doctor

facebook: I ♥ doctor blog
twitter: @DoctorMisha

OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09 Novembar, 2008 03:55

OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

Ili: kako je došlo do preobražaja tradicionalne Crne Gore u modernu evropsku državu- Montenegro !

cg priznala kim.jpg, 45 KB

 

Pre tačno mesec dana Crna Gora je priznala nezavisnost Kosova! Tada su Crnogorci (preko noći) od "oka u glavi" postali "čmičak u okETu" svakom Srbinu?!  Bar sam ja stekao takav utisak (iz raznih medija)... Internet je posebno postao preplavljen "anti-montenegrians" grupama, pogrdnim tekstovima i "kreativnim" slikama poput ovih (prva i poslednja) iz mog posta! Iako 90% građana CG ne podržava ovu odluku, "srBske patriJote" su napravile generalizaciju i sve Crnogorce strpali u isti koš...
 
Ja sam sačekao da prođe neko vreme, da se emocije slegnu, pa da hladne glave pišem o ovoj temi (iz jednog drugog ugla)! Šta je ovim činom Crna Gora izgubila a šta dobila, i šta ima veću vrednost u današnjem svetu: čojstvo ili novac?

Ovako su zborili vladika i kralj od Crne Gore:
cetinje 1910.jpg, 54 KB
(slika: Dan proglašenja Crne Gore za kraljevinu: Cetinje, 28. VIII 1910.) 

 (Govor kralja Nikole uz stotu godišnjicu Njegoševog rođenja! Cetinje, 16. oktobra 1913.)
"...Naš mu se dobri srpski narod divno odazvao. Kosovo, ranu njegovog velikog srca, izliječio mu je, jer u dane stogodišnjice od njegova rođenja taj mu je narod Kosovo osvetio. Jedan duhom veliki narod nije se mogao ljepše odužiti duhu najvećega genija. Slava srpskom narodu! Slava gospodaru Crne Gore, vladici Radu!”

(Kralj Nikola u pesmi „Onamo ’namo”)
"Onamo, ’namo... da viđu Prizren!
Ta to je moje – doma ću doć!
Starina mila tamo me zove,
tu moram jedan oružan poć.

Onamo, ’namo... za brda ona
kazuju da je zeleni gaj
pod kim se dižu Dečani sveti:
molitva u njih prisvaja raj.

Onamo, ’namo... za brda ona
Milošev, kažu, prebiva grob!
Onamo pokoj dobiću duši,
kad Srbin više ne bude rob." 

(Kroz pero Vladike Rada u „Gorskom vijencu”)
  "Bog vas kleo, pogani izrodi, / što će turska vjera među nama? /
Kuda ćete s kletvom prađedovskom? / Su čim ćete izać pred Miloša /i pred druge srpske vitezove, / koji žive doklen sunca grije?”

 Ovako je kazivao "večito rotirajući" premijer i preŠJednik od Crne Gore (kasnije- Montenegro-a), Milo Đukanović:
milo i ceku cg i kim.jpg, 36 KB  
(slika: Susret premijera Republike Kosovo i Republike Montenegro, Podgorica 03. XI 2006.god.)

(Milo Đukanović, Andrijevica 13. jula 1990.)
  "Na Kosovu je napadnuta Jugoslavija. Kosovo je bedem srpskog i crnogorskog naroda koje ne može pasti dok je nas i pokoljenja naših potomaka. Nebrojeno puta smo rekli: Kosovo se mora braniti svim sredstvima.” 

(Milo Đukanović, 26.maj 1998.)
  "Zbog vjekovnih bratskih veza. Zajedničke krvi u svim ratovima prolivene, zbog vjekovnog sna najboljih Crnogoraca i Srbijanaca, zbog izvjesno bolje zajedničke budućnosti, Crna Gora se i otvorenog srca opredijelila za život u zajedničkoj državi sa Srbijom.” 

(Milo Đukanović, 27.februar 1999.)
"Crna Gora nije Slovenija, ona je sastavni dio Jugoslavije i to želi i da ostane…"  

(Milo Đukanović sa Agimom Čekuom, 3.novembar 2006.)
  "...Mi ne pretendujemo da rješavamo status Kosova, ima ko o tome da brine, ali Kosovo je naš susjed!” 

(Milo Đukanović, 28.januar 2008.)
   "Crnoj Gori ne pripada mjesto barjaktara u priznavanju nezavisnosti Kosova.” 

(Milo Đukanović, dani oko 9.oktobra 2008.)
   "Postoje očekivanja određenih djelova međunarodne javnosti i ta očekivanja nisu iznenađujuća. Ukoliko želimo da budemo dio evropske i evroatlantske zajednice, utoliko naši partneri iz tih zajednica očekuju da slijedimo ono što su magistralna spoljnopolitička opredjeljenja tih zajednica...Sa podrškom parlamenta ili bez nje, vlada će, kao i do sada, uvijek odgovorno raditi ono što je u njenoj nadležnosti. Tako će biti i u vezi s pitanjem Kosova. Kosovo je suvereno u svim oblastima. Srbija na Kosovu ne vrši nijednu državnu funkciju, niti ima svoju instituciju, iako je to za nju težak gubitak...Nema nikakvih pritisaka, već Crna Gora slijedi politički realizam…Nikakvih dugova nema prema bilo kome. Građani Crne Gore su nam dali povjerenje da slijedimo njene državne interese...”

Crna Gora (čitaj- Montenegro)  je priznala Republiku Kosovo i time se odrekla dela svoje istorije, ali je velikim korakom zakoračila ka boljoj i sigurnijoj budućnosti, 9.oktobra 2008.god.! 

Crnogorci su shvatili da u modernoj politici nema emocija već samo interesa !!!

cg vs srb.jpg, 72 KB

Komentari

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

dmc | 09/11/2008, 04:09

dmc

Izem ti zivot bez i malo casti... ma, ne brini nista, Milo je sam sebe zaveo u istoriju kao najveci izdajnik!... Sudice mu istorija, mada njega verovatno bas briga za to...

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 04:26

misha

@dmc: Milo se vešto prilagođava svim promenama i novinama- tako da će verovatno još duuuugoooo biti "rotirajući"!? Ipak, on "opravdano" ne može da vidi da je srušio čitavu istoriju svoje zemlje...jer veliko je brdo od Marlboro bokseva i evrića ispred njega:P Crna Gora kao da počinje da gradi svoju istoriju tek od 2006.god.- stvarajući svoju crkvu, jezik, pismo...ime- Montenegro! Zato, srećna 2.godišnjica od početka crnogorskog računanja vremena (i 2.rođendan tvog Bloga, naravno);))) Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

dmc | 09/11/2008, 04:43

dmc

Da, zivele razlike... bhe, ono sto je najapsurdnije u svemu, da kada bolje razmislim verovatno ce se u Crnoj gori uciti drugacija istorija, i da nove istorijske knjige nece bas toliko zblizavati srpski i crnogorski narod i ono sto se desilo u dosadasnjoj istoriji.. toliko o tome koliko je istorija relevantna nauka, posto je pisu pobednici...

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

sanjarenja56 | 09/11/2008, 07:20

Money, money, money, must be funny...peva Abba, ali i Milo.

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

tijanas | 09/11/2008, 09:28

Posto cojstvo...hm
Moj urednik Petar Mickovic mu je dao naslov...
I znas sta, nije mi se dopao sto sam mu i rekla...
:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 13:54

@dmc: Na Balkanu je normalno da svako ima svoju verziju istorije! Zamisli da tzv.Kosovari (tj.Albanci sa Kosova) uče kosovski ciklus pesama i sl.?! Pre bih poverovao da CG povuče priznanje KiM...;( Pozz

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 13:55

@sanjarenja56: Pare vs.čojstvo, 1-0!;(

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 13:57

@tijanas: "...Moj urednik Petar Mickovic mu je dao naslov...
I znas sta, nije mi se dopao sto sam mu i rekla..." -pojasni mi malo ovo, hvala?:) Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

tijanas | 09/11/2008, 14:00

Pa, kad sam usla u redakciju, cimao me je za tu sliku i hvalisao se. Kao, jel mi se svidja naslov? Rekla sam mu ne, jer je odvise senzicionalisticki i pothranjuje po meni "krvavu" sliku . Sve me asocira na nasilje..."
Ne znam sta ti tu nije jasno malisha :))

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 14:06

misha

@tijanas: Sad mi je jasnije, hvala:) p.s."Udarili" mi oblaci na sivu ćeliju, pa nešto (jutros;)) sporije radi...:P Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

tijanas | 09/11/2008, 14:07

I idi cestitaj rodjendan drugaru, nema smisla bwe
:)hihih

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 14:09

misha

@tijanas: Hehehe, sad sam mu čestitao- u istoj sekundi kad si mi pisala komentar;)))) Eto, ima tu nečega:D

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

tijanas | 09/11/2008, 14:10

Ma prepoznam ja kucno vaspitanje... Antistresna mi je izgubljena sestra, a mozda si ti brat...
ha
:*

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

zdravahrana | 09/11/2008, 14:11

Sjajno koncipirano i sistematski obrađeno, ostavlja bez teksta. Samo se postavlja pitanje: Kako će izbrisati istoriju koju su njihovi „prađedovi“ pisali, stvarali i kako su se oni nazivali?

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 14:17

misha

@tijanas: Ma 100%, kažem ti ja:P

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

dmc | 09/11/2008, 14:17

tijanas: a ja sam ti izgubljeni momak : (sorry misha za offtopic) .. - Usput, nikad nisam bio u Crnoj gori, ALI BAS nikad nisam presao granicu, ovih dana je to trazena osobina :) Sve ovo na stranu, ne mrzim crnogorce daleko od toga.. ali svi oni snose odgovornost za ono sto im je ucinila izabrana vlada... i sto cemo videti da li ce propisno kazniti na izborima!!>..

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 14:30

misha

@zdravahrana: Hvala:) Oni su sami sebi "prađedovi", jer njihova istorija počinje od 2006.god....mislim na Montenegro:P A što se tiče Crne Gore- možeš pogledati moj post (ako te ne mrzi): "Do you ŠJpeak Montenegrian?" (na: http://misha.blog.co.yu/blog/misha/generalna/2008/08/30/do-you-sjpeak-montenegrian-p)
p.s.I interesantan detalj iz ovog posta su zastave na ovoj drugoj slici sa Cetinja, 28. VIII 1910., i sa treće slike iz Podgorice, 03. XI 2006.god.!!! Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 14:36

misha

@zdravahrana: Ukoliko ne možeš da otvoriš sa ovog linka koji sam ti ostavio, taj post je 15ak postova pre ovoga (vidi na listi "Najnovije...", gore, desno)! Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 14:40

misha

@dmc: "Usput, nikad nisam bio u Crnoj gori, ALI BAS nikad nisam presao granicu, ovih dana je to TRAŽENA OSOBINA :)" -možda dobiješ neku funkciju u vladi SRB?:D Npr.:četvrti zamenik pomoćnika ministra za proterivanje crnogorskih ambasadora iz BG?!;))))))))))

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

tijanas | 09/11/2008, 14:42

Ne diraj mi decka
:))

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 14:44

misha

@tijanas: Tttt, daleko bilo:P Neću, obrećavam- diraj ga SAMO ti...:D

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

tijanas | 09/11/2008, 14:50

Misho, ne smem. Stepski je pobegao zbog mene sa bloga kad sam pocela da ga diram, Voja se odlicno snalazi, ali namahove ispoljava neurozu, a dmcic...ako ga budem dirala sahranice me uz rekvijum za filozofe i rage against machine..

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

patos | 09/11/2008, 16:05

"bež'te od mene sivi oblaci", hehehe...
Deja vue, ali u svemu je tome zanimljivo što najveće cehove poplaćasmo "mi", a, s druge strane, najnapredniju političku svest (jedini u bivšoj SFRJ koji su, u liku i delu pok. Zorana, smenili komunističku garnituru vlastodržaca) iskusismo opet "mi".
Ave!

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 16:47

@tijanas: Znači ako dođe do gašenja blog.co.yu servisa, da znam ko je dežurni krivac...:P

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 16:50

@patos: Ma "mi" smo ti početak i kraj svega, jedan pol dve krajnosti:))) Ave:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

dmc | 09/11/2008, 16:50

dmc

@misha: pa mogu vam obecati da je gasenje blog.co.yu servisa u toku!!......

Jer prelazimo na .rs :)))) hahaha

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 17:30

@dmc: Hehehe:D Ali, pazi kad sam znao da ćeš to reći:P I baš me zanima- od kada će biti .rs domen i kako će glasiti adresa: www.blog.co.rs ili www.blog.rs? Hvala:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

dmc | 09/11/2008, 18:00

dmc

Pa adresa je vec aktivna... probaj ... http://www.blog.rs ili http://blog.rs .... a bice i blog.co.rs koji ce biti redirekcija na blog.rs ... Pa blog.rs je aktivan tipa pola godine unazad :)) Dakle bice blog.rs

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 09/11/2008, 18:11

@dmc: Waaaaauuuuu :D
Znači MISHA.BLOG.RS 8) Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

dmc | 09/11/2008, 18:50

dmc

@misha: da, ako sistem prezivi ultra mega giga ceprkanje po bazi :) LOL :>>> Ali vi verujete meni ? zar ne? :) (momci, pravite vi bekap, jos dok nije kasno) ;)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

Nemanja | 09/11/2008, 18:55

Dovoljno je reci SRAMOTA!!

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

tijanas | 10/11/2008, 00:16

Udacu se za dmcica, a ti ces Misho biti kum a sve ce se odviti u zemlji Srbiji
:))

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 10/11/2008, 14:15

@dmc: Nemoj da me briGas?!:P Razmisljao sam ja o tim nepredvidjenim okolnostima, ali ti si mi sada bas "ulio poverenje";))) Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 10/11/2008, 14:19

misha

@Nemanja: Vala, dovoljno!

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 10/11/2008, 14:20

misha

@tijanas: Bice "kumeee izgore ti kesaaa" :D

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

altamoda | 10/11/2008, 15:08

Postoji jedna stvar koju niko od patriota ne (s)pominje i jasno mi je zbog cega.

Potrebno je formom u vidu sentenci "izdjanici, prodali su se" sa sve pozivanjem na cojstvo, junastvo, Njegosa i Marka Miljanova zamutiti narodu oci i smiriti strasti koje bi inace nastale u ovakvim prilikama, strasti zbog toga sto je Kosovo uopste NEZAVISNO.

Ono zbog cega se nijednom, nijedan od srpskih politicara iz vladajuce opcije nije IZVINIO ovom narodu je to sto su dopustili da Kosovo proglasi svoju nezavisnost uz blagoslov citave medjunarodne zajednice.

Ne, to se nije desilo za vreme Tita (koji je kumovao ovome sto se danas dogadja sa Kosovom, ali to je druga prica...), ni za vreme diktature devedestih, to se desilo sada kada smo konacno doveli demokratiju u kucu i kada smo mislili da su se aveti iz proslosti smirile. I ja zbog toga ocekujem izvinjenje elite koja vodi ovu zemlju. Toliko nam duguju. Toliko da bih ja njih smatrala ozbiljnim politicarima. To sto Srbija formalno nije priznala nezavisnost Kosova je samo odlaganje neodloznog. Samo je pitanje vremena kad ce nam medjunarodna zajednica dati ultimatum. Ko veruje da ce se desiti neko cudo, u zabludi je.

Sto se tice priznanja nezavisnosti Kosova od strane Crne Gore, to me ne cudi. Ultimatum je ultimatum a svi politicari se utrkuju da udju u EU i tako popune istoriju svojim imenom. Pretpostavljam da smatraju da ce im se onda svi drugi gresi zaboraviti.

Ono sto ja ne zaboravljam je proglasenje nezavisnoti Crne Gore. Kad ti se jednom stegne grlo zbog takvog proglasenja, posle se naviknes.

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 12/11/2008, 16:15

misha

@altamoda: Sve napisano je na mestu, s tim sto sam ja bio jedan od retkih koji su se radovali povratku drzavnosti Srbije (pa makar to za nas uradili i "neradni Crnogorci")!8) Za to im puno hvala! Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

altamoda | 12/11/2008, 16:39

Onda ne znam cemu ovaj post? Samo nastavi da se radujes.. ;)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 12/11/2008, 16:58

misha

@altamoda: Pa nisam voleo da mi himna bude- "Hej Sloveni", zastava- Jugoslovenska (bez petokrake) a drzava- "tri slova"- SCG!!! p.s.I da se razumemo- ovaj post nije imao naravucenije: SRBIJA DO TOKIJA:P Pozz:)

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

changes | 05/02/2009, 00:45

Izvini druze,ali sta je potrebno??? Pa Srbija treba prva da prizna nezavisnost Kosova...Ili treba opet da se obruka pa da ceka da Island prvi prizna Crnu Goru pa onda tek Srbija...Ovde se ne prica o tome je li teba nekom pomoc ili ne...Ovde se prica o cinjenicama a one su bolne...Pitanje je samo ko ih sme pogledati u oci a ko ce besnoj masi baciti "melem"(laz) da zaleci rane... p.s -super ti je ovaj sajt ceo(99 posto)...nastavi tako... narocito u vezi Zorana...

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 06/02/2009, 00:46

misha

@changes: Hvala puno:D Nisam pisao oko mesec dana (iskreno- malo su mi pretili da ne pišem, a i stigle me obaveze, ispiti i tako to), ali mi je drago da MOJ Blog "živi" i kad ne objavljujem nove teme.. Veliki pozz i pošto vidim da si skoro napisao komentar, a i pošto si detaljno čitao CEO BLOG- imaš na facebook-u (ako imaš svoj profil tamo) grupu: "I ♥ doctor blog" pa možeš da se učlaniš i hvala (u svakom slučaju) Pozz

cao admine

Radmilo Raśko | 17/10/2009, 00:10

ne serite vise da vas zamolim, počeće govna iz usta da vam izlaze junaci

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 17/10/2009, 22:05

misha

@Radmilo Raśko: Šta nije u skladu sa činjenicama, "fino" vaspitani mladiću?:)

idiote

monte | 25/10/2009, 02:40

koji si ti idiot!!!!

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 25/10/2009, 17:36

misha

@monte: Isto pitanje kao za tvog zemu, Radmila Raśka (iznad) ;)

NAJGLUPLJI NAROD...

Mia | 20/12/2009, 12:41

Vi srbijanci ste najgluplji narod na zemaljskoj kugli.Mislite samo da ratujete,pokusali ste da kradete malo od Kosova,malo od Bosne,ali kada ste vidjeli da gubite ucutali ste se.Zato vam sada Milosevic,Karadzic i ekipa placaju.Mada bi trebali da su poslati iz Haga za Bosnu pa da plate zajedno sa cijelom porodicom do zadnjeg nokta.Zato vam je najbolje da cutite i da se zakopate zivi.

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 20/12/2009, 19:29

misha

@Mia: Isto pitanje kao za ove tvoje zemljake :DDD P.s.Ne pljuj sebe :PPP

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

brat | 07/10/2011, 07:09

Žao i nama, priznali smo Kosovo tek kad ste ga izgubili. Vi vjerujete da se deklaracijama mijenja istorija.

OD.EBITE SRPSKI NACISTI

Montenegrino | 27/10/2011, 18:31

Od.ebite bre Srbadije, dokurcili ste vise i bogu i naradu sa Vasim nacionalizmom. Ko Vas bre .ebe! Niste vise interesantni nikome na ovom svetu. Propalititi jedni maloumni. Od.ebite vec jednom zauvek i od Crnogoraca i od Hrvata i od Bosanaca i od Turaka i od Muslimana i od Katolika... ODEBITE BRE ZA SVA VREMENA! Ajde sad pasite travu malo ov.e jedne. GUBITNICI! PROKLETNICI!

Re: OD CRNE GORE DO MONTENEGRO-A !

misha | 01/03/2016, 21:51

Црна Гора од српске Спарте до Монтенегра
09:20 23.10.2015
Александар Милачић
(http://rs.sputniknews.com/)

Некад се Црна Гора поносила тиме што је „српски Пијемонт“, или „српска Спарта“. Па смо били једна земља. Па постали — „два ока у глави“. Данас је једно око у невољи, а друго је разроко и — доследно.

У среду је извршни савет Унеска већином гласова предложио да Косово буде примљено у ту организацију. После свих дешавања последњих 20-25 година ни највећи оптимисти нису очекивали да ће бити другачије. Србија је одавно на удару моћника који је „шамарају“ кад год и где год стигну. Ово је била само још једна од прилика у низу, коју је ваљало искористити и показати Србији „где јој је место“. И што су то урадили моћници — ни пô јада, али поред моћника, то су урадили и њихови „сателити“, како би доказали своју лојалност и покорност.

Поред осталих, да непризната држава Косово постане чланица Унеска, гласала је и Црна Гора. Земља чија историја почиње од Косова и Метохије, народ који се некад давно бежећи од Турака склонио у планине и остао да живи тамо и жали за својом постојбином. Није случајно Вук Караџић објашњавао зашто Црногорке носе црне мараме — „жале за Косовом“, говорио је. Њихове трагове на том терену сачували су манастири и цркве.

Нова Црна Гора заборавила је и своје корене и своје Косово, а јуче је и своје манастире и цркве предала у руке Албанцима, којима је пре тога препустила да владају њиховом територијом.

Тако се Црна Гора још једном одрекла својих Немањића, Балшића, Црнојевића, Петровића… Слободарска Црна Гора укинула је сопствену историју. Оно што Његош ни пред страшним непријатељем, великим Отоманским царством, није могао ни хтео да учини, говорећи да „Црногорци не љубе ланце“, учинила је данашња власт. Aли то су били неки други Црногорци. Неко друго време. Нека друга Црна Гора.

Али какве везе има Црна Гора са Његошем?! Ова данашња — нема. Њега се прво и одрекла… Зашто се онда не би одрекла и свих оних манастира? Свих цркава? Пећи и Пећке патријаршије?

Помало је дегутантно гледати Русију, Кину, Намибију, Аргентину, Етиопију, како бране српску историју, а Црна Гора је продаје. Предаје сваку циглу вековних манастира, онима који би им најрадије и темеље преорали.

Данас је председник Ђукановић овај поступак образложио речима: „Када се понашате одговорно, тешко је да имате маневарски простор да о питањима чланства у Унеску или другим организацијама можете да арбитрирате. Било би то недоследно и калкулантски“.

Црна Гора јесте доследна. Питање је само — чему? Себи и својој историји сигурно није. Нити „чојству“ ни „јунаштву“. Можда једино својим господарима и доказивању да је оно што није. У томе јој мало ко може наћи ману.

Одрекла се власт у Црној Гори и заставе, и химне, и писма, да би остала у седлу. Одрећи ће се и себе и свог презимена, постаће и Монтенегро, буде ли то неко тражио (или купио). Јер „када се понашате одговорно, тешко да имате маневарски простор“.

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb