doctor

facebook: I ♥ doctor blog
twitter: @DoctorMisha

Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 05 April, 2009 11:40

Srbija u NATO- da ili ne ???

Severno- atlantski savez ili NATO (engl. North Atlantic Treaty Organisation (NATO), fr.l'Organisation du Traité de l'Atlantique Nord (OTAN); Vašington, 4. april 1949) je međunarodna odbrambeno- bezbednosna organizacija. Službeni jezici u NATO su engleski i francuski.

Glavna odredba ugovora između država članica je tačka V. Deo tog dela ugovora glasi:

Članice se slažu da će se oružani napad protiv jedne ili više članica u Evropi ili Severnoj Americi smatrati napadom na sve članice
 NATO - OTAN.jpg, 38 KB
Vođe NATO-a su juče u Strazburu (na proslavi 60.rođendana Alijanse) izrazili "spremnost za razvoj partnerstva, političke konsultacije i praktičnu saradnju" sa Srbijom, poručivši da su za to "bitni volja i koraci srpskih vlasti".
Oni su, takođe, "pozvali Srbiju da podrži dalji napredak ka učvršćenju mira i reda na Kosovu".
Šefovi država i vlada Atlantskog saveza istakli su volju da saradnju sa Srbijom pospeše "razradom Individualnog akcionog plana za partnerstvo (IPAP) i nastavkom podrške Srbiji u sprovođenju reformi odbrane".
IPAP je konkretan instrument Partnerstva za mir, u čijem okviru je uspostavljena početna saradnja Srbije i NATO-a.
Lideri Atlantskog saveza su poručili i da "pozdravljaju i podržavaju stavove srpske vlade o spremnosti za uključivanje u evroatlantske integracije".

Individualni akcioni program je "čvrsta osnova za dalju suštinsku opipljivu saradnju" Srbije i Atlantskog saveza, navodi se u završnom dokumentu zasedanja lidera NATO-a i zaključuje da su "Srbiji kroz partnerstvo s NATO-om otvorene sve mogućnosti za političke konsultacije i praktičnu saradnju".

"Volja i koraci srpskih vlasti su od presudne važnosti za dalje produbljivanje našeg partnerstva", zaključile su vođe NATO-a.
NATO od juče broji 28 članica- jer su u svoje redove primili Hrvatsku i Albaniju!
 
Da podsetim:
NATO je vodio/vodi ratove u BiH (RS), Srbiji (Kosovo), Avganistanu, Iraku... Trenutno je u "zategnutim odnosima" sa Severnom Korejom i Iranom! Ogromna većina država članica je priznala Republiku Kosovo!!!  NATO i Rusija su se 1997. godine obostrano obavezale „na međusobnu saradnju u cilju stvaranja stabilnog, bezbednog i nepodeljenog kontinenta na osnovama partnerstva i zajedničkog interesa“. Maja 2002, ova saradnja je ojačana stvaranjem saveta Rusija-NATO, koji je zbližio članice NATO i Rusiju.
 
OSTAJEM U DILEMI:
SRBIJA U NATO- DA ili NE ???

Komentari

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

tuzna | 05/04/2009, 15:23

Kumeeeeeeee,shta mi radi kumche?:)))
ljubim te

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 05/04/2009, 16:45

Ahahahahahha, Milenice- ovo je bila žešća ispala:))))))) Ja rek'o još nekog zanima NATO- kad ono ti pitaš za Jumpy-ja ;))) Dobro je, porastao je veliki džukac!:D Kako si mi ti kumo, štaima po Ng? Ljubim i ja tebe :***

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

mandrak72 | 05/04/2009, 20:56

Ma da se ja pitam sa tim barabama nikad. Ne ne i ne.
pozdrav

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

natoublato | 06/04/2009, 10:03

Da postanemo clan NATO-a...naravno....pa posle mogu da nas proglase faktorom mira i stabilnosti na Balkanu :lol:

nikadaunato

nikada u nato | 06/04/2009, 11:28

najbolje da udjemo u nato pa da nas ameri gurnu na rusiju u dokazivanje nase lojalnosti. Dobro smo mi topovsko meso uvek bili posto ne znamo da razmisljamo nasim glavama.

Zato i imamo ovakvu vladu, to smo i zasluzili. Kakav narod (vecina) takva i vlada.

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 06/04/2009, 19:17

@mandrak72: Ja se brinem da nas nece pustiti u EU ako pre toga nismo clanica NATO-a???
PRVO NATO- PA TEK E.U. je neko "nepisano pravilo" za SVE zemlje istocne Evrope!!!
P.s.Inace danas je bas ova tema bila na B92 u emisiji "Stanje nacije", eto doctor blog ide i korak ispred jedne nacionalne televizije :P Pozz:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 06/04/2009, 19:22

@natoublato: Hehehehe:) Vec smo jednom bili "faktorom mira i stabilnosti", pa smo posle "pobedili NATO" :) MLogo smo mocni!;) Ma da udjemo- da im podignemo borbenu gotovost (kad smo sami jaci od njih svih):P :P :P

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 06/04/2009, 19:34

@nikada u nato: Jel znas da vecina nije bila NIKAD u pravu!!! Inace ova Vlada je ono cuveno (i meni vec po malo mucno) "MANjE ZLO"! Zamisli sad politiku SRS-DSS: krenu oni na Karlovac-Viroviticu etc etc i to im je sad isto kao da su krenuli na Njujork (Hrvatska i NATO: "Članice se slažu da će se oružani napad protiv jedne ili više članica u Evropi ili Severnoj Americi smatrati napadom na sve članice") Nema tu 'leba! Ovi barem nece da ratuju?

Naravno da NE

Miki | 06/04/2009, 23:00

Takodje.. Tu se kriju interesi.. Nikako u NATO!!!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 07/04/2009, 19:21

@Miki: A iam li Srbija interesa da bude u NATO-u???

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 07/04/2009, 19:26

Rezultati istrazivanja za emisiju "Stanje nacije", B92 (6.4.09.):
Da li smatrate da Srbija treba da postane clanica NATO-a?
DA- 29,32%
NE- 47,61%
NEMA STAV- 23,07%

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Miki | 07/04/2009, 21:06

@Misha
Nisam mislio da ima Srbaija interes, vec sam NATO, odnosno njegove clanice..

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 11/04/2009, 13:27

misha

@Miki: Ok, slažem se da NATO ima interese (npr.Hrvatska daje više vojnika NATO-u u "mirovnim misijamma" nego neke srare članice); ali mislim da bi i Srbija imala neku dobit- veću bezbednost, bolju i opremljeniju vojsku i otvorena vrata na putu ka Evropskoj uniji... Još kad bismo i priznali Kosovo, gde bi nam bio kraj...:P Zezam seee, za ovo poslednje:D

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

mladiluk | 12/04/2009, 15:02

Vidim da imaš naš važnih dilema :)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

sanjarenja56 | 12/04/2009, 15:11

Niko nas više i ne pita, osim tebe

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 12/04/2009, 15:31

misha

@mladiluk: Ovo je post od pre koji dan, pa pošto nisam imao ništa pametnije da napišem na statusu na facebook-u: stavim ovaj link! Ali ti se odmah tu nađeš da prokomentarišeš nešto u fazonu- "nije to najbitnije", "dole Blic, dole Somborac" etc etc :P Živeo:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 12/04/2009, 15:33

misha

@sanjarenja56: Hehehe, baš tako- nema tu da li hoće narod, nego samo da li hoće lideri koje je narod izabrao.....eh ta demokraCija :D

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

nesanica | 12/04/2009, 15:56

O tome ne razmisljam jer se mi i ovako nista ne pitamo. Briga nekoga na vlasti hoce li sirotinja u NATO ili nece. POz.

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

kammmelija57 | 12/04/2009, 16:16

Mislim isto sto i mandrak.
Jedan aforizam,ne znam autora:
Spremamo se za NATO, a zivimo kao da nam je vojska jos na Krfu!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 12/04/2009, 18:52

@kammmelija57: Ahahahahahahah, dobar aforizam, nema šta:D Pa da bi nam se vojska "vratila sa Krfa" i da bismo ušli u EU, možda treba ući u NATO (iako ih ni ja IČ ne volEm!!!)??? Dilema, kažem ja.... Pozz:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 12/04/2009, 18:57

@nesanica: Mišljenje "obične raje" ne interesuje ni jednu vlast (posle izbora)! Evo i Hrvati su bili protiv NATO-a i....ništa!;( Pozz:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

tijanas | 12/04/2009, 19:13

Ne, ali je izgleda nemonovno.
Ma ko nas vise pita.
Pozdrav :)
:*

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 12/04/2009, 20:05

misha

@tijanas: Ili da uđemo u Varšavski Pakt ili da budemo KI Švicarska :P Pozz:***

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 12/04/2009, 20:33

misha

@tijanas: Evo, sad nađoh jednu interesantnu misao prikladnu za ovaj tvoj komentar i ovu temu:

"Međunarodna zajednica je kao klima- ne možete da je priznate ili ne, već da se adaptirate.", Zoran Đinđić

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

mladiluk | 13/04/2009, 01:47

I, šta si zaključio, je l' treba u NATO ili ne? 'Ajde, daj odgovor pa da pređemo na neku drugi značajnu temu. Haški tribunal bismo sad mogli malo, ili malo o ukidanju viza, na primjer.

@feferon :P

misha | 13/04/2009, 02:05

misha

@mladiluk: NATO, Hag, EU i vize- sve ti je to u kompletu :P
P.s.A sad se bavim "Vremenom zmija" ;))))))

НЕ!!!

грађанин Србије | 15/01/2010, 23:39

НЕ , НЕ И НЕ! СТОП НАТО!
НАТО-ПЉЕНИ КРВЉУ!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 01/06/2010, 09:33

Pozdrav svim demokratama!
Licno mislim da bi ulazak u NATO Alijansu bio jako negativan po Srbiju...mislim da smo dosta zrtava dali u poslednjem gradjanskom ratu(1991-95),koji nas je kostao produbljenja ideje o etnicki cistim zemljama i o ideji isticanja nacionalizma...zatim je usledilo Milosrdni Andjeo,pa 5.oktobar....Da li se misao narodnog pevaca-
Rani sina,pak salji u vojsku,/Srbija se umirit' ne moze.-negde moze prekinuti?! Dosta je bilo srpskih zrtava,dosta je bilo leseva po Kosovu,Sarajevu,Vukovaru,Srebrenici...dosta je ostalo neudatih devojaka,koje cekaju povratak svog vojnika koji se nikada nije vratio,dosta je suza koje su majke isplakale ispracajuci sinove svoje,dosta je!!!
Ako se nekada i odluci o pristupanju u NATO,neka se samo oni koji budu potpisali taj akt zapitaju kako ce reagovati srpski narod na jedan takav nemoralan cin!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 01/06/2010, 22:08

misha

@Demokrata 1993: U modernoj svetskoj politici nema emocija, već samo interesa!!! To mi u Srbiji još nismo shvatili...;(
I malo je žalosno što su demokrate okrenule priču o NATO-u na stranu za koju znaju da će većina u Srbiji podržati, a ne na ono stranu koja je u interesu Srbije. Ni ja ne volimo toliko NATO: ali nismo mi (Srbi) "pametniji" od cele normalne Evrope!? DA NATO, jer niti smo mi Švajcarska (neutralna), niti će nas neko drugi (ne daj Bože, ne trebalo) braniti u slučaju nekog rata (pogotovo ne "braća" Rusi)! Pozz:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 01/06/2010, 22:16

Naravno,brate moj,da nema emocija i da je politika zasnovana na interesima condicio sine qua non uspesne drzave..ali mozes li ti da zaboravis onaj zvuk sirene koji ce srpski narod doveka pamtiti,kojeg ce se uvek secati i koji je olicenje maca pilatovske pravde koji je visio nad nasim glavama?! Bojim se da neces,kao sto nikada neces reci da Milosrdni andjeo nije ironija svetskih mocnika NATO Alijanse.
Pozdrav,Srbi!!!

Srbija u NATO - da ili ne?

Knindza | 01/06/2010, 23:19

Ja mislim da Srbija treba da stupi u NATO alijansu jel ako zelimo da udjemo u Evropsku uniju i ako zelimo bolju buducnost gradjana Srbije mi moramo da udjemo u NATO alijansu.Takodje ako se stalno budemo osvrtali na ono sto je iza nas nikada necemo uspeti da idemo napred zato, sto pre treba zaboraviti na ono sto je bilo pre i treba da se fokusiramo na ono sto je ispred nas a ne na ono sto se vec desilo.

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 02/06/2010, 22:43

misha

@Demokrata 1993: Evo, Knindza je napisa isto ono što bih ti ja inače odgovorio:D Pozz obojici:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 03/06/2010, 10:51

Da...Knindza mi je prijatelj,tako da se nasa misljenja oko te teme-ulaska Srbije u NATO-ocigledno ne podudaraju!!! Ali,ne treba traziti teme gde mozemo da se sporimo,gde neko moze da izgubi,vec teme gde se svi slazemo,pa onda kada se slozimo da zajedno krenemo u realizaciju tog projekta,jer "Srbija-to je zbir svih nas!"
Pozdrav za demokratsku Srbiju sa KiM u Evropi! Put do Brisela je dug i tezak,ali namucicemo se dok tamo ne stignemo,jer to je nacionalni interes i prioritet!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 03/06/2010, 12:29

Glavna odredba ugovora između država članica je tačka V. Deo tog dela ugovora glasi:
"Članice se slažu da će se oružani napad protiv jedne ili više članica u Evropi ili Severnoj Americi smatrati napadom na sve članice."
A sta ako dodje do sukoba(terotorijalnog)izmedju zemlja clanica?!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 03/06/2010, 13:19

misha

@Demokrata 1993: Malo mi je nelogično to što Knindza hoće u NATO, a s druge strane Ratka Mladića smatra ponosnim srpskim generalom (ako sam dobro razumeo u postu "Uhvaćen Ratko Mladić")???

Mislim da je nemoguće da dođe do međusobnog rata članica NATO-a 100%, a i znam za taj "sveti" član, evo ti zanimljiv post na tu temu: http://misha.blog.rs/blog/misha/generalna/2009/05/02/njujork-je-srbija

P.s.Hvala ti što čitaš i komentarišeš doctor blog:) Pozz:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 03/06/2010, 22:56

To jeste velika kontradiktornost njegovih stavova,ali bilo je i vecih...Mislim da je Knindza samo hteo da odbrani srpskog generala od Kodrijevog napada,ali mogao je to da uradi cinjenicama...nije ni on branio bosanske Srbe moralnim nacelima viteskog ponasanja na bojnom polju iz srednjeg veka!!!I on je gazio i ubijao i klao i on jeste Srbin.Ali izrucenje Hagu je nesto sto sto je neminovno,i mi to treba da uradimo ako zelimo da ubrzamo put do Brisela.Isto tako,niti njegovo niti Karadzicevo izrucenje Tribunalu ne treba smatrati izdajom,to je patriotizam!Ako je to u cilju nasih interesa,a verujem da jeste,onda se to ne moze nazvati izdajom.
Pozdrav,Srbi!!!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Knindza | 04/06/2010, 00:22

Sto se tice posta "Uhvacen Ratko Mladic", ono sto sam tamo napisao je bio samo odgovor na Kodrine provokacije ,inace ja zaista ne mislim da se Ratko Mladic moze nazvati ponosnim srpskim generalom.

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 04/06/2010, 02:11

misha

@Demokrata 1993/Knindza: Ok, razumeli smo se :)))))

KOMENTAR KNINDZA

kodra | 08/07/2010, 23:02

ZIV SAM, I SLAZHEM SE SAS TOBOM ,NIJE ON PONOS ON JE SR..... VASHEG NARODA,KO SE NJEGA PONOSI MORA DA SE SRAMI MALLO AKO JE NORMALAN COVEK.

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 10/07/2010, 23:29

Sta reci za Hasima Tacija i ostale vodje narko-klanova, a koji su u vlasi "Republike Kosova"?!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 11/07/2010, 13:50

misha

@Demokrata 1993: To je tačno, ali to ne umanjuje odgovornost Ratka Mladića! (trebalo bi i Kodra da se složi s tim) Slažem se da je ratni zločinac, ubica, kasapin i Tači i Orić i Gotovina i Mladić,... Šta kaže Hag nije toliko bitno- bitno je koliko su svi oni "pravedni" pred Bogom! Pozz:)

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 12/07/2010, 02:50

Nisam ja ni na koji nacin zeleo da ovim sto sam izjavio umanjim odgovornost Ratka Mladica. On je za mene ratni zlocinac! Kao i Radovan Karadzic, kao i Blaskic(kojem je Zalbeno vece odbacilo 16 od 19 tacaka optuznice), kao i Naser Oric...to stoji i kada kazem: "Sta reci za Hasima Tacija i ostale vodje narko-klanova, a koji su u vlasi "Republike Kosova"?!", ni na koji nacin ne branim "srpske heroje", vec pokrecem pricu da ni oni nisu beli koliko svetu pokazuju da jesu.

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

misha | 12/07/2010, 13:17

misha

@Demokrata 1993: Ok:) U tom kontekstu i ja dodajem: Amerikanci "štite" muslimane u BiH i na KiM a ubijaju ih po Iraku, Avganistanu,....-muka mi je od takve pravde. I nije mi jasno zašto se jedino Američki državljani (tj. vojnici US Army) ne mogu isporučivati međunarodnom sudu za ratne zločine u Hagu ukoliko prekrše Ženevsku konvenciju?!? I da ponovim: nije toliko bitno šta kaže Hag- bitno je koliko su svi oni "pravedni" pred Bogom!!!

Re: Srbija u NATO- da ili ne ???

Demokrata 1993 | 13/07/2010, 02:17

Naravno...o tome sam vec govorio...Mi sami treba tu stvar da preuzmemo u svoje ruke i da se angazujemo oko tog pitanja i u Njujorku, i u Briselu, i u Hagu.Tek tada cemo moci da skinemo taj pritisak koji se namece Srbima i ovoj zemlji.Treba teziste "igre" prebaciti na "protivnicku" polovinu. Mislim da je sada vreme za to!

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb