranih životinja koje su već dobile kancer.

Profesor Gerhard Šrauzer je kasnije pod zakletvom pred istim Komitetom rekao: "...ne postoji sastojak u duvanskom dimu za koji je dokazano da izaziva rak pluća kod ljudi". Dodao je i da: "... niko do sada nije u laboratorijskim uslovima bio u stanju da izazove rak pluća kod pokusnih životinja od duvanskog dima".

Ovo je za američku vladu bilo previše. Država je blokirala izdavanje beleški ovih njegovih ispitivanja. Kada jedna država blokira publikovanje nekog naučnog istraživanja, onda za to svakako ima debelih razloga. Postoji samo kongresna belešaka o ovom svedočenju.

Na drugom kraju sveta australijski lekar i lulaš dr Vilijam Vitbi 1978. sam je izdao knjigu "Pušenje vam koristi" (Dr William Whitby"Smoking is good for you") , gde je veličao pušenje kao izuzetno korisno za zdravlje.
Čak je 1979. raspisao nagradu od 10 000 australijskih dolara svakome ko iznese dokaz da duvan škodi zdravlju. Niko se ovom pozivu nije odazvao, pa je zaključio da dokaza i nema.

U svojoj sledećok knjizi pokušao je i da se obračuna sa onima koji pušenje proglašavaju opasnim i samo seju paniku. Kontrolisani australijski mediji su ga potpuno ignorisali (Australija je i dalje kolonija engleske aristokratije, baš kao i SAD). Dobio je publicitet samo onda kada je britanskoj princezi Margareti (strasnom pušaču) čestitao što ignoriše upozorenja da je duvan štetan.

ŠTO NE MOŽE DA TVRDI NAUKA MOGU MEDIJI

Ovo se režimskim naučnicima nije ni malo dopalo. Do 1982. mnogi su i sami počeli da veruju da je ova državna propaganda zaista naučno onovana.

Iako nisu izneti dokazi o štetnosti duvana, u školama je već učeno da je duvanski dim kancerogen i nove generacije lekara i danas izlaze sa tim znanjem kao sa naučno dokazanom činjenicom. Medicinari, naravno, uče ono što im škola servira i malo ko može da posumnja da uči izmišljotine. (Podsetimo se falsifikata Evdvarda Dženera i kravljih boginja. O njemu studenti medicine uče kao o lekaru (!) koji je izumeo vakcinu.

Dakle, čim se toliko priča o štetnosti duvana, tu mora da ima nečega. Recimo, šta je sa tajnim sastojcima koje u cigarete zbog arome ubacuju proizvodjači. Tu! Tu su kancerogene materije.

Ali, ni druga strana se još nije predavala. Sva vršena istraživanja uljučivala su sve sastojke cigareta, pa i te tajne satojke, tvrdili su pravi naučnici. I ni jedan miš od duvanskog dima nije zaradio rak pluća.

Ova rasprava naučnika i lekara podeljena u dva tabora trajala je nekoliko decenija, iako je medijski često bila stavljana u drugi plan.

Ono što naučnici ne mogu da tvrde, jer nemaju naučne dokaze, plaćeni urednici i novinari mogu uvek. Novine uvek mogu da objave blo šta i da posle, ako je igra provaljena, to demantuju. I nikom ništa. Tako je krenula propaganda sa lažima. Gradjanima su pokazivane slike crnih pluća od pušača, kako bi se što više zastrašili. Samo forenzičari i patolozi mogli su da shvate tu laž, jer nikotin ne ostavlja u plućima nikave tragove i sva pluća su ružičasta. Forenzičari nikotin traže uglavnom na prstima. Crna pluća su kod rudara koji su godinama udisali ogromne količine ugljene prašine. Dakle, pušači cigareta nemaju crna pluća.

Ne, ovo nisu pluća pušača, već pluća rudara.

URANUJUM U SRBIJI - PRAVA SITNICA

Podobni političari (marionete) po izboru globalne vlastele kao servilni pioni danas funkcionišu i u vladi Srbije (kao i Makedonije, BiH, Hrvatske...). Zato se u Srbiji, zasutoj 1999.ogromnim količinama osiromašenog uranijuma, veoma retko može pročitati i ovo:

"Na sedam lokacija u okolini Vranja, prema zvaničnim podacima, izručeno je oko 15 tona osiromašenog uranijuma. Pretpostavlja se da je 107 lokacija na Kosmetu bombardovano sa čak 20 tona. Posledice su tragične."

"Epidemiolozi Onkološke klinike u Nišu godišnje registruju oko 2.100 osoba obolelih od malignih bolesti, dok je pre NATO bombardovanja bilo između 1.300 i 1.500. Prema rečima dr Stojana Radića, direktora ove klinike, još uvek nema tačnih podataka o vezi između korišćenja municije sa osiromašenim uranijumom i porasta obolelih od kancera."

Ko u Srbiji treba to da poveže?

Srpski ministar zdravlja Tomica Milosavljević? Ne, on izgleda nije obavešten. Evo šta kaže ovaj Ministar povodom, tvrdnje da "broj obolelih od kancera u Srbiji svake se godine povećava za tri do pet odsto, a svaki peti smrtni ishod posledica je malignog tumora".
- Želimo da do 2015. godine broj pušaca u Srbiji bude upola manji.

Cilj njegovog ministarstva da pušenje učini društveno neprihvatljivim. (Preuzeto iz "Blica")

Dakle, gradjani Srbije, sa ovakvim ministrom za zaštitu zločinaca protiv ljudske populacije pušićete manje, a umirati više.

???

misha | 05/11/2009, 22:10

misha

@Jelena: UAUUUU OVO JE PRAVA EKSKLUZIVA NA MOM BLOGU!!! xDDD
(evo citata koga mrzi da čita sve)
"...pušači mnogo redje obolevaju od raka pluća jer se pušenjem formira u plućima tanak sloj mukusa koji "predstavlja zaštitni pokrivač i tako sprečava radioaktivnu česticu da prodre dublje u tkivo". Tako je radioaktivna čestica ostaje zarobljena u ovom mukusu može čak kašljem biti i izbačena napolje."

"...izvesni sastojci duvanskog dima deluju antikancerogeno kod testiranih životinja. On je izneo da izvesni sastojci u cigaretama deluju kao antikancerogeni agenti kod testiranih životinja koje su već dobile kancer."

P.s.Šta reći- ODOH DA ZAPALIM CIGARETU!!! 3:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

iwy | 05/11/2009, 22:25

Swe što sam pročitala je tačno! U potpunosti se slažem sa idejom da se zabrana sprovede u delo!! Ja bih da u restoranu ručam, a da ne gutam tuđe "mirise" cigareta!! U kafiću da se ne nadimim kao božićna šunka( ali za mnogo kraće vreme )!
A izrazito sam kivna što ni ulicom ne mogu da hodam a da ne udišem dim jer tobože svi moraju da šetaju i duvane, ali neizostavno! Pa zar je to normalno!

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

dmc | 06/11/2009, 13:40

Bez obzira sto verujem da je u tekstu ivone dosta istine, sustina ostaje da - meni smeta duvanski DIM, kasljem, suze mi oci i gusim se, bio on dobar ili los za pluca!!!.. sta cemo onda?

besmislen zakon

Boris | 06/11/2009, 15:40

Nisam pusac. Mislim da zakon nije sasvim ok, jer su posledice toga da se pusacima uskracuje mnogo toga. A cak i ako se donese nece se postovati, stoga cemo imati pomahnitale nepusace koji ce zabadati noz u ledja pusacima kad god se nadje da krse zakon. Sa druge strane, ako nepusacima duvanski dim smeta, sve se moze srediti uz par lepih reci uz dogovor sa pusacem koji deli prostoriju sa vama. Zakon bi uveo kontra efekat i netoleranciju. Uostalom malo duvanskog dima nece ubiti nekoga. A osim toga kako neko moze da tvrdi da to sto je udahnuo par puta dim cigarete moze uticati na zdravlje. Ovom logikom bi bilo ispravno uvoditi zakon o zabrani automobila, jer oni "unistavaju zdravlje" ili kako god; to sto takav zakon nece biti uveden, posledica je toga sto postoji dovoljna kriticna masa ljudi koji ne mogu da zive bez automobila. Slazem se da bi kafici bili mnogo prijatniji, itd... ali prosto postoje pusaci- veliki deo populacije, koji ce biti pogodjeni ovakvim zakonom. Resenje bi bila neka sredina i kao sto sam rekao- dogovor. Ne mogu da podrzim zakon koji je hir ljudi koji nisu sposobni da se adaptiraju i vode racuna o svom zdravlju, ako smatraju da se njihovo zdravlje pogorsava svakim udahom dima, mozda je dobro da odu najpre kod psihijatra, pa da onda razmisle o svemu.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 06/11/2009, 15:56

misha

@dmc: Ma, možda tebi suze oči i guši te- ali ako je zdravo?:PPPPP Hehehehe :DDDD

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 06/11/2009, 15:58

misha

@Boris: Ne verujem ti da si nepušač 3:)))))))))))))))))))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

iwy | 06/11/2009, 16:40

@boris: nije u pitanju nikakav hir! Od duvanskog dima imam mučnine i u trenutku izgubim apetit, a samim tim i dobro raspoloženje!!! Zašto da trpim? Jako je teško dogovarati se sa takvim ljudima! Ne kažem da ne pokušam, i retko mi uspe, jer uglavnom kažu: ako ti smeta, izađi, skloni se i tome slično! U Ž A S

nepusenje u zatvorenom prostoru kao navika

Branka | 06/11/2009, 17:46

Svaka cast za blog!
Bilo bi lijepo da nepusenje u zatvorenim prostorima, ukljucujuci i kuce i stanove, postane navika i da se uopste ni ne dovodi u pitanje.
Ja jako tesko podnosim duvanski dim, a opet, jako mi je neprijatno nekome ko mi dodje u kuci kao gost reci "NE" ako me pita da zapali cigaretu. To mi ne predstavlja problem sa bliskim osobama, moja majka je prva osoba koju uvijek zamolim da izadje napolje ako zeli da pusi, medjutim, kada su u pitanju ljudi koji mi nisu bliski i koje zelim da ugostim na lijep nacin, pogotovo ako dolaze prvi put, shvatate neprijatnu situaciju u kojoj se nadjem svaki put. Pored glavobolje i osjecaja prljavstine svih unutrasnjih organa od udisanja dima, smrad zavjesa i namjestaja koji jos danima traje cini se kao manje problematican.
Dok sam bila mladja sjecam se neprijatnih posjeta prijateljima gdje su roditelji bili pusaci. Mi, mladji , morali smo da se zatvorimo u neku prostoriju iza kliznih vrata i u slucaju da pozelimo da sjednemo sa njima, odraslima, to nam ne bi bivalo dozvoljeno. Sjecam se da su nas uvijek gurali iza tih klliznih vrata i sve to da bi nas zastitili od dima. Medjutim, to odvajanje mi je jako tesko padalo, tad ne zbog dima, vec zbog otudjivanja i osjecaja odbacenosti.
U mojoj kuci, tada a i sada, mi mladji smo uvijek bili dobrodosli da razgovaramo i druzimo se sa roditeljima i odraslima, tako smo, po rijecima mojih roditelja "upijali vazne i korisne stvari i prosirivali svoj rjecnik, postajali bolji ljudi". Iako, u tim situacijama kada nam dodju gosti, po cijenu nasih pluca.
Postavlja se pitanje: Stetan duvanski dim i vise vremena provedenog u krugu porodice i prijatelja sa pametnim temama ILI zdraviji respiratorni organi i otudjenost od porodice uz TV ili kompjuterske igrice? Ja bih voljela da si buduce generacije ne moraju postavljati ovo pitanje.
Na moju srecu, imala sam priliku da zivim jedan period u inostranstvu gdje je Zakon o zabrani pusenja u zatvorenom prostoru na snazi. Veoma mi je bilo prijatno jesti i sjediti u prozracnim, nezadimljenim, mirisnim lokalima, i da poslije toga moja odjeca i kosa jos uvijek mirisu. I hrana je bila ukusnija:) Ono sto me je posebno odusevilo, pored toga sto nikome vise ne predstavlja problem i po kisi i po snijegu izaci ispred restorana ili kafica i nakon obroka zapaliti cigaretu pa i cigaru, je to sto je jednom prilikom tamosnja poznanica opomenula mog prijatelja da izadje sa cigaretom na balkon jer "u nasim kucama se ne pusi", kako rece ona, iako su i ona i muz i petoro djece pusaci....
Kao sto rekoh, uvidjela sam da nepusenje u zatvorenim prostorima MOZE preci u naviku o kojoj se ne raspravlja i ne prica. Voljela bih da tu naviku i mi steknemo. Mislim da je moguce.....

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 06/11/2009, 18:29

misha

@Branka: Hvala za pohvale bloga:* Možemo mi to, normalno, samo se pravimo;) Evropa je čudo:)

P.s.I dok sam čitao tvoj komentar, setio sam scene iz domaće humorističke serije "Ljubav navika panika" (ko je gledao, razumeće):
Ulazi Kića (Verina prijateljica) u stan i histerično (kroz priču) vadi cigaretu (Vera joj stidljivo kaže: "Kićo, mi ovde ne pušimo!") na šta ona (dok pali istu) kaže: "Blago vama!" I to se ponavlja i ponavlja:))))))))))
Postoje takvi ljudi! Pozz:)

Peticija?

Milos | 08/11/2009, 15:32

Moze li da se nekako pokrene skupljanje potpisa za pravu peticiju, koja bi bila dostavljena ministarstvu?

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 08/11/2009, 18:11

misha

@Milos: Mislim da nema potrebe za tim- jer bi Zakon za zaštitu stanovništva od posledica duvanskog dima (kojim će biti zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorima) trebalo da bude usvojen do kraja godine, (rekao je ministar zdravlja Tomica Milosavljević.):
„Predložićemo da se pušenje duvana zabranjuje u svim zatvorenim prostorima, sa izuzetkom do 2012. godine u ugostiteljskim objektima, koji će morati da podele prostor na pušački i nepušački”, kazao je Milosavljević u intervjuu agenciji Beta. Pozz:)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

ion | 08/11/2009, 23:33

Uopšte ne vidim svrhu novog zakona.
Ispravite me ako grešim, i prethodnim zakonima je bilo zabranjeno pušenje u zdravstvenim, obrazovnim ustanovama, trgovinama, bioskopima, sudnicama... skoro svuda.
Nažalost, krenulo se sa "dezinfekcijom" i poslednjih mesta gde je pušačima bilo dopušteno da rade to što rade - kafića.
Na ponudu kompromisa, da se vlasnicima ostavi na volju da li će objekat biti "pušački" ili "nepušački" (u skladu sa njihovim ekonomskim interesom) odgovara se đonom: Ne!
Da ostane makar neki procenat "pušačkih" lokala? Ne!
Da se onda totalno prestane sa proizvodnjom i slobodnim prometom tog "zla"? Ne!
Da se kontoliše malo (kao što se radi sa hranom i pićem)kakvi se aditivi, katrani i otrovi stavljaju u cigarete? Ne!
Da se čuje malo i suprotno mišljenje? Ne!

OK. Neka me neko podseti na vezu Parkinsonove bolesti i pušenja, ili od čega je stradala supruga Kristofera "Supermena" Riva s osvrtom na to kakav je bio njen "pušački" status...
BTW:
http://www.bmj.com/cgi/content/abstract/326/7398/1057
ili možda:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9776409?dopt=Abstract

za iwi

marko | 09/11/2009, 15:28

e samo da podsetim da odavno postoji zakon koji zahteva od svakog restorana da obezbedi prostor za nepusave,zasto se zakon ne sprovodi to ne znam

za marka

iwy | 10/11/2009, 15:16

zakon?sprovođenje?šta to ono beše? trebalo bi da se ovoj problematici posveti ozbiljna pažnja, kao i mnogo čemu drugom u ovoj državi i društvu. ali, ako nam je uvek sve preče od zdravlja dokle ćemo dogurati?! Za restorane postoji zakon, ne primenjuje se? Za kafiće će npr biti donešen-sprovodiće se? ugostitelji se na sva zvona žale da će imati slabiju posetu....i ovako možemo do 101 i nazad!

Za zakon!

Milena | 10/11/2009, 19:35

I ranije je bilo neverica oko primene zakona koji su usmereni na cuvanje zivota i zdravlja (obavezne vakcinacije, pojasevi u atomobilima)a danas je valjda svima jasno da bi bez takvih mera ljudi/deca ziveli i krace i nekvalitetnije. Druga je stvar sto je legitimno zeleti ziveti krace i nekvalitetnije, ali to je moralno samo ako na putu tog ostvarenja ne radimo nesto sto ce i drugu osobu/ljude ugroziti (bilo time sto jos uvek neki "tamo" ili "ovde" decu ne odvode na vakcinacije pa time rizikuju da ona obole od davno zaboravljenih bolesti, ili dozvoljavaju da se besomucno pusi u kuci gde je tek prispelo novorodjence, ili ih nije briga sto ce slicnom riziku izloziti svoje kolege, klijente i nepoznate ljude na poslu, javnom mestu itd.). Nadam se da ce i uzdrzavanje od pusenja u zatvorenim i javnim prostorima biti osnovni elemenat higijene pusaca, kao sto je danas neupitno da li cemo oprati zube, ruke, okupati se i sl. Dosta je neobavestenosti u komentarima koji su prethodili:
- postojeci zakon ne primorava kafee da odvoje prostorije/zone, a buduci zakon takodje - on im daje samo sansu da oforme ove prostorije u prelaznom periodu;
- moguci pozitivni efekti pusenja na bolesti koje se javljaju u malom broju se uzima kao argument da nije potrebno zabraniti pusenje u zatvorenim i javnim mestima i time eliminisati rizik za najcesce bolesti od kojeg vecina stanovnistva prevremeno strada;
- cinjenica da se prethodni zakon slabo i tesko primenjivao jer je bio manjkav se uzima kao argument da se sa temom ne treba bolje pozabaviti,
- stavljanje u prvi plan da zakon zabranjuje pusenje u kafeima maskira cinjenicu da je on prvenstveno napravljen da bolje regulise zabranu pusneja u svim zatvorenim prostorima i javnim mestima;
- a najneumesniji protivargumenti za usvajanje ovog zakona jesu oni u kojima se navode stetnosti u hrani, vazduhu i sl. koje navodno dalkeo vise ugrozavaju zdravlje stanovnistva - tacno je da ugrozavaju i tacno je da to treba regulisati, ali nije tacno da su to najveci rizici i po najmanje je tacno da je to razlog da ne treba usvajati ovakve zakone.
ZATO ZELIM DA NAM OVOGA PUTA USPE, NE PROTIV PUSACA, VEC PROTIV DUVANSKOG DIMA!

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

rene | 16/11/2009, 22:34

Ne pusim, ali nemam nista protiv da (mi) drugi puse....

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Mica | 17/11/2009, 09:13

Sjajan način da se borimo protiv oved pošasti! Bravo za ideju u ovoliki trud oko svega što sam pročitala na ovim stranicama. Veliki sam protivnik pušenja, i svaku zapaljenu cigaretu u svojoj okolini prokomentarišem, pokušam da objasnim koliko je to zlo, ali imam utisak da ljudi to ne čuju, ili bi se pre moglo reći, ne žele da čuju. Ja se samo nadam i borim se da se moja deca, kad stasaju u te neke godine kad se obično sve proba, neće latiti ovog zla i da će hladne glave, kada im neko ponudi cigaretu, reći, ne hvala, ne gušim! Pozdrav

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

MILENA | 24/11/2009, 20:48

JA SAM ZA TO...PUSITE NAPOLJU,NIKAKO UNUTAR FIRME.RADIM U FIRMI GDE NAS PUSACI TERORISU I GUSE,TAKO DA SE NE MOZE IZDRZATI..MI NEPUSACI IZLAZIMO ZBOG NJIH VANI,UMESTO ONI DA IZADJU,ALI..JBG...U MANJINI SMO,OVAKO PAMETNI...

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

odpisana | 27/11/2009, 14:33

O ovoj temi se godinama raspravlja, u nekim državama se i donesen zakon o zabrani pušenja, kao npr. u Hrvatskoj, u državnim institucijama, restoranima, odredjenim kafićima..., ali šta vredi zakon kada se ne poštuje.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 27/11/2009, 17:42

misha

@odpisana: Hrvatska, neki delovi Nemačke i (mislim) Češka su primeri loše primene ovog zakona! Ali kad su Grci, Italijani i Turci prihvatili ovaj zakon, valjda ćemo i mi?;) Pozz:)

Pušači egoisti

mickomicko | 29/11/2009, 21:40

Moj stric, strastveni pušač, dobio je rak na plućima sa 75 godina. Lekar mu je rekao ili će prestati da pusi odmah, ili mu ostaje mesec dana života. Naravno, čovek se uplašio i prestao. Znao je da mu je zbog raka ostalo još par godina. Govorio mi je: nisam prestao da pušim kad sam imao 30, ni kad sam imao 40, ni 50, ni 60, sad kad sam dobio rak i kad su mi dani odbrojani, ja sad prestajem da pusim i sad otkrivam mirise oko sebe i sad više ne trujem svoje bliske osobe. Kako sam bio lud i nisam znao da cenim zdravlje. Sada je već kasno. Bio je očajan i znao je da je svoj život do kraja upropastio porokom i egoističnom zavisnošću. Brat mog tasta je umro u najgorim mukama u institutu u kamenici. Pluća su mu se raspadala, a on je krijući se skidao pumpicu da bi pušio. Koji kreten. Moj tast se satire od duvana i truje sve oko sebe. Kašlje kao nenormalan i neće da prestane da puši. Prihvata da će ga to koštati možda života. To je sve tuga i žalost. Ali TO JE NJIHOV IZBOR, IZBOR ZRELIH LJUDI. Ja ne želim da živim na način koji su oni izabrali. Neću da udahnem ni jedan uzdah dima iz njihovih pluća ili iz njihovih cigareta. Nek idu i nek se truju daleko od moje kuće i od moje dece. Gadi mi se što umesto da žele da duže prožive sa svojim unucima biraju da ranije umru u smradu. Na žalost to je čist egoizam. Ako hoće da se truju, samo slobodno nek odu negde daleko i ako hoće nek se i ubiju.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

zaoduh | 30/11/2009, 13:59

zaoduh

''...biljkom koju nijedna životinja ni u vreme najveće gladi ne bi okusila, jer sadrži 4.000 štetnih sastojaka...''

Jako dugo traje mentalno ponizavanje ljudi i njihovo psihicko zatupljivanje, tako da ne cudi uopste da kao rezultat imamo ove anti pusacke kampanje, gde ce se ovcama navesti par keywords koje ce one zdusno ponavljati i bekati koliko god je potrebno.

Ma kakve idiotizme propaganda pricala, duvan je i dalje lekovita biljka, kao takva se proucava i u sebi sadrzi preko 4.000 supstanci generalno. Nisu sve otrovne ili stetne kao sto je to napomenuto u pamfletu. Trecina supstanci dobijenih iz duvana se koristi u farmaceutskoj industriji za pravljenje lekova.

Bilo je lako ovcama uvaljati fluor u vodu i pastu, mreza neurona im je trajno unistena i ponizena i na taj nacin se dobilo veliko stado spremno da fasuje i fafne svaku glupost koju im rukovodioci pripreme i serviraju.

'' P.s.Šta reći- ODOH DA ZAPALIM CIGARETU!!! 3:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) ''

Ako ti je neko celog zivota mantrao o stetnosti duvana, to ne znaci da on zaista jeste stetan, ili da je vise stetan od mase supstanci i hemikalija koje najcesce dobrovoljno unosis u telo, a o cijim stetnostima realno nemas pojma jer ti niko od autoriteta ne mantra o njima u meri kao za duvan. Prosto je, zaista...mehanizam ucenja se svodi samo na dovoljan broj puta ponavljanja...

Zasto niko npr ne ide i ne prica na sav glas da se npr
VITAMIN B3 drugacije zove NIACIN, TJ NIKOTINSKA KISELINA? i da nikotinska kiselina nastaje oksidacijom nikotina?

VITAMIN PP ili PP FAKTOR se drugacije naziva nikotinamid.

Ako i neko nekim slucajem spominje izvore niacina i nikotinamida, ti izvori su uvek meso mrtvih zivotinja, jer meso spada u ''osnovne'' zivotne namirnice...

Naravno, za nikotinamid i niacin, niko nece pricati na sav glas, takve price ovcama i papagajima ne odgovaraju, jer kad bi im se takve price pricale, mozda bi se kojim slucajem kod ovaca i papagaja proces razmisljanja nekim cudom i pokrenuo...
Ali za rukovodioce ostaje najbolje resenje...naci mlade, ''edukovane''(citaj zadojene), i njih staviti u prvi plan antipusackih kampanja, jer kome ces mozak bolje obraditi, saviti, krojiti i prekrojiti nego mladima koji tek treba da pocnu da koriste svoj mozak u odgovornom zivotu...

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

mickomicko | 30/11/2009, 15:01

Znaci tako, u duvanu ima i korisnih sastojaka! To niko nije ni spominjao, ni opovrgavao. Ovde se radi o teroru pusaca nad nepusacima, a ne o dokazivanju da li je neka biljka korisna ili ne. Pusaci slobodno mogu i treba da koriste blagotvorne osobine duvanskog dima, ali to treba da cine ne ugrozavajuci nikog drugog. Naravno ima ljudi koji su pusaci, a dobri su ljudi. To nema nikakve veze. Nemamo mi nepusaci nista protiv pusaca kao ljudi, NEGO NECEMO DA NAS TRUJU I MALTRETIRAJU ZBOG SVOJE RUZNE I MI MISLIMO STETNE NAVIKE. Moze navika da bude i korisna, super, ali mi takodje necemo da nas maltretiraju ni korisnom, ni nikakvom samo njihovom navikom ako nam to smeta, a ocigledno da nam smeta. Ovde se radi o osnovnim ljudskim pravima. Ovo nema veze u krajnjem slucaju ni sa hiljadu puta dokazanom stetnosti duvana, nego ne sme niko da me prisiljava da nesto trpim, pa da je sto puta i koristan duvan. Duvanska mafija: zamutiti dokaze, zbuniti ovce, malo aditiva za stvaranje zavisnosti, malo reklama ovih, malo onih, malo perfidno u filmovima glavni junak pusi, malo medju tinejdzere koji su zeljni da pusenjem dokazu kako su zreli i nezavisni, malo spustiti cenu u banana drzavama kao sto je nasa i tako stvoriti dugorocne zavisnike (citaj profit), ko je glup nek to plati lovom, sukobima u svojoj okolini i zdravljem. Podrska zakonu protiv pusenja je podrska buducim zdravim narastajima. Ne zavrsava se svet kada mi umremo. Treba da iza sebe ostavimo bolji svet nego kada smo na njega dosli.

podrska zakonu

zzz 22 | 03/12/2009, 11:35

@amater - potpuno se slazem s tobom, odnosno tvojim komentarom. Pusac sam, znam da je to lose prvenstveno za moje zdravlje a zatim i moju okolinu. Pokusavam da nadjem nacina da ostavim duvan, shvatam sve one kojima smetam kad pusim, njihov strah da im ugrozavam zdravlje i ne mislim da nepusaci treba da budu tolerantni, u smislu da nam nista ne kazu ako zapalimo u njihovom prisustvu. Medjutim, oni isto tako ne treba da budu ni nasi progonitelji niti nasa savest. Ali, nemojmo, kako si rekao, da postrojimo nepusace i pobrojimo njihove poroke, vec hajde da pokusamo da "nekako uklonimo" sve pusace pa da vidimo koliko zdrave sredine i okruzenja ostaje nepusacima. Koliko ce vazduh koji udisu biti cistiji bez dima cigareta i koliko ce njihovo zdravlje, okolina, drvece, sume, parkovi, voda.... biti cistije i zdravije bez dima nasih cigareta. Ako ce to znatno doprineti zdravlju cele planete, ja sam za to da odmah, sada, ovog trenutka ostavim cigarete, ne samo ja nego sve nas pusace treba nasilno odvikavati od pusenja.

vesti-online.com

misha | 26/01/2010, 17:53

>>>Proterati pušače iz prostorija

Na Fejsbuku srpska grupa "Podrška Zakonu o zabrani pušenja u zatvorenom prostoru" ima sve više pristalica, verovatno najviše zbog činjenice da se zabrana, koja je inače na snazi, gotovo uopšte ne poštuje. Poštovaoci ove grupe znaju zastrašujuće medicinske podatke, a oni koji još nisu dovoljno o tome obavešteni treba da pogledaju brojke koje govore više od hiljadu reči....
Pogledati link: http://www.vesti-online.com/Slobodno-Vreme/Zdravlje/12533/Proterati-pusace-iz-prostorija

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

sta dalje?

Delija Kg | 01/02/2010, 22:34

koja je svrha ove grupe?
da li osnivac radi na licnoj promociji ili planira nesto vise (da li ces traziti i potpise da se usvajanje zakona ubrza?)
ako je to to...!!!
imas moj potpis i sigurno 99% clanova grupe...

i jos nesto odgovaras li na komentare ili pisemo ovo bzv. pozzzzz ne pusacima!!!

*nepusaci- jedna rec xD

misha | 02/02/2010, 02:26

misha

Delija Kg: Na koji komentar to nisam odgovorio? Ako neko piše svoja iskustva, šta tu ima da se odgovara???
P.s.Kakva bi bila svrha skupljati potpise za nešto što postoji??? Zakon POSTOJI, DONET JE- ALI se ne primenjuje zbog jake duvanske industije/mafije i sprege države sa istom!!!!!!!! Facebook grupe mogu da posluže da pokažu koliko ljudi podržava (ili ne) nešto i da to MOŽDA izvrši pritisak na ljude koji odlučuju da se nešto preduzme i ili promeni!?

Promovišem zdravlje, a što da ne- i SEBE 3:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 02/02/2010, 02:45

misha

>>>ZANIMLJIVOST:
Na facebooku se pojavila i "kontra-grupa" (ništa čudno), samo mesec dana posle osnivanja ove moje grupe!;))) Grupa se zove: "NE DAMO PUSENJE!", opis grupe: "Sloboda izbora. Pravo ljudi sami odluce o tome da li da narusavaju zdravlje ili ne.", a autor iste je na zidu napisao prvi komentar: " Samo zato sto ima grupa za zabranu pusenja u Srbiji... a sta bi sa pravom ljudi na slobodan izbor?"
Hahahahah- baš lepo, delovao sam inspirativno na čo'eka;)))
Na zidu se pojavljuju poruke tipa: "hocemo kvalitenije i jeftinije cigae ! xexexe"/" calmeeeeeeeeeeeeeeeeel, da pojeftini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" (vrlo duhovito) a ima i još duhovitijih stvari "...ne pusite na ulici...odracete kolena... :-)" i na kraju (tj.na vrhu) link NAŠE FACEBOOK GRUPE PODRŠKA ZAKONU O ZABRANI PUŠENJA (koji je ostavio neki dečko na čijoj majici piše ŠTO ULAZIŠ U FRKU KAD SI SLABIJI?;)))))))))))))))) Hehehe- baš simbolično, jer grupica broji 60ak članova (što je, za sada, samo 450 PUTA MANJE OD NAS) I tako...:))))))))))))))))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Nevena | 02/05/2010, 02:28

Malo kasnim, ali dobro sad sam tek videla da se vodila rasprava.
Ljudi jel ste vi svesni da svako ko ima novac i ume da prica moze da kupi cigarete? Ako dete koje ima 10 godina moze da ih kupi na svakoj trafici i u svakoj prodavnici u svakom gradu kako mislite da se postuje ovaj zakon? Moji roditelji su pushachi, ja 18 godina nisam pushila i nimalo mi ni u jednom pogledu nije smetalo to sto me "truju" roditelji, mog brata evo vec 24 godina svakodnevno "truju" a savrsheno je zdrav. Pomirite se sa tim da zakon nikad nece da se postuje, sto jeste porazavajuce, ne zbog pusaca i nepusaca vec zato sto je zakon na snazi a jos uvek ga niko uopste nije osetio.
Ali lepo su me nasmejali komentari... zavere, nuklearke, jos malo pa ce da kazu da su vanzemaljci krivi za sve... a i genije koji je napisao da se zabrani pusenje u kucama/stanovima... Bas da vidim da neko to uradi!!! Ali ne, ne bi to bilo apsolutno lisavanje izbora vec zastita dece. Bolje zabranite brzu hranu, roditelji vode decu u onaj glupi Mek koji za mesec dana unisti organizam mnogo vise nego cigarete za godinu dana!! Zar deca znaju sta jedu? Ali ipak deca to vole pa nema razloga misliti da ih roditelji i na taj nacin truju.
A sto se tice komentara da smo ludi sto smo u stanju da na sneg izadjemo da bismo ispusili cigaretu... haha a zasto cure drze glupe dijete (izgladnjuju se kao kreteni dijetama koje procitaju u casopisima pa se cude sto se onesvescuju) kad ih prekrse cim prvi put vide prasetinu, krofnu ili cokoladu?! I zasto oni kojima gojaznost stvarno ugrozava zdravlje prozderu celo pile za rucak??? Neko je napisao da mu je glupo da kaze gostima da se kod njega ne pusi. Pre svega sjajni su ti gosti cim pale cigaretu bez pitanja, ja uvek pitam i ako ne mogu da izdrzim rado cu da izadjem ispred kuce/zgrade da ispusim cigaretu, bez ikakvog komentara. A drugo kako ti ocekujes da te ne gushe u kaficima kad ne umes ni u sopstvenoj kuci da kazes nekom da ne moze da pushi. Ja licno nikad nisam videla da je neko nekog lepo zamolio da pomeri cigaretu (bio on drug ili sasvim nepoznata osoba koja sedi za susednim stolom u kaficu) a da je ovaj odbio. A i vrlo retko cujem da se neko uopste pozali. I kao sto je neko vec napisao ti sto se zale su oni koji ne pushe, osim na zurkama, naravno.
Jesam pusac ali ovo pisem samo zato sto sam dugo bila nepusac i znam da uopste nije toliko strasno. Nego to je bilo u modi pa valjda otud i toliko takvih komentara. Isto kao sto je i Kosovo bilo Srbija nekih mesec dana, a cim je to izaslo iz mode one koji su tad najglasnije vikali zabole za Kosovo (a pre nego sto su pocele po podzemnom da se prodaju majice sa natpisima "Kososvo je Srbija" nisu znali cak ni da nadju na karti drago im Kosovu). Ovo zadnje sam napisala bez ikakve namere da pokrenem raspravu o Kosovu ili da iznosim ikakve stavove o Kosovu, samo isticem cinjenicu da je sada sve pitanje mode....
Uglavnom nemojte da brinete "gusicemo" vas jos dugo. =)

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 02/05/2010, 12:31

misha

@Nevena: Vrlo "zanimljivo" analiziranje svih komentara :PPP i povezivanje pušenja i Kosova xDDD

P.s.Ako imaš potrebe za mudrovanjem o Kosovu, poseti moje postove: "Kosovo kao Severna Irska" ili "Kosovska (NE)pravda" etc etc ;))))))))))))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

Nevena | 03/05/2010, 02:41

Kao sto vec rekoh nemam potrebe da kometarishem o samoj situaciji vezanoj za Kosovo, samo me izludjuje sto i takve stvari spadaju u modu...

Bilo već vreme...

građanin | 04/06/2010, 00:24

Tako valja, treba pravo u "glavu". Trebamo da rešavamo problema, a ne da spinujemo. Najvažniji naši problemi su naravno oni vezani sa narušavanje našeg zdravlja. Pušenje je jedan od njih i zato što pre i što jače protiv njega. I ostali će doći na red, bar se nadam. Lako je naći izgovor i uvek tako radimo. Nadam se da će i povećati porez na cigare (kao i alkohol) i da će tako biti još nedostopniji, pogotovo mlađim. Ovo niko (od pušača) ne treba da shvati lično, jednostavno, radi zdravije budućnosti ovo je neophodan korak (jedan od mnogobrojnih)
Inače vrlo lepa prezentaci, dobro urađeno.

Find clock components

Find clock components | 12/10/2010, 09:14

As a Newbie, I am always searching online for articles that can help me. Thank you clock appraising directory

ŠUPLJAK ZA NAIVNE

realist | 28/10/2010, 02:14

Čuj,frajeru...ti sad ko neka faca...prije komentara poklanjam ti jednu rolnu toalet papira-tek toliko da tvoj rod se vise ne javlja ili tvoji nazovi prijatelji-kao pusim ja al eto imas PODRŠKU-koga ti farbaš...?Nejasno o cemu pricas uopste...navodis nejasne -neprovjerene postotke o smrtnosti-glupe primjere-krepala ti kuja jer si ti ko fol pušio..dobila rak pluca....da nije mozda krepala jer si je zlostavljao na fb..ZAKON O PUSENJU JE POLITICKO-lopovski zakon..A TI KAO SPASITELJ SRBA-jadni su srbi koje ti spašavas-nemoj više MOLIM TE.Ako si isus-spasitelj...daj nam podatke o umrlima osled zagađenja politickih tvornica-zageđene pitke vode-najskuplje u svjetu,daj podatke o smrtnosti usljed konzumiranja hljeba(kruha)ozracene psenice koju srbija uvozi obilato iz majčice rusije a svoju izvozi za albaniju po duplo nižoj cijeni..stvarno mi je glupo da nabrajam jos primjera koji su svi svjesni-al eto neki levat iz vlade pokrenu i to...a narod ko narod-kad mu fali za jesti on potrazi u kontejneru i dobro je-nek samo naš troprstaš ima 10.000 eura platu a nama je dovoljno i ono iz kontejnera..jbt dobro je jer njihovi lizoguzani oko toga neprave problem...nema statistike o smrtnosti..samo o pusenju..jebes glad..na balkanu vise umire od gladi nego od pusenja-KOJA JAD I BJEDA NARODA-FUKARE OD POLITIKE::da zavrsim...ZAKON O PUSENJU-DA LI JE TO ZAKON IL POLITICKI,STRANACKI DEKTET....??? narode glasajte ponovo za bjedu...nedo bog da ne glasate..vracamo vas odma u vase vukojebine..cuj zena da ti rani krmke..ona je sad gosodja-pisa kolonsku..od tog se muze zivit na asfaltu..jbg..bar je ravno i nema cizama jo jo jo ....??????????

supljak za naivne

realist | 28/10/2010, 02:33

samo vi gospodo s brda šicajte nas svojim zdravim zakonima...nazalost mi nismo navikli na planinu ko vi a namnozili ste se..mislite vas je svjet....koliko jos..??.volimo mi da popusimo..nekad iz hira a nekad da vama pokazemo ko ste i odakle ste...ma nekontate vi to...kad je opanak razumio cipelu...?????????

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 28/10/2010, 22:41

@realist: Idi ispuši jednu, slobodno;)))

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 05/02/2011, 14:21

petak 26.11.2010 | 11:04, B92
600.000 umrlo od pasivnog pušenja
Izvor: Beta

London -- Pasivno pušenje duvana godišnje ubije više od 600.000 ljudi širom sveta, tvrdi se u studiji koju je objavio britanski medicinski časopis Lanset.

Istraživači su proučili podatke iz 192 zemlje iz 2004. i zaključili da 40 odsto dece i više od 30 odsto odraslih nepušača redovno udiše duvanski dim.

Potom je procenjeno da je pasivno pušenje prouzrokovalo smrt oko 603.000 ljudi: direktni uzrok za 379.000 bila su srčana oboljenja, 165.000 je umrlo od bolesti disajnih puteva, 36.900 od astme, a 21.400 od raka pluća.

Ukupan rezultat čini jedan odsto broja umrlih u svetu 2004. godine.

Istraživanje su naručili Švedski nacionalni odbor za zdravlje i blagostanje i organizacija Blumberg Filantropiz, a sprovela ga je Inicijativa za slobodu od duvana pri Svetskoj zdravstvenoj organizaciji.

Procenjuje se da direktno, pušačko udisanje duvanskog dima, svake godine ubije oko 5,1 miliona ljudi u svetu.

Najveća izloženost pasivnom pušenju je u Evropi i Aziji, a najmanja u Americi, u istočnom Mediteranu i u Africi.

Tvrdi se da od pasivnog pušenja najviše stradaju žene - 281.000 ih je umrlo od toga u 2004. godini. Računa se da su mnogim zemljama žene izložene pasivnom pušenju upola više nego muškraci.

Re: Podrška Zakonu o zabrani pušenja !!!

misha | 11/04/2011, 23:28

6.04.2011 | 11:18
Manje pušača (i) zbog zakona
Izvor: B92

Beograd -- Od kako su pre 5 godina Ministarstvo zdravlja i Institut "Batut" počeli kampanju protiv pušenja, broj pušača u Srbiji smanjen je za 7 odsto, kažu u Institutu.
Kako ocenjuju u Institutu za javno zdravlje "Batut", borbi protiv pušenja znatno je doprineo i zakon iz novembra 2010, kojim je "objavljen rat" duvanskom dimu.

Zakon o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu propisao je oštrije kazne, a zabrane su proširene i na pojedine javne prostore i radna mesta na kojima je dotad pušenje bilo dozvoljeno.

Međutim, iako su u Srbiji pušačima kao pomoć pri odvikavanju dostupna savetovališta, lekovi, flasteri, nikotinske žvake i drugo, Srbija i dalje ima najnižu cenu cigareta u regionu, a po broju moždanih i srčanih udara drži neslavno prvo mesto u Evropi.

www.slobodnaevropa.org

misha | 11/11/2011, 17:50

Srbija
Zakon smanjio broj pušača

11.11.2011
Radovan Borović
Pušačke muke velikog duvandžija u Srbiji postale su ulična priča. Godinu dana od primene Zakona o uvođenja zakona o izloženost stanovništva duvanskom dimu u Srbiji, na ulicama se mogu videti grupice pušača sa kafom i cigaretama u ruci. Zakon je smanjio broj pušača, kažu nadležni.

Pušačka je tuga pregolema, tako su prvih dana uvođenja zakona o izloženost stanovništva duvanskom dimu, izgledale jadikovke brojnih beogradskih pušača.

Inspekcijske službe svakodnevno sprovode nadzor. Pikavac ili dim dovoljni da pušač „zaradi“ kaznu. Ugašena cigareta u pepeljari, takođe.

Oblaci dima koncentrisani su na ulicama. Jutarnja kafa na radnom mestu podrazumeva i izlazak na ulicu.

„Nije mi problem što moram na ulici. Ranije se pušilo na mestima gde nije trebalo. Evo recimo u školi gde radim. To nije bilo dobro”, kaže radnica iz jedne obližnje škole.

„Kafu pijemo na ulici jer nam nisu obezbedili prostoriju. Nema nesuglasja između nas pušača i nepušača. Sporazumevamo se nekako”, pomirljivim tonom saopštava žena.

„U toku radnog vremena izlazim na ulicu da zapalim cigaretu i popijem kafu. Napravimo dogovor kako i u kojem broju da izađemo”, kaže devojka u centru Beograda, držeći u rukama kafu i zapaljenu cigaretu.

Samodisciplina, strah od kazni ali i svest o zdravlju mnoge je primoralo da cigarete ostave u torbi.

"Odmorio sam pluća"

Znaci zabrane pušenja nalaze se na svakom koraku, svakoj radnji, ustanovi. U elitnom tržnom centru brojni kafići bez duvanskog dima i kako kaže radnik obezbeđenja posetioci poštuju odluku o zabrani.

„Dešava se da ljudi spolja uđu sa upaljenom cigaretom, međutim kada vide znake upozorenja ili ih mi opomenemo ugase cigaru i nije nikakav problem” kaže radnik obezbeđenja zadužen za kontrolu pušenja.

U poređenju sa istraživanjem sprovedenim novembra 2010. godine značajno je smanjena izloženost stanovništva duvanskom dimu.

Doktor Petar Borović iz Nacionalne komisije za prevenciju pušenja, pri ministarstvu zdravlja, tvrdi da gotovo 84 odsto stanovnika Srbije podržava meru zabrane pušenja u zatvorenom prostoru.

“Znači to su i pušači i nepušači. Prvo su se bunili pa su onda rekli. Znate zakon je uveo neki red tako da je sasvim ok. S druge strane izloženost pasivnih pušača duvanskom dimu je u proseku za 12 do 15 posto manja. Prva reakcija je bila –šta ko meni da brani. Onda su posle mesec dana pušači reagovali pa kažu,”ej pa nije loše odmorio sam pluća baš mi prija”, duhovito prenosi doktor Borović i kaže da je njihov cilj zapravio bio da pušač ostavi cigarete.

„Tako da će se za godinu dve smanjivati kardiovaskularne i maligne bolesti, tako da će zakon tek tada dobiti svoje pravo značenje”, uveren je doktor Borović.

Statistika pokazuje da se u Srbiji dnevno popuši 70 milion cigareta, odnosno oko tri miliona evra dnevno se potroši na cigarete. U glavni grad Srbije dnevno pristigne oko šest tona opušaka.

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb