doctor

facebook: I ♥ doctor blog
twitter: @DoctorMisha

Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03 Jul, 2009 02:23

Miloš Obilić, albanski vitez ?!?
 (Miloš Obilić vs. Millosh Kopilliq)
 obilic.jpg, 27 KB
28.juna je obeležena 620. godišnjica Kosovske bitke! Vidovdan je jedan od najvećih srpskih praznika. Značaj Vidovdana za srpski narod proističe iz istorijskih događaja koji su vezani za taj datum. Od svih je najznačajniji Kosovski boj, pogibija kneza Lazara i tzv. propast Srpskog carstva 1389. godine! 
Tako su nas učili u školi, sada- da li je to istina???
 Ono što me je šokiralo i navelo na ovo razmišljanje (i pisanje ovog posta) je nešto na šta sam slučajno naleteo na netu. Njujorška izdavačka kuća "Palgrave Macmillan" će uskoro izdati knjigu: "Bitka za Kosovo, 1389: Albanski ep", italijanske autorke Ane Di Lelio!!!
 Ej, Albanski ep ?!?
Danas je Kosovo, za neke nezavisna Republika, za druge je Autonomna Pokrajina u sastavu Republike Srbije pod upravom UN... I stvarno nemam više nerava, želje i volje da govorim o tom famoznom STATUSU Kosova!
Ali ovo je, ni manje ni više nego krađa (ili kako to lepše zvuči- prisvajanje) srpske istorije (kao tzv.kosovske)!!!
 Prisvajanje srpske istorije predstavlja završnu fazu okupacije Kosova i Metohije - upozorava istoričar Radoš Ljušić!
 Knjiga prikazuje drugačiju (za mene skroz nepoznatu) verziju događaja na Kosovu. Poznato je kako Srbi slave Miloša Obilića koji je izveo herojski čin i ubio turskog sultana Murata I (način ubistva se razlikuje u srpskoj i turskoj istoriji, ali to je sad manje bitno). Di Lelio u svojoj knjizi nudi NOVU verziju po kojoj je Murata ubio Miloš Kopilik (Millosh Kopilliq), albanski vitez!!!Surprised
 
 Italijanka kaže da ovu "drugu" (alternativnu) verziju, za koju se vrlo malo zna(!), našla u narodnom predanju Albanaca na Kosovu i muslimana u Sandžaku! U knjizi se nalazi osam "lepih" pesama, uvod i komentari!
 U jednoj od pesama, veliki albanski heroj Miloš Kopilik ubija Murata i uspeva da pobegne od razjarenih Turaka. Sklonište mu pruža njegov prijatelj, koji će ga kasnije u strahu izdati. Turci u prijateljevim brkovima pronalaze ključeve, a potom i begunca. Pošto Milošu odseku glavu, on je stavlja ispod miške i trijumfalno - iako već mrtav - korača prema svojoj vojsci. Car Lazar se ne pominje ni u jednom epu. Razmišljam- Lazar je onda valjda Srbin? U suprotnom bi i Kruševac bio u Albaniji?!Wink
 
Di Lelio je pokušala da pronikne u srce mita o Kosovu, pitajući se zašto je Albancima toliko važno da je Miloš Obilić bio, u stvari, njihov heroj Kopilik (Kopilliq)?! A onda je, veli, shvatila:
"Albanci veruju da su na Balkanu bili davno pre Turaka. Da je u njihovoj "krvi" da se uvek bore protiv "osvajača". I da su, na kraju krajeva, baš oni - a ne Srbi, kao što nam govori istorija - bili na braniku hrišćanstva u srednjem veku!"Sealed
Ana Di Lelio je ubeđena da je svetu poznat srpski mit! Dodaje- "Evo im i druga verzija, pa neka sami odluče!!!"Cry
 
"I onda je mrmot zavio čokoladu u foliju!", to je izostavila, a mislim da je ključno za ovo njeno "istraživanje"!Laughing
 1389.jpg, 80 KB
Na grbu Visoke Medicinske škole je upravo Kosovka devojka (simbol humanosti)!
Ko zna, možda će me jednog dana neko obavestiti da sam išao u UÇK-ovu školu za pružanje nege???Tongue out

Komentari

interesantno

flomaster | 02/07/2009, 23:15

veoma ozbiljna tema proosarana nitima (vec prepoznatljivog) humora.

na zalost, vec sam citao o ovome i jos o mnogo cemu ovome slicnom.

ta zena (spisateljica) je donekle u pravu, ali, da preteruje-preteruje!!!

mi se dicimo nekom svojom istorijom, a da ni sami nismo sigurni u njenu validnost.

naime, procitao sam negde da je svojevremeno car Ivan Grozni (jer je i inace bio veliki srboljubac) uspeo da (pred ne znam vec kojom opsadom Srbije) pokupi jako puno pisanih dokumenata i da ih odnese u Rusiju, to i dan danas stoji u Moskvi, u nekim muzejima, i po tvrdnjama ljudi koji su u to malo vise upuceni od mene, strahuje se da istorija i nije bas onakva kakvu smo mi ucili u skoli. :(

druga stvar, opste je poznato da istoriju pisu pobednici. turski istoricari takodje tvrde da su ratovali sa srbima i tu dileme nema, ali sam takodje cuo da se Milos zaista prezivao Kopilak (nisam siguran da li je bio kopile, ili je takvo prezime bilo) ali da je zbog epike i zbog hvalospeva nekako bilo lepse da ga pesnici "prekrste" u Obilic.
e, sad, preuzimanje necijeg entitete i identiteta je jako sraman i bezkorpulozan cin za svaku osudu.
takodje je jasno da se kulturna bastina (koja im je inace "bogata") mora stvoriti (ispisati) i od medija i velesila podrzati.

videcemo sta ce biti, ali je tuzna cinjenica da (ovu) medijsku bitku gubimo :(

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/07/2009, 02:12

misha

@flomaster: Po meni je strašno to što jedan isti istorijski događaj- može u potpunosti da se razlikuje kod različitih naroda!!!:( Najbolji primer je relativno nov događaj- raspad Jugoslavije! O tome postoje najmanje TRI verzije (Srpska, Hrvatska i Bosanska)! Npr.- za Hrvate je to bio "domovinski rat", a za Srbe "građanski"! Tako su i neki ljudi za jedne heroji, za druge zločinci i sl. I kada naša istorija ne može objektivno da sagleda nešto što je bilo pre manje od 20 godina, teško je da ćemo jasno znati šta je bilo pre 640 i više godina! Postojao je predlog da "balkanski istoričari" pišu udžbenike za sve zemlje Balkana (time bi se izbegle razlike i nedoumice)! Ne znam dokle se s tim stiglo...? Mada mi je teško održiv taj projekat...

Što se tiče ove teme- zanimljivo je, eto, da se u albanskim udžbenicima iz istorije takođe tvrdi da je Miloš bio Kopilik. Ali, samo na Kosovu. Deca u Albaniji uče to samo kao jednu od varijanti u narodnom predanju, a zvanično je, prema istoričarima iz Tirane, Miloš ipak bio Srbin!

Kosovo nema nikakve elemente državnosti (kultura, tradicija, jezik...) i sada ih polako prikuplja, prisvaja, krade..... Čitao sam na sajtu Deutsche Welle-a da nemačka štampa predlaže svojim građanima opuštajuće izlete do srpskih manastira u Srbiji i na Kosovu! Ako šiptari (uz podršku sila) ovako nastave- niko nam ne može garantovati da za koju deceniju neko te iste manastire (na KiM) neće nazivati kosovskim???

Istorija se piše...(samo je različito čitamo) :)

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

sanjarenja56 | 03/07/2009, 07:53

sanjarenja56

Istroju pišu pobednici i oni koji su jači u medijima, to je sve.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

kammmelija57 | 03/07/2009, 08:24

Zavrsila se vecera pre Kosovskog boja i knez Lazar smota dzoint,povuce prvi dim,pa kaze:
-Ljudi, sutra cemo razbiti Turke na Kosovu?
Knez Lazar doda dzoint Milosu Obilicu,Milos povuce dim pa kaze:
-Ljudi ,sutra cu Muratu prosuti creva po Kosovu1
Obisao dzoint i Jugovice,pa na kraju stigao do Vuka Brankovica.Povuce Vuk dim i opusteno kaze;
Ljudi,a da mi sutra iskuliramo te Turke?

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Stepskivuk | 03/07/2009, 09:43

Milos je imao,po nekima,i prezime Kobilic,odatle Obilic.

I sasvim je moguce da je na samom Kosovu toga doba bilo i nekih drugih naroda...ali je istorijska,neporeciva,istina da je mocna srpska vojska docekala tursku armadu,kao jedini bastion hriscanske Evrope.
Neka su Albanci tada i bili narod koji je tu ziveo,ali svakako nisu ucestvovali u Boju,kao organizovana sila,kada je jedina vojna i ekonomska sila toga doba tu bila velika Srbija.

Istina jer uvek jednostavnija nego sto se cini...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

>LoVe | 03/07/2009, 12:07

The truth is out there...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

suky | 03/07/2009, 15:34

suky

samo ćeš jednog dana da vidiš kako je mišin blog, u stvari bio blog nekog albanca koji se zvao muša, ali je zbog terora srba na netu morao da se krije pod sinonimom miša...
:)))))))))))

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/07/2009, 16:12

@kammmelija57: Hehehe, komentar u tvom fazoni;)))

Mada, pokrenula si još jednu interesantnu priču- pitanje je i koliko je Vuk Branković zaista bio "izdajnik"? Ja lično ne verujem u to i svako razuman bi (i danas) postupio kao Branković:
"Vukov deo vojske je izgleda bio dosta jak i sastojao se od oklopnika koji su u samom početku bitke odmah razbili levu tursku stranu (koju je vodio Jakub, stariji sin sultana Murata). Međutim, zbog toga što srpska sredina pod komandom Lazara nije izdržala pritisak, i nakon pogibije kneza, Vuk Branković se povlači videvši da je bitka gotova i da nema smisla ginuti!!!" Još uvek nema ni pomena, ne samo o Vukovoj izdaji, već o izdaji bilo kog velmože iz okruženja kneza Lazara.

Mavro Orbin piše da je knez Lazar udao ćerku Maru za Vuka Brankovića dok je drugu ćerku Vukosavu udao za Miloša Kobilića, plemića koji je bio odgojen na kneževom dvoru. U jednom momentu dve sestre su se tako posvađale oko muževa da je Mara (Vukova žena) ošamarila Vukosavu (Miloševu ženu) i to je dovelo do oružanog megdana između Vuka i Miloša.
U tom dvoboju Vuk je prošao jako loše i Miloš ga je zbacio s konja, a potom nastavio i dalje da udara. Samo okolni plemići, koji su ovaj dvoboj posmatrali, uspeli su Vuka da spasu totalnog poniženja. Knez Lazar je pokušao da izmiri zavađene zetove, ali u tome uspeva tek prividno. Neposredno pred bitku na Kosovu Vuk je iskoristio priliku da se osveti i da lažno optuži Miloša kako ovaj sprema izdaju u vreme čuvene Kneževe večere.
Narodno predanje bilo je nepravedno prema Vuku iako se zna da je on i pre i posle Kosova bio protivnik Turaka i preporučivao veze s Mađarima. Od Turaka niti je šta tražio niti je šta dobio. Njemu je narodno predanje stavilo na teret kasniji sukob njegovih sinova s Lazarevim naslednikom Stefanom i jednu mnogo kasniju tuđu izdaju na Kosovu, a nije mu htelo oprostiti što na Kosovu nije našao smrt’’, piše Vladimir Ćorović u „Istoriji srpskog naroda’’. Pozz:)

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/07/2009, 16:18

@suky: Ahahahahahahha, da znaš!!!:))))))) Mada je, ovo "šuki" može mnogo lakše i uverljivije da se iskoristi- npr.ŠUKRIJA ;))))))) Pozz:)

posta

flomaster | 03/07/2009, 16:51

nadji na netu kakve postanske markice su pustili ovi na Kosovu.
slika manastira Visoki Decani, pise da je to njihovo, strasno
nadji na netu, pa vidi.

Historia magistra vitae est!

misha | 03/07/2009, 16:59

@sanjarenja56:Bzvz, ali tako je;(

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

suky | 03/07/2009, 17:03

suky

au. sad si me bacio u bedak i razmišljanje.
moraću da dam sebi neko čisto srpsko ime, kao Vlasi ili Bećriji... pošto su albanska zauzeta kao što je npr. dotični Miloš...
:)))

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/07/2009, 17:05

@>LoVe: Gde je istina, u Dosije X-u?;) Ma, samo Molder može da nam pomogne:)))

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/07/2009, 17:23

misha

@flomaster: Hvala za informaciju- ovo je strašno!!! Sad verujem da ne postoji ni delić istine o ovom "Kopilliqu, albanskom vitezu"!!!!!! Pozz:)

P.s.Sve je to propaganda i to nije istina (lepo reče onaj sa klipa):P

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/07/2009, 17:25

misha

@suky: Heheheh:)))) A ja odoh da pitam moje- zašto mi dadoše albansko ime i pritom' me lagaše više od dve decenije kako je srpsko!!!;) :D :P

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/07/2009, 17:33

misha

@Stepskivuk: Jeste sve to tačno, sve je to (naša) istina! Ali me nervira toliko verzija istog događaja! Nije Kosovski boj MIT, nego istorijski DOGAĐAJ i ima samo jednu istinu! A vidi sad ovo, najnovije, sa www.rts.rs-a:
"Kosovska pošta izdala markice na kojima se nalazi slika manastira Visoki Dečani. Na internet prezentaciji kosovske pošte izostavljeno da je osnivač Dečana srpski kralj Stefan, po manastiru nazvan Dečanski, i da je manastir deo srpske kulturne baštine."
I šta sad tu da se radi- ništa! Kažu ovi naši da je jedino rešenje da PTT izda iste markice, ali sa natpisom СРБИЈА. I znači, opet sve u krug- opet su tu DVE ISTINE...:(
P.s.Tragajući netom- naišao sam čak i na to da je Miloš (K)Obilić bio MAĐAR!!! Predajem se... Pozz:)

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

stepskivuk | 03/07/2009, 17:38

stepskivuk

Laz je tacka u kojoj se seku dve istine...
A,moras ih razumeti...ko nema svoje istorije,mora krasti tudje ;-)

Ne brini...Kosovo nikada nece biti funkcionalna drzava,jer Albanci sa Kosova nisu konstitutivan narod...jos nisu razvijeni u tom smeru.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 04/07/2009, 01:31

@Stepskivuk: To što "Kosovo nikada neće biti funkcionalna država" je i najveći problem! Oni će nastaviti otimanje a i kočenje Srbije.....-a to me najviše nervira! P.s.Nekako bi mi bilo najbolje da postoji neki "Kineski zid";) prema Kosovu i da nikakvog kontakta i informacija o toj "državi-pokrajini" nemamo!!!:P Pozz:D

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

ivana | 04/07/2009, 17:12

Ovde nije pitanje da li je Milos Obilic, Obilik ili Kopilic, vayno je to da nam po ko zna koji put Allbanci i njihovi lobisti po svetu otimaju, ne zemlju, ne manastire vec INDETITET. A sto je najgore, niko ne cini nista da to spreci. Udarna vest na svim vestima ja da neki hrvat premijer neke hrvatske vlade dao mandat da se sastavi nova! Pa to ima samo u ovoj Srbiji. Ljudi ni ne znaju sta se desava dok razni likovi trljaju ruke jer su proturili ili zataskali neku vest. Vlada naravno nema pojma za sve ovo ali moze da pravi stanove samo zbog Univerzijade,tj da potrosi milijarde, a ja ne mogu da dobijem pristojnu sobu u domu! A sada me izvinite, zagorese mi palacinke zbog Milosevog bloga :)))

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 04/07/2009, 23:57

misha

@ivana: Misliš zbog Doctor Mishinog bloga :PPP Miloš je Obilić ;))) Hehe:)
P.s.Dolazim na te palačinke!!! Donosim krem i plazmu (od Ćeličanina):D

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

ivana | 05/07/2009, 10:21

Krem imam samo plazmu kupi. I obavezno kod Celicanina :D

VUk-izdajnik???

flomaster | 07/07/2009, 19:47

pomenu neko Vuka Brankovica, pa da dodam i ovo.

takodje jedna od cinjenica koja se nadovezuje na jedan od mojih prethodnih komentara je i ta da Vuk Brankovic NIJE izdajica, nego je eto, valjda zbog epike, i zbog etike (mora neko i da zabrlja, da bi bilo za nauk pokolenjima) takva prica stvorena.
znamo svi da se ta istorija kroz siroke narodne mase najbrze i najdelotvornije sirila kroz epske pesme i uz gusle (i rakijicu :p)
po toj prici, srbi su pobedili na kosovskom boju, a u to vreme je posleratni obicaj bio da po bojnom polju prvo prodje pobednicka vojska (da pokupi svoje ranjenike), a zatim i oni koji su izgubili (jos onda su ljudi znali za fer play). kada su nasi ratnici pokupili svoje ranjene, svi skupa su otisli u crkvu (ne znam koju, zaboravio sam :( ) da se odrzi liturgija u cast pobede. tada je Vuk Brankovic zamolio cara Lazara da on ne prisustvuje toj liturgiji vec da sa svojom vojskom ode kuci, jer ce turci pri prolasku do svojih uporista proci bas kroz njegova utvrdjenja (na kosovu) pa da ne bi poharali sve uz put, Vuk je sa vojskom hteo da ode da brani svoje zene i svoju decu.
car Lazar mu je to dopustio, a oni su otisli na liturgiju.
dok je liturgija trajala, turci su prolazili pored crkve (i da skratim) i zapalili crkvu, a sva vrata zamandalili, tako da su svi srpski velikani zivi spaljeni u toj crkvi.
Milos je naravno, vec ubio Murata, dok je tu naredbu spaljivanja nasih velikana naredio Bajazit.
tako je Vuk Brankovic preziveo. (po toj prici)
druga stvar, carica Milica je, pod silovitim pretnjama Tvrtka Kotromanica da ce upasti u nasu zemlju i osvojiti nase teritorije zamolila Bajazita da nas brani od Tvrtka jer smo mi bili jako oslabljeni a za uzvrat da mu daje sve redno (harac, janicare i ostalo), tako da su nas fakticki turci branili od bosnjaka. zapitajte se malo, kako smo mi to mogli da budemo u ropstvu 500 godina, a imali smo svoje despote (Stefan despot Lazarevic), nego je sve to bio dogovor izmedju carice Milice i Bajazita, a kasnije se to verovatno samo nastavilo.
toliko od mene, pozdrav svima!

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 08/07/2009, 02:21

misha

@flomaster: Interesantna je priča, s tim što sam ja čuo/pročitao negde da su nas Turci odbranili (na molbu Kneginje Milice) od Mađara, koji su bili iskoristili grupisanost Srpske vojske na jugu i stigli do planine Rudnik!? Turci su nas odbranili, a za uzvrat su dobili sve one "povlastice"! Tek nakon 70 godina (od Kosovskog boja) je Srbija pala pod totalnu Tursku vlast, što je još jedan dokaz da na Kosovu nismo izgubili 1389. (ali verovatno ni pobedili)?! Uh, teška je ova istorija...:)))

DESPOT

SRBIN | 09/07/2009, 18:23

POSLEDNJI SRPSKI DESPOT JE BIP PAVLE BAKIĆ 1537 GODINA

Milos Obilic, albanski vitez

Kosovka | 20/07/2009, 13:10

Cudi me sto se jos nisu Bugari javili da kazu kako je Milos Obilic njihov junak!

Despot

Kosovka | 20/07/2009, 13:13

Poslednji despot na vlasti bio je Djuradj Brankovic koji je bez borbe predao kljuceve grada Smedereva Turcima u ruke.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 20/07/2009, 17:38

@Kosovka: Ako Miloša prisvoje Bugari: to će pokrenuti sumnju da je on možda Makedonac, a to će po automatizmu postati još jedan konflikt između Grčke i BJR Makedonije- i na kraju će ga uzeti Grci i ko zna ko već.......:PPPP

p.s.Kao i mnogi slučajni posetioci mog bloga, vidim (po komentarima na drugim postovima) da si i ti "prošetala" po mom blogu (jer ti se verovatno dopalo)? Hvala:* Pozz:)

opshti koment

kodra | 28/07/2009, 13:38

pa nemojte se razocarati previshe,istina zaisto boli alli prodje opet.tu svrbsku historiju koju vi ucite u shkollu ona je llazna,svetska historija je istina .znate da vi slavite nashe slave sa tim u gazimestanu samo zbog llazne istorije.millosh kopilic je bio albanac iz danshnjeg grada Obilic tada se zvao kopilic na allbankom znaci sirotinja bez roditelja.i to turci su nas okopirali a vi ste doshli njima na pomoc odaklle sad izadje da ste se vi tukli sa turcima,vi ste turce snabdevalli kurvama i uzelli nashe njive kao naknadu,oni su nas i veru menjalli sillom jer smo mi billi katolici pa zato smo mi sas dva religije muslimani-katolici.ako hoces bash istinu idi u stamboll tamo je najveca ballkanska biblioteka .nemoj da se cudish danashnji Nish ti je bio 100%albanskog stanovnika nadje se puno naziva sa albanskog porekla.ovo shto se deshava danas nije nishta drugo vec popravka greshaka historije.pod historijom se ne smatra danashnje vreme nego proshla vremena.ja prosto ne verujem da ste ikad citali neshto vi samo slushate manjake i mislite da oni sve znaju pa to su njihove iluzije ,oni bih htjelli da je tako a vi uzimate to odmah za istinu to treba se proveri po svetskim biblotekama a ne u svrbskim jer to su llazhne.otimali sve nashe heroje pa ste se hvalili ko begi su billi svrbi .objasnite vi meni kako ima smislla u vashem historiju da pishete u nekoj borbi sa turcima kad historija pishe da vi i grkci nikad niste billi u rat sa turcima.kosovska devojka je devojka koja daje turskom vojniku vode to je njegova sluga shto je on kupio od vas.jer sve danashnje njive i livade sto svrbi imaju u Republiku Kosova su odavno nama oteta od turce i dali vama (vi ste im dalli vashe make,zhene,cerke i dobro jello) a oni su vam dalli nashe njive i livade u nadoknadu.vama je kaznijo bash ta llazna istorija,jer vi ste utemeljeni ,i naslonjeni na to.vracaj te se vishe u istoriju i pitajte koje bio SKENDER-BEU

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

rene | 28/07/2009, 14:15

Milos Obilic nije bio ni Srbin ni Alabanac...
Milos Obilic je proizvod Turske i Srpske MASTE.
On NIJE POSTOJAO, ali legenda o njemu je bila KORISNA i Turcima i Srbima.
Turcima - da sakriju da je krvozedni Bajazit ubio i brata i oca da bi se docepao vlasti, a Srbima da imaju velikog junaka...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

suky | 28/07/2009, 14:38

suky

brate mišo, gde si samo našao ovog kodru... ne da sam se nasemejao sltako nego me zabolio stomah....
kaži mu da prestane inače ću pući od smeha...
vidiš da se čovek seća čije su njive bile pre kosovskog boja...
:))))))))))))))))

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

suky | 28/07/2009, 14:42

suky

a rene je još i bolji, skoro da me podsetio na onog TV proroka Milana, kako se bi preziva...
"šta, nema toga, to ne postoji...
sjajni su...
:))))))))))))))))))))))

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

rene | 28/07/2009, 14:55

Postovani SUKY, ti ne znas da o Milosu Obilicu nema AMA BAS NIKAKVIH ISTORIJSKIH PODATAKA da je ikada postojao?
Da se ime Milos Kobila pojavljuje tek 60 godina POSLE kosovskog boja i to u turskim izvorima?
Srbi ga do tada uopste NIGDE ne pominju.
Da su podaci koji postoje o smrti Velikog Sultana potpuno - kontradiktorne?
Ne gradi se istorija na guslama i desetercu koji izvire ispod popovse mantije Suky...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

suky | 28/07/2009, 15:07

suky

*rene
jeste, jeste tako je...
:)))))
možda bi trebalo da vidiš šta su popovske mantije zapisale tih godina u svoje knjige...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

rene | 28/07/2009, 15:17

Sto god da su napisale - nije istina!
Oni su celu srpsku istoriju i SUDBINU - iskrivili.
I redovno su navodili na pogresne korake.
Zato sto su uvek, u samom vrhu, imali infiltrirane strane obavestajne sluzbe.
Do danas.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

suky | 28/07/2009, 15:33

suky

*rene
ma da, da... oni nemaju pojma o istini, od kud bi oni to znali, ali zato ti nakon hiljadu godina sve znaš i razumeš... ko da si bio tamo.
imaš i dokaze ne sumnjam u to...
pitam se samo ko tebe nauči svoj toj tvojoj istini...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

rene | 28/07/2009, 17:11

Postovani SUKY, ti jos treba da odrastes i naucis mnogo stvari da bi se mogao upustati u ovakve diskusije.
To ti kazem bez zlobe i zelje da te povredim.

Oooo "kodra" se vratio na misha.blog.rs :P

misha | 28/07/2009, 17:29

misha

@kodra: Ahahahahahahah, baš si me slatko nasmejao:DDDD Danas sam, hvala Bogu, nešto baš happy i još me i ti dodatno oraspoloži...;) Samo se nadam da se ti šališ, da ne misliš stvarno da je ovo što si ispisao istina???
p.s.E da- znači ipak idem u UÇK-ovu školu za pružanje nege??? :PPP

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 28/07/2009, 17:36

misha

@šuky: Eeee, kodra je moj stari "blog poznanik";) Ima ga gotovo u svakom "kosovskom" postu na mom blogu!8) Sve je počelo sa postom "Vreme zmija !!!"...:DDD
Ideeemo TAROT !!! :PPP Pozz:)

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 28/07/2009, 17:39

misha

@rene: Interesantna verzija, hvala na komentaru:) Mada bih više voleo da čujem (vezano za bilo koji istorijski događaj) samo jednu pravu istinu!!! Pozz:)

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

suky | 28/07/2009, 17:50

suky

ma znam mišo, bili smo tamo tugeder zajedno da mu kažemo po neku... ali ne vredi... ovaj ga je duboko prodro u samu srž istorije i nauke...
što čuh pre neki dan negde, nema veće budale od školovane budale...

*poštovani rene, ma ne brini ti za mene, naučiću ja to je sigurno, na ovaj ili onaj način, jel... sigunro ne od izvora kakvi su Ane Di Lelio... više ipak verujem jednoj manitiji makar bila i CIA ispod nje i tu u vreme Kosovskog boja...
i ja to tebi kažem bez ikakve zlobe ili želje da te uvredim...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 28/07/2009, 23:54

@šuky: Da, zajedno smo besedili sa kodrom, kako to da smetnem s uma...:) Heheheheh, te tzv. "školovane budale" su najgore- oni su ubeđeni da su u pravu:p

komentar za svi

kodra | 07/09/2009, 17:33

ja nisam ubedjen da sam u pravu nego neko drugi su to potverdili i dali mi diplome Dr nauke u Beogradu 1984 pitaj Gorana Percevica bivsi portparol SPS-a ko sam ja on zna dosta za mene i to ceni iako sam vam protivnik u neke svrhe.slazemo se po necemu kad kazesh da skolovane budale jer to se proizvodi u svrbskim univerzitetima?sreo sam dosta i tako sam ih ostavio,aaahhhh surovi ste vi bez obzira koliko godine imate uvek ste sirovi za ...........

josh neshto

kodra | 07/09/2009, 17:36

G.Percevic je bio moj student tad

josh neshto

kodra | 07/09/2009, 17:37

G.Percevic je bio moj student tad

komentar

kodra | 09/09/2009, 18:09

roden je 1966 i diplomirao koa upravnik medunarodne prava a jos nije magistrirao i mirjana markovic stalo ga podrzao posto njegova majka se spriatelila sa percevicove majku koja je radio za vojsku akademiju u batajnicu.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 19/09/2009, 12:53

misha

@kodra: Ima interesantan komentar na postu "NARODNA SKUPŠTINA/PSIHIJATRIJA SRBIJE !" od dr Lun-a, za TEBE!!!!!!:)

komentar

kodra | 22/04/2010, 13:29

nikad citao nisam dan danas ne znam sto je neko pisao jer tu temu ste sam skinuli iz bloga

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 23/04/2010, 13:24

misha

@kodra: Nije tema skinuta sa bloga, samo je nema u "Najnovije..." jer je iz februara 2009. Evo link: http://misha.blog.rs/blog/misha/generalna/2009/02/13/narodna-skupstina-psihijatrija-srbije , mada si ti to video i odgovorio još tada (a tek sada si pročitao ovo ovde pa te je zbunilo)!:)

komentar

kodra | 23/04/2010, 23:54

treba da citam

odgovor kodri koji misli da sve zna najbolje kao i svaki poturica

MAJA | 28/04/2010, 18:10

DJURADJ KASTRIOT SKENDERBEG - rodjen od oca JOVANA KASTRIOTA i majke VOJISLAVE princeze SRPSKOG porekla.BAJAZIT njega i bracu odvodi kao taoce gde on prelazi u islam i zavrsava vojnu skolu u JEDRENIMA bori se za turke i tu dobija titulu SKENDERBEG.Kada je JANOS HUNJADI porazio turke kod Nisa 1443.napustio je tursku vojsku vratio se u albaniju ponovo prihvatio HRISCANSTVO i borio se protiv turaka.ZAKLJUCAK/JEDINI JUNAK NA KOGA SE POZIVAJU SIPTARI I KOJI POSTOJI U NJIHOVOJ ISTORIJI JE POLU-SRBIN KOJI SE VEROVATNO PREVRCE U GROBU OD LAZI OVIH POTURICA KOJI SU PRODALI VERU ZA VECERU PA SAD POKUSAVAJU DA ISKRIVE ISTORIJU.

ja znam samo realnost

kodra | 17/05/2010, 12:38

kad kazem nesto kao ti dodje mi da se sramim.pitam kad qesh bre ti i I.Rogovu da preglasish kao srb????? jer i on nije bio musliman,on je bio po vereispovesti katolik.pa i Skender Beu je bio katolik.istina da majka mu je bio crnogorka alli po nacionalnost albanka katolikinja.tad srbi su bili sluge ,i sluzhili turcima na otkup Ujema(porez)vas je Rusia doveo ovde u saradnju sa Turcima jer ste vi billi u pocetku dovodeni kao oni shto zhnjeju pshenice sa srpom i dali su vam ime SRP(allat za zhnjejanje pshenice) i medjuvremenu ste menjali taj naziv kako vam dopalo ,nema od vas nijednog heroja shto je ratovao turcima jer ste tad bili njihove sluge.VI STE NJIMA DALLI CERKE I ZHENE DA VAS TURCI DAJU ZEMLJU KOJU JOSH DAN-DANAS NAMA PRODATE, INACE TO ZEMLU JE NAMA OTETO IZ TURAKA.piaj tvoj ucitelicu dali tako ili ovako ona mozhda dude iskrena i da kazhe samo tebe istinu.ti vellish Albanija je podignuta od vashih junaka SRAMOTA imamo mi dosta junaka i ako smo sllabi u inostanu politiku

Diplomirao po partijskoj liniji?

Milan | 29/05/2010, 10:09

Ne znam ko je i za koje pare g. Kodri dao sva ta akademska zvanja kojima se kiti, ali po njegovim postovima vidim da mu je osnovno obrazovanje promaklo.
Ne znam ni kako i iz kojih dokumenata izvlači da je Vojislava bila albanska Crnogorka kada joj je ime čisto slovensko (srpsko), Možda će g. Kodri uspeti da nam objasni i ime prvog velikaša iz Albanije koga istorija pominje, PROGONA.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 01/06/2010, 10:44

Ana di Lelio ocigledno je revolucionarna pojava sveta u XXIveku!!! Osoba koja je kurazno krenula u preokretanje srpsko-turske istorije,osoba koja cak i ne poznaje dovoljno istorijske cinjenice,osoba koja ne zna da Milos Obilic nije ni postojao,vec da je,kao sto je neko vec gore pomenuo-produkt srpske i turske maste-osoba koja je poreklom Italijanka(pa bi joj bolje bilo da proucava mitove o Romulu i Remu,Enejin dolazak u Italiju,osnivanje Alba Longe itd.sto da ne,pa i Italijani imaju bogatu istorijsku proslost..) Ali ne,hrabra Italijanka pocinje svetu da prikazuje jednu drugu sliku Kosovskog boja,serviranu od strane neprijateljski nastrojenih Albanaca,koji cak i ne poznaju svoju istoriju(jer je i nemaju),pa zato prisvajaju nasu!
Pozdrav svim Srbima,gde god bili!!!

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 01/06/2010, 10:59

kodra,imate i vi vasu istoriju...dobro,nema problema,imate je...par pitanja samo-1.Ko su Albanci?
2.Ko je Dimitrije Progonov?
3.Ko je bio Djordje Kastriot Skenderbeg i cije ime Djordje? Da nije,nekim slucajem,albansko?
4.Zasto je na crkvi koju je podigao Karlo Topija,smeli knez,kod danasnjeg Elbasananatpis na srpskom jeziku?! Odgovorices-Pa zato sto su tu bili Srbi..da,ali on je vladao kao samostalni knez nakon Dusanove smrti!
5.Kada se javljaju prvi spomenici pisani na albanskom jeziku?!
HVALA!

koment

kodra | 09/07/2010, 22:52

da li znash u opshte kolliko takvi imena ima u kosovu sto su po veruispovesti katolici illi ortodoksi(u albaniju)1.Albanci su starisedeoci ballkana koji su billi ovde pre nego shto vrag je dosho potomci Ilira.
2.) ne znam.
3.)Prolistaj njegovu biografiju nacicesh istinu.
4.)Tad nismo mi imali nash alfabet nije nas podrzhao neka jaka drzhava kao vas rusi jer vi imate njihov alfabet.vekovima smo mi albanci bili pod tudje cizme i svetke sile da ih ne brjim.a sad ga imamo.ovaj odgovor vazhi i za petu pitanje

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 10/07/2010, 03:09

Gluposti! Kodra, jako sam umoran, a odgovore na ostale postove dobices sutra....ovde sam morao da odgovorim bas zato sto sam na ove odgovore cekao dosta dugo.
1. Albanci nisu starosedeoci Balkana
2. Dimitrije Progonov je knez Albanije koji je istupao kao samostalni knez grada Kroje. Inace, bio je i zet Stefana Nemanje i imao je dobre odnose sa srpskom drzavom.
3. Djordje je srpsko ime!
4. Los izgovor...
Srbi nisu preuzeli rusku azbuku(jesu delimicno tek negde u XVIII i XIX veku kada su na prostore Austro-Ugarske,gde su ziveli izbegli Srbi, dolazili ruski ucitelji u cilju da prosvete srpski narod, a najpoznatiji su bili Emanuel Kozacinski i Maksim Suvorov).

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 10/07/2010, 03:59

misha

@Demokrata 1993: I na postu "Zoran Đinđić o Kosovu!!!" se vodi zanimljiva debata:)))))

koment

kodra | 12/07/2010, 01:03

tu sam te cekao greshio si indirektno priznao istinu.rusi naucilli vas na srbski illi na ruski alfabet to se zna i dan danas ako vi ostavite ciriliku rusi ce vas naterati kako tata kazhe.i za ovo pitaj nekoga shto ga cenish da je pametnij od nas dajem ti to pravo.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 12/07/2010, 02:42

"(...)kako tata kazhe." Ma da vam nije tih SAD-a, gde bi ste bili?! Nigde! U tami, u mraku, bili bi ste manji od makovog zrna! A sada se mi to krijemo pod suknju "majke nam Rusije"?! A gde ste vi?! Vi ste se sakrili pog okrilje americkog terorizma, pod okrilje drzave i politicara koji dozvoljavaju trgovinu heroina i ostalih droga iz Avganistana, pod okrilje zemalja koje dopustaju da na Kosovu i Metohiji cveta kriminal, trgovina ljudima, oruzijem...i kakva je to Evropa, o kakvim oni to zakonima govore?! Ma mi smo krivi sto se efikasno ne organizujemo i sa timom pravnika i politicara pokrenemo tu stvar u Briselu, Njujorku...

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 12/07/2010, 13:05

misha

@Demokrata 1993: Potpisujem tvoj poslednji komentar:)

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 13/07/2010, 10:17

Kodra, a sto se tice naseg pisma ono je staro oko 1200godina. Evo kratke price iz stranica istorije, da te obrazujem malo:
Prvo, jedna kratka prica o pokrstavanju Slovena na Balkanu, kao uvertira za dalje izlaganje.
Vizantijski pisci ostavili su nam vesti o prvoj fazi pokrstavanja Srba i Hrvata u doba vladavine cara Iraklija, sredinom VII veka. O ovom procesu svedoci i naziv Paganija za Neretljansku oblast (oblast izmedju reka Neretve i Cetine), cije se stanovnistvo dugo opiralo previdjenju u hriscanstvo. Najjaci talas hristijanizacije Srbi i Hrvati su doziveli u IX veku. Primorski gradovi Vizantijskog carstva , koji su se odrzali pod naletom juznoslovenskih plemena, postali su vazni KULTURNI i VERSKI centri. Iz tih gradova, pored obavljanja trgovine, sireno je i propovedano hriscanstvo medju Slovenima u njihovom neposrednom zaledju. Obim, uspesnost i brzina hristijanizacije mogu se pratiti uvidom u imena slovenskih vladara u ranom srednjem veku. Veca ucestalost hriscanskih, biblijskih imena medju clanovima vladarskih rodova, i pored zadrzavanja slovenskih, siguran je dokaz prihvatanja nove vere. Takav je slucaj i sa srpskim knezevima iz druge polovine IX i pocetka X veka kada se, pored slovenskih, javljaju i imena: Petar, Pavle, Zaharija i kasnije Stefan.
Slovenske drzave bile su stalno izlozene franackom politickom i verskom uticaju. U vreme uspona Velikomoravske knezevine, knez Rastislav pozvao je iz udaljene Vizantije hriscanske misionare koji znaju slovenski jezik, ne bi li se odupro latinskom bogosluzenju franacke crkve. Ovakvom politikom nastojao je da njegovi podanici budu pokrsteni na svom jeziku, a politicki pritisak suseda suzbijen. Vizantijski car je izasao u susret ovoj zelji , jer je tako sirio vizantijski verski i kulturni uticaj. Kao misionare odredio je Solunjane, bracu Konstantina (Cirila) i Metodija, koji su znali slovenski jezik i na njega preveli osnovne bogosluzbene knjige. Oni su 863.godine krenuli na ovaj daleki put.
Misija propovedanja hriscanstva na slovenskom jeziku u Moravskoj bila je nezamisliva bez odgovarjuceg pisma na kome bi bile zabelezene bogosluzbene knjige i Sveto pismo. S toga, Konstantin je stvorio pismo koje je odgovaralo fonetskim osobenostima slovenskog jezika. To prvo slovensko pismo bilo je glagoljica. Rezultati prosvetiteljske delatnosti solunske brace u Velikomoravskoj knezevini bili su takvi da se hriscanstvo sirilo velikom brzinom, a po citavoj zemlji su podizane crkve i manastiri. Uticaj latinskih crkvenih centara je sve vise slabio, a time i Franackog carstva, koje je zatrazilo od pape da intervenise u njihovu korist. Papa je, medjutim, bio zadivljen delatnoscu Konstantina i Metodija na pokrstavanju Slovena, pa im je dozvolio dalji rad u Velikomoravskoj. Smrt Konstantinova 869.godine u Rimu okoncala je njihovu misiju. Metodije je do svoje smrti nastavio da deluje u Panoniji, koja je ulazila u okvir njegove episkopije. Usled politickih prevrata u Moravskoj, ubrzo su ponisteni mnogi rezultati rada Konstantina i Metodija. Ipak, iza njih je ostao veliki broj pokrstenih Slovena, glagoljica kao pismo i dragoceni ucenici koji ce nastaviti njihov rad, a najpoznatiji su Kliment i Naum.
Proterani iz Moravske knezevine, ucenici solunske brace, Kliment i Naum, dosli su na Balkansko poluostrvo. Svoju misionarsku delatnost oni su nastavili na teritorijama Bugarske i Makedonije. Dotadasnje propovedanje hriscanstva na grckom jeziku nije donelo ocekivane rezultate. Dolazak misionara s iskustvom propovedanja na slovenskom jeziku znatno je ubrzo i prosirio pokrstavanje Slovena. Kliment iza sebe ostavlj 3.500 ucenika koji su bili spremni da dalj propovedaju i pokrstavaju.
Jedno pitanje samo,Kodra:
Gde ja ovde pominjem Rusiju?!

komentar

kodra | 13/07/2010, 22:15

istina je da nije USA mi bismo billi svuda po svetu a najmanje u Kosovu hvalla Allaha (bogu)shto je nas video Amerika .Vi ste josh pod suknjom alli sa USA nema shalle nemojte.ako ste vi pisalli tu historiju nije pisano istina zato shto tad niste znalli ni pisati,to je nacionalno izmishlenje.jer stalno izbegavate iskrenost uvek i svakom smislu.u Stockholm se nadje knjige u muzeju ko smo mi i ko ste vi a to su pisali svetski naucnici i historicari.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 13/07/2010, 23:50

misha

@kodra: Voleo bih da pročitam neku knjigu albanske istorije, tj.istoriju Balkana iz ugla "najstarijeg naroda u kosmosu koji vuku poreklo još od dinosaurusa"- Albanaca xDDDDDDDDDDDDD Osećam da bi bilo zabavno?:PPP

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 14/07/2010, 02:32

Kodra,da li bi me udostojio, kao ja tebe, da cujem tu vasu, albansku verziju hristijanizacije i opismenjavanja Srba. Bio bih ti veoma zahvalan.

tvrtko

Djordje | 05/08/2010, 21:32

@flomaster Ocigledno je da ne poznajes dovoljno dobro srpsku kulturu i istoriju jer da je poznajes ne bi napisao jednu takvu gnusnu laz kao ta da je tvrtko prvi kotromanic napadao na srbiju.Tvrtko I Kotromanic je bio bliski rodjak Nemanjica po majcinoj liniji i bio je Srbin i cijela Bosna je u to vrijeme je bila srpska drzava to govori i krunisanje 1377 godine Tvrtka Kotromanica za kralja Bosne i Srbije cime se obavezao da ce i pomagati Srbiju.Tako je i poznato da je na lijevom krilu srpske vojske bio Vlatko Vukovic vojvoda iz Bosne koji je dosao u pomoc po nalogu Tvrtka ... Bosna je srpska srednjovijekovna drzava i krajnje je vrijeme da Srbi u Srbiji nauce nesto o srednjovjekovnoj Bosni ponavljam Bosnjaci nisu postojali do 1971 kad ih je ''drug Tito'' priznao to su Srbi!!!!!!!

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 07/08/2010, 10:48

@Đorđe: Istina je sve što si napisao, ali hajde da vidimo šta to istorija govori, šta se krije u pozadini priče i šta se nalazi "između redova"...
Sada se nameće pitanje: Zašto Tvrtko I Kotromanić lično nije došao u bitku i zašto je poslao odred s Vlatkom Vukovićem na čelu?!
Zanimljiv je i podatak da je kralj Tvrtko čak obavestio Firentinsku opštinu o svojoj velikoj pobedi na Kosovu. Firentinska opština mu je na to, 20. oktobra 1389. uputila čestitku u kojoj se navodi:
"Preslavnu pobedu, koju je neiskazana milost svemogućeg i večnog božanstva, gledajući s visine stado svoje, darovala vašoj svetlosti, upoznali smo iz pisma vašeg veličanstva(...)"
U čestitci se dalje navodi:
"Srećno je polje takvog poraza koje će sačuvati kosti palih kao večni spomen pobede za mnoge vekove."
To što je učinio Tvrtko, slično je i učinio kralj Milutin 1282. godine, kada je nasledio presto od svog brata Dragutina, nakon što je ovaj pao s konja, te je morao predati presto. Milutin je bio u obavezi da presto ostavi Dragutinovom sinu, odnosno glavnoj liniji loze, međutim Milutin to nije učinio. Tako je i Tvrtko našao vezu s Nemanjićima i krunisao se krunom Nemanjića. Zar ni knez Lazar nije imao isto pravo kao i Tvrtko?! Imao je...ali, istorija je napisana!

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 08/08/2010, 01:04

misha

Obožavam ovakav zanimljiv i konstruktivan dijalog na postovima mog bloga (kao što je to konkretno slučaj u, npr., poslednja dva komentara):))))))

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 09/08/2010, 14:04

Šteta što se ovakvi blogeri malo više ne zadrže ovde, pa da vodimo pravi konstruktivan dijalog i zanimljivu dikusiju..xD..

no comment

flomaster | 22/08/2010, 19:46

Djordje, sedi, 1.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 07/09/2010, 17:43

"To lažiranje istorije na Kosovu traje još od Envera Hodže i staljinističke Albanije i ta ideologija je decenijama usadjivana u sve albanske školske programe, uključujući i one u bivšoj Jugoslaviji. Po tim teorijama, Albanci su, navodno, potomci Ilira, iz čega sledi da su oni starosedeoci Balkana, dok su Srbi, koji su doseljeni u 7. veku, uljezi na albanskoj teritoriji.

Mnogi Albanci, političari i ljudi sa doktorskim titulama, uče albansku decu na Kosovi i Metohiji da su srpske manastire u srednjem veku podizali okupatorski kneževi Srbije, a da su Pećku patrijaršiju i Dečane gradila tamošnja albanska plemena. Ta vrsta ideološkog, nacionalističkog i ekstremnog zataškavanja imaju za cilj da legitimizuju sadašnje stanje u pokrajini i da ga protegnu na desetine vekova unatrag. Pritom se ignorišu toponimi, ne samo širom Srbije i na Kosovu i Metohiji već i na severu Albanije, gde dominiraju nazivi slovenskog porekla. Imena reka, potoka, planinskih zaseka, koje ukazuje na to ko je tu domaće stanovništvo.

Na Zapadu je prihvaćena albanska verzija istorije i za njih je Kosovo albanska zemlja koju su okupirali Srbi i zbog navodnog terora Srba nad Albancima oni su imali opravdanje za vojnu intervenciju.

Kada imate te dve ukrštene slike prošlosti, onda nema kraja prekrajanju istorije. Baš zato što nam je poznato njihovo falsifikovanje prošlosti, naša strana je tokom pregovora o statusu pokrajine u Beču insistirala da za Srbe, bez obzira na budući status, ne važe školski programi za istoriju, jezik i kulturu albanskih vlasti".

ETO, TO JE GLAVNI RAZLOG BALKANSKIH SUKOBA...SVAKO IMA SVOJU VERZIJU ISTORIJE:(

lela_

lela | 10/09/2010, 01:27

Postovanje
Demokrata 1993: Interesantno je citati sto pises. Samo ovu konstataciju od nicka Djordje : da Bosnjanci su od Tita 1971 priznati i da su do tada bili Srbi si ignorisao

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 27/09/2010, 20:41

@Lela
Zahvaljujem na prijatnim rečima. :)
Naravno da sam namenski preskočio taj podatak iz više razloga.
Kao prvo, želeo sam da bar jednu dikusiju vodim kao istoričar, a ne da svaka bude zasnovana na politici Srbije iz najnovijeg perioda. Mada se i u podatku koji sam izneo može pristupiti iz ugla političara. xD
Kao drugo, želeo sam da gospodinu Đorđu pokažem gde je napravio ključnu grešku. Dakle, nepoznajući dovoljno podatke rukovodio se mišlju da niko neće znati detaljnu istoriu tog perioda, te je ove podatke isključio iz svog izlaganja. Da li iz neznanja ili namerno, to nam ostaje samo da nagađamo.
Mislim da sam na nekoj od tema na ovom blogu ostavio svoje mišljenje povodom shvatanja pojma nacije, ali u slučaju da nisam, sada ću to učiniti.
Kao neko ko se zaista vodi izrekom da je historia magistra vitae est, nikada ne bih direktno rekao da postoje narodi poput Amerikanaca, Albanaca, Bošnjaka, Makedonaca, Crnogoraca, čak bih postavio i istorijsko pitanje na identitet Hrvata i Bugara, ali neću ići dalje. Naveo sam većinu primera iz našeg okruženja. Dakle, svaka od ovih nacija nastala je ili veštačkim putem ili pod političkim pritiskom i interesima. Ovo prvo podrazumeva evoluciju jedne nacije, koja je, zbog različitih dijalekata, običaja i tradicije menjala svoj pravi identitet, vremenom ga modifikovala, celokupna nacija doživela svoju metamorfozu i onda bila spremna da se odrekne svojih predaka. To je ono što je nemoralno i to je ono što ne bi trebalo da se radi. Drugi vid proklamovanja "nove" nacije je potpuno jasan. To je učinjeno sa SAD - om, Velikom Britanijom, Australijom, Indonezijom... Sada se to događa i Srbima.
Mislim da je definitivno došlo vreme da se istorija nauči, da konačno zaustavimo proces pravljena istih grešaka koje nas skupo koštaju naših života i da mi budemo prve laste koje čine proleće, da mi budemo svetlost ove zemlje i da mi pokažemo snagu i energiju, nerazrađeni potencijal koji se krije u nama. Kada sva ta količina apstraktne energije koja je prosečnom pojedincu neshvatljiva krene da se suprotstavlja ustaljenom lošem sistemu, neće postojati snaga koja će je zaustaviti do snage Božije. Niko nije dovoljno sposoban da bude iznad zakona i iznad države i nacije! Mi se nalazimo u neverovarnij situaciji, u situaciji koja je istorijski bitna i zato i mi moramo da postanemo neverovatni i da budemo na vrhuncu zadatka koji je pred nas postavljen. To je put do naše pobede. Pa hajde onda istim i da krenemo. Dosta je bilo toga da lutamo putevima koji nam nisu poznati i za koje ne znamo kuda vode. Ovde je sve jasno i cilj se vidi. Taj cilj je moderna i evrospka Srbija koja će se takmičiti sa najboljima. Na nama je da konačno iskoristimo šansu i postognemo gol. Sledeća prilika se možda nikada više neće ukazati.

poz

lela_ | 14/11/2010, 22:30

Izvini na kasnom javljanju,iako sam prije nekoliko dana provjeravala da li si nesto napisao tek danas sam i vidjela da i jesi. Hvala na trudu pisanja odgovora, kao sto sam vec jednom i rekla intresantno je citati te. Ali opet nisam dobila odgovor na postavljeno pitanje. Imas li neki link gdje mogu procitati istinitu verziju o Srbima na Balkanu i o Bosnjacima unaprijed hvala

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

zeljka vujnovic | 16/11/2010, 18:44

ja sve to znam i ja sam zivela na selu.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 16/11/2010, 23:56

@Lela:
Sada se ja Vam izvinjavam na kasnom javljanju.
Ne mogu Vam dati linkove, jer istoriju ne proučavam na kvazi-dokazima koji se mogu naći na Internetu, već se trudim da prikupim što više realnih dokaza iz raznih knjiga, priručnika, spisa...
Mogu Vam pomoći samo tako što ću Vam preporučiti nekoliko knjiga, koje će Vam zaista pomoći i razjasniti sve dileme, ukoliko ih imate.
Naravno, ukoliko Vas buni "alternativna" istorija koju forsira dr. Jovan Deretić, tu nema zabune, verujte mi. Veoma cenim tog čoveka zbog neverovatnog truda koji je uložio u svoja naučna istraživanja i svoje karijere koja je bila prilično burna. Ali, kada slušam njegova izlaganja osećam se kao u nekoj virtuelnoj stvarnosti - Sve nešto lebdi, ništa nema čvrstu podlogu - Srbi su najstariji, oni su na Balkanu oduvek, oni su preci Ilira, Etruraca, Grci su iz Egipta... Mislim da to ne odgovara istorijskoj realnosti, a na više mesta (ne na ovom blogu) sam iznosio evolutivnu fazu razmišljanja i identifikacije malih naroda i njihove potrebe da sebe predstave velikima sa psihološko-socijalno-istorijskog aspekta. Srpska istorija previše je bogata i burna, čak toliko da ni najmanje preuveličavanje nije potrebno da bi se reklo - to je jedna od najpodobnijih istorija za proučavanje, a mesto na kojem se nalaze današnji Srbi (dakle - država u kojoj mi živimo) obiluje bezbrojnim mestima koja imaju veliki potencijal, ali je on zakopan ispod zemlje.
Kroz istoriju, ovde su živeli i Vinčani, i preci današnjih Grka, i Iliri, i Kelti, i Rimljani, i Huni, i Germani, i Turci, i Bugari, i Mađari... Zamislite samo koliko smo bili bitni kada su se na ovoj teritoriji vodile odlučujuće bitke oko prevlasti i hegemonije. One ni danas ne prestaju! Zar onda treba izmišljati i dodavati suvišne i netačne informacije?! - Ne treba, svakako.
Od literature koju preporučujem, navodim sledeće:
1) Herodot - Istorija (V vek pre n.e.)
2) Tacitovi spisi o Germanima (pominju se Sloveni kao bitan faktor) (I vek n.e.)
3) Hlemold - Chronicon Slavorum (XII vek)
4) Novgorodska hronika
5) Monemvasijska hronika (IX vek)
6) Prokopije - Spis o ratovima (sredina VI veka)
7) Pseudo - Cezarije - Pitanja i odgovori (početak V veka)
8) Spisi Pseudo - Mavrikija (kraj VI i početak VII veka)
9) Dela hroničara Menandara (VI vek)
Mogu Vam, ali i ne moram, preporučiti "Letopis popa Dukljanina" ili "Barski rodoslov", za koji mnogi veruju da je falsifikat, međutim to je samo prepiska, koja se može koristiti kao validna, ali i ne mora, i delo vizantijskog cara Konstantina Porfirogenita, oko kojeg se diže prevelika halabuka i netrpeljivost, pa ga zato i ja ređe citiram, a to je: "De Administrando Imperio", odnosno "O upravljanju carstvom". Čak i bez ova dva poslednja navedena dela, prikupićete dovoljno dokaza i informacija o kretanju Srba kroz istoriju.
Ja Vam savetujem da, ako imate problem sa organizacijom zbog prevelike literature, odete u biblioteku i tamo nađete šta možete.
Naravno, to su Vam samo prevodi originalnih spisa na srpski jezik, međutim, ono što ja planiram jeste da dok budem studirao, iskoristim šansu i odem do biblioteka u Francusku, Englesku, SAD i tamo pročitam dela u originalu na latinskom, odnosno starogrčkom. Za jedan kvalitetan naučni pristup, to su najvalidnija istraživanja.

Dakle, da rezimiramo: Imamo dovoljno izvora i plus sve te izvore potvrđuju vizantijski pisci i hroničari koji beleže Slovene "od leve obale donjeg Dunava i oblasti severno uz tok reke Prut." Drugu grupu Slovena činili su oni koji su se naselili "između reka Dnjepra i Dnjestra", a nazivani su Antima. Oni su bili preci Istočnim Slovenima. Sloveni i Anti su imali isti jezik, verovanja i običaje i zajedno su upadali na tuđe teritorije.
Srbi se, pored svih ovih istoričara i hroničara, prvi put pod tim imenom na Zapadu pominju u Franačkim analima 822. godine:

"Srbi, narod za koji se govori da drži veći deo Dalmacije*."

* Dalmacija - tadašnja provincija Rimskog carstva

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 17/11/2010, 00:31

Izvinite, opet Vam nisam dao ceo odgovor, izostavio sam pitanje koje postavljate vezano za Bošnjake.
Ja Vas zaista ne mogu uputiti na literaturu koja će Vam pomoći oko toga, ali hteli Vi da se složite sa mnom ili ne, Bošnjaci ovde, niti bilo gde u svetu nisu postojali do pojave Tita.
To što ste Vi možda učili nekada u školi da je prvi bosanski vladar bio knez Časlav Klonimirović apsolutno je ispravno i tačno, ali on nije bio nikakav "Bosanac". Knez Časlav rodom je Srbin - iz srpske plemićke dinastije.
Pogledajte sledeće:

Imate stara imena poput: Dervan, čiji je sin doveo Srbe na Balkan, Višeslav, Radoslav, Prosigoj, Vlastimir, koji stvara lozu Vlastimirovića, Strojimir, Gojnik, Mutimir, njegovi sinovi, Pribislav, Bran i Stefan, sinovi Mutimirovi, Zaharij, sin Pribislava i Pavel, sin Brana... Tu se prekida loza Mutimira, ali imamo sina i unuka Strojimira - Klonimira i Česlava. Klonimir je rodonačelnik dinastije Klonimirovića koji su vladali Bosnom u IX veku, Gojnik je imao samo jednog sina koji se zvao Petr, a ovaj nije imao potomstvo, zatim - Zavida, zatim nešto modernija (za doba o kojem govorimo): Tihomir, Stracimir, Vratislav, Dmitar, Vratko... A onda se sve češće javljaju imena poput: Konstantin, Simeon, Stefan, Vasilije, Komnin, u tom periodu javlja se i ime Jelena kod Srba i ono postaje sve češće. To ime donosi Jelana Anžujska (kraljica oblasti Anžu u Francuskoj), a bila je srpska kraljica i supruga srpskog kralja Stefana Uroša I Nemanjića, majka Dragutina i Milutina, sve dok se svaki Nemanjić ne bude zvao imenom Stefan Uroš (hronološki broj), pa ime koje je dobio na krštenju. Primer: Stefan Uroš IV Dušan Nemanjić. A sada sami ocenite koliki procenat, od svih pomenutih imena, danas jeste prisutan među Srbima, koji nose imena Miloš, Strahinja, Nikola, Jovan, Vuk, Stefan... da ne nabrajam dalje... A ovo su samo muška imena. Zamislite tek ženska. Poznajete li Vi, možda, neku osobu ženskog pola po imenu Jefimija, a da pritom nije neko crkveno lice? Ja znam! To je devojčica jednih pametnih ljudi koji su želeli da ostave potomstvo tog imena. Veoma lepo i ja sam se veoma pozitivno iznenadio kada sam čuo za to ime.
Dakle, sada ste se i sami uverili kako su srpske dinastije i vladari srpskih imena granali svoje loze i vladali srpskim zemljama*.

*Srpske zemlje - ovo bih definisao kao jedan pojam koji se odnosi na tu najstariju istoriju Srba na Balkanu (od VI, VII veka, pa na ovamo), kada srpske zemlje nisu imale jedinstvenu i centralizovanu upravu, te Vizantija, na čijoj su se teritoriji nalazili, nije mnogo strahovala. Problemi su nastali kada su Vlastimirovići želeli autonomiju i odvajanje od Vizantije. Tada je centar srpske državnosti iz Rasa premešten u Zetu, tj. Duklju. A posebna grana loze Vlastimirovića, tačnije Mutimirovi potomci su upravljali Bosnom.
Dakle, Vi nikada i nigde nećete pročitati da su u Bosni bili Bosanci, već Srbi.
To je bila jedna od srpskih teritorija u srednjem veku. Čak ni sa dolaskom Turaka ne osniva se nova nacija - Bošnjaci.
Čak ni kada je bila aneksiona kriza sa Austro- Ugarskom, ni tada Bošnjaci nisu postojali. Tada postoje Turci i Srbi.
Ni u Prvom svetskom ratu Bosanci ne postoje, ni u posleratnom perodu... Ali, dolaskom Tita i komunista, demografska situacija mnogo se menja.
Nastaju i AP Vojvodina, i AP Kosovo i Metohija (dok isti postupak NIJE učinjen sa Srpskom Krajinom), i Makedonci, kao nova nacija, i Bosanci, kao nova nacija... Danas Crnogorci, sutra Kosovari... Pa, sutra treba da nam svane i nova država Nezavisni Sandžak... I tako će lepo Stara Srbija* biti pod muslimanima...

*Stara Srbija - geografsko - politički naziv za teritoriju Raške, Kosova i Metohije i delova Crne Gore (terotorija gde je stvorena prva srpska nezavisna država)

Dakle, razlozi odvajanja identiteta srpskih naroda čisto su političke prirode - tu nema genetske ili kulturološke razlike, osim zanemarljive razlike u izgovoru i običajima.

Iskreno se nadam da sam uspeo da Vam odgovorim koliko - toliko na Vaše pitanje.
Ukoliko je nešto ostalo nedorečeno, diskusiju uvek možemo pokrenuti.
Veliki pozdrav, Lela.

lela_

jah_AT@hotmail.com | 27/11/2010, 04:47

:))) hvala na trudu, mada cak imam osjecaj da Vas i nemogu pratiti u svemu sto ste mi napisali :)) Potrudit cu se da potrazim od Vas preporucenu literaturu. Toliko detaljno nebih isla, onako grubo bi me interesirale neke stvari. Inace sam stomatolog ne na maternjem jeziku, pa mi je cak tesko odgovoriti Vam imajuci osjecaj da cu Vas uvrijediti:))) To bosnjaci morat cu Vas malo korigirati,ako kazem da je za vrijeme austro-ugarske bio odred bosnjaka vojnika, muslimani su bili u tom vodu ali neznam dali i samo bosanski muslimani koji su se tada borili za vrijeme austro-ugarskog kralja u 1. svjetskom ratu. A sta sam ucila u skoli nesjecam se vise detaljno sto se istorije tice, znam samo da su nam bile neke nametnute stvari tipa napamet uciti stihove ``Gorski vijenac`` I znam da sam se u vrijeme komunizma kad se vrsio popis u skoli, samo kao jugosloven mogla opredjeliti, jer opcija musliman ili bosanac ili bosnjak nije postojala, za razliku od srba ili hrvata, jednostavno me to sad sve kopka,pogotovo poslije ovog rata i upornog ubjedjivanja kako se trebam vratiti istinitoj vjeri, pa zelim malo da pokusam da saznam istinu, koliko god je to moguce.

Veliki pozdrav Diplomata 1993

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Demokrata 1993 | 27/11/2010, 13:08

Nemojte se ustručavati na odgovorima, zaista nije potrebno. Pogotovo ako je razlog to kako me nekim odgovorom možete uvrediti.
Slobodno pišite ono što mislite.
Što se tiče prisustva tzv. Bošnjaka u Austro - Ugarskoj, oni nisu postojali. Postojali su islamizovani Srbi, iz vekova pre ovog o kojem govorimo, i Srbi koji su ostali dosledni svojoj veri, a kojih je svakako bilo mnogo manje. Bosna je samo naziv za teritoriju na kojoj oni žive. Isto kao i Raška ili Zeta... ili Makedonija. Postoji oblast u severnoj Grčkoj pod tim nazivom i zato sada Grci nepravedno i neosnovano zavtevaju i tvrde da je BJR Makedonija njihova teritorija i da oni imaju pravo na nju.
Da li me razumete šta želim da kažem?
Kako su, nakon ovog poslednjeg mučnog građanskog rata (1991-95) nastali Bošnjaci, tako i danas nastaju Kosovari (albanske nacionalnosti) opet na srpskoj teritoriji - Kosovu i Metohiji. Veoma je jasna situacija i možemo je jasno analizirati.
Možda Vi ne želite da idete toliko duboko u tu priču, ali moramo se zaista vratiti čak nekoliko vekova pre kako bi smo došli do polazne tačke sa koje krećemo u analizu.
Ne znam kako se izjašnjavate po nacionalnoj osnovi, mada to nije ni bitno toliko za ovaj naš razgovor, i veoma me raduje što želite da otkrijete tu tajnu, ako je tako možemo nazvati, a mislim da imamo pravo na to, nakon svega što se izdešavalo. Ipak je to tajna. To je veoma prirodan nagon i prirodna potreba koja se javlja kod čoveka onog trenutka kada se on zapita - Ko sam ja? Odakle sam? Ko su mi preci?
Veoma važna pitanja, zaista, u otkrivanju identiteta i integriteta ličnosti. Želim Vam da uspete.
Pozdrav. :)

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 28/11/2010, 13:37

misha

@demokrata1993: Samo jedna ispravka: "..sada Grci nepravedno i neosnovano zavtevaju i tvrde da je BJR Makedonija njihova teritorija i da oni imaju pravo na nju."- NEEE! Grci samo ne dozvoljavaju BJR Makedoniji da se ista zove REPUBLIKA MAKEDONIJA jer se Grčka severna pokrajina zove Makedonija! Makedonci tripuju (a ne Grci) da imaju pravo i na tu Grčku oblast čiji je glavni grad Solun,...kao što tripuju da je Aleksandar Makedonski- Makedonac :D Zato, s pravom, Grčka blokira evroatlanske integracije BJR Makedonije! Pozdrav.

poz

lela_ | 01/12/2010, 21:36

Pozdrav

Zar nisu islamizirani srbi ustvari muslimani, dali se taj termin smije regularno upotrijebiti? Za mene, a i za svakog muslimana na zemaljskoj kugli: ko god vjeruje u Allaha je musliman. Bez obzira kad je ko presao na islam ili rodjen u islamu. ( to moram da konstatujem).
Citala sam neku literaturu, jer preferiram strane autore, spominju se bosnjaci i bosnjacki odred ( cak se spominje da je u to doba i puno austrijanaca prelazilo na islam ) nekad u vrijeme Kralja Rudolfa koji je, nekad krajem 19 vijeka priznao muslimane ( radi bosanskih muslimana) kao konstutivan narod tadasnje Austro-Ugarske, pa se danas kroz islamizaciju Evrope cesto u Austriji to i citira. Inace sam bosanka muslimanka, bila Titin pionir i skoro omladinac, nikad nisam pravila razlike medju ljudima ni u kojem smislu, ali eto desio se taj rat, direktno sam bila nevoljno uvucena u to i nekako je probudio moju bosansku muslimansku savjest. I puno vidim pogotovo na netu i nakon svega, kako ljudi pricaju o srpstvu i junastvu, pa mi nije jasno kako neko nemoze da akceptira i tolerise tudje odluke i iz tog razloga zelim malo istoriju i porijeklo BIH naroda da prostudiram. Veliki pozdrav

o boze

darko | 03/05/2011, 17:41

ovaj UCK ce da plati glavom kad mu dodje "NOVA SRBSKA REALNOST", koja mu se sperema

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 03/05/2011, 23:48

misha

@darko: "NOVA SRBSKA REALNOST"?

ne postoi milos obilic

albanac | 07/08/2011, 14:06

jel ima nekog srbina ko moze da mi kaze gde je bio rodjen iz koju familjiju potice taj obuilic ne posti postoi samo srbska lazna istoria

da nissam ovo procitao ne bih mogao verovati !

meto. Ibraimovic | 16/09/2011, 16:12

E Ljudi , tako se ustvari pisala i ljudska istorija ,svakojake brbljotine ili lazi i gluposti ili pa samo o sebi kao najveci - a sta je sa obicnim smrtnicima ? gde je tu istina ? kao npr druga strana .
Neko je pisao o coveku koji na konja drzao svoju glavu (;to sve znamo; ta Italijanka je pobrkala loncice iz ny jorka)- legenda -narodne pripovedke i sa usta na usta prenoseno je puno toga sto nije navedeno ali se ipak prica otome jos i danas .

da nissam ovo procitao ne bih mogao verovati !

meto. Ibraimovic | 16/09/2011, 16:12

E Ljudi , tako se ustvari pisala i ljudska istorija ,svakojake brbljotine ili lazi i gluposti ili pa samo o sebi kao najveci - a sta je sa obicnim smrtnicima ? gde je tu istina ? kao npr druga strana .
Neko je pisao o coveku koji na konja drzao svoju glavu (;to sve znamo; ta Italijanka je pobrkala loncice iz ny jorka)- legenda -narodne pripovedke i sa usta na usta prenoseno je puno toga sto nije navedeno ali se ipak prica otome jos i danas .

Njuz.net :D

misha | 18/11/2011, 14:42

misha

Albanski istoričari greškom prisvojili Slobodana Miloševića

PRIŠTINA, 15. novembar 2011, (Njuz) – Albanski istoričari, koji su proteklih meseci radili na prisvajanju srpske istorije i kulture, prošle nedelje su greškom prisvojili i bivšeg predsednika Srbije i SR Jugoslavije Slobodana Miloševića, koji se u naučnom radu „Albanci, niko ne sme da vas bije“, pojavio pod imenom Slobodani Miloševići.

U ovoj istorijskoj studiji navodi se da je Miloševići predvodio albanski narod u oslobodilačkoj borbi na teritoriji današnje Hrvatske i Bosne. Prema ovom tekstu, Miloševići je skrenuo pažnju na sebe još 1987. godine kada je u Kosovu Polju okupljenim Albancima koje je do tada šikaniralo većinsko srpsko stanovništvo poručio da niko ne sme da ih bije.

Albanski istoričar Ramiz Halići izjavio je da će sporna studija biti povučena iz biblioteka i da na nekim njenim detaljima treba još malo da se poradi.

- Posao istoričara na Kosovu nije lak i normalno je da se dešavaju ovakvi propusti. Nakon što smo proteklih meseci prisvojili Stefana Nemanju i Miloša Obilića, kao brojne kulturno-istorijske spomenike, došli smo na ideju da obradimo i nešto noviju istoriju – kaže Halići koji napominje da je, zbog obimnog posla, pisanje novije istoriji prepušteno nešto manje iskusnim kolegama.

- Slažem se da studija „Albanci, niko ne sme da vas bije“, ima određene propuste, koje ćemo ubrzo ispraviti. Ne postoji osoba kojoj nije zapalo za oko da je pomalo nelogično da je Miloševići svoj čuveni govor održao na Kosovu Polju, gde nije bilo puno Albanaca, i da je opšte poznato da je on tu rečenicu izgovorio u Gnjilanu – dodaje ovaj istoričar.

Zvanični Beograd osudio je pokušaj istoričara sa Kosova da prisvoje srpsku istoriju, i najavio kontraofanzivu po kojoj će Đurađ Kastriot Skenderbeg biti predstavljen kao vojvoda Đorđe Kastrović Skenderbegović, koji je komandovao levim krilom srpske vojske u boju na Kosovu.

Marko Dražić

Dejan Nikolić

glupost

pop | 04/02/2012, 23:29

dobro nisu napisali da je Miloš Obilić bio turki paša

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

Joka | 15/03/2012, 10:21

I ja takođe mislim da je Miloš izmišljeni junak. Dakle moze se reći da je pomogao i turcima i Srbima u stvaranju istorije. A i mi Srbi izgleda da nemamo ni jednog pravog junaka vec sve izmisljenje pocev od Marka Kraljevic koji je bio turski vazal. :)

O Obiliću

Starosedelac | 17/12/2012, 17:57

Učitelj Tomislav Miletić iz Kruševca napisao je monografiju sela Mrmoš :Mrmoš selo Miloša Obilića. U toj knjizi on piše da je ovo selo postojbina Miloševa. I u tom selu meštani su podigli spomenik Milošu.

A što se Šiptara tiče jedan njihov znanstvenik je pisao da je njegovo pravo ime (naravno poarbanašeno): Maljuš Kopilići. Nemam vremena da vas zamaram više.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 17/12/2012, 19:13

misha

@Starosedelac: Hmmm, meni je prababa bila iz Mrmoša, što znači da možda i u mojim venama teče krv Miloša Obilića:D Pozdrav.

Opet o Tomi Miletiću

Starosedelac | 18/12/2012, 22:02

Dakle, mislim i mi konja za trku imamo ! Knjiga Tomislava Miletića objavljena je u Kruševcu 2004. godine. Nemam tehniku da priložim sliku biste Miloša Obilića u Mrmošu. A previše bo bilo opširno da prepisujem Tomine analize predanja i legendi.
Ukazujem da su T.Miletić i Aleksandar Mićić objavili knjigu:"Miloš Obilić u moravskim legendama i rasinskom predanju", Kruševac, 2007.
Zatim treba imati u vidu da se Miloš Obilić pominje kao ktitor više crkava i manastira:manastir Tuman, manastir Sv. Nikole u selu Komarane kod Kruševca itd.
Podaci o knjigama.Pozdrav.

O imenu gradića Obilić i o zemlji

Starosedelac | 18/12/2012, 22:28

Čitam izvesni "kodra" piše da je Miloš Obilić bio iz naselja Obilić. Medjutim, današnje naselje Obilić nedaleko od Prištine u turskom popisu 1455. zvalo se Globoderica a ne Obilić. A to je ojkonim starosrpske i prasrpske etimologije.
Što se priče o zemlji tiče dovoljno je pročitati vladarske i manastirske povelje iz predturskog perioda pa videti čija je zemlja.Stoga je neodrživa priča da Serbi imaju ime od srpa i da su zemlju dobijali od turaka. Kako može svoju zemlju da dobijaju od turaka ?
Zatim, nikakve velike seobe Slovena nije bilo ! Bolje bi bilo da se prouči o kakvoj se to kavkaskoj Albaniji piše (na teritoriji današnjeg Dagestana). Zašto Albanci i Šiptari nemaju terminologiju za ribarstvo, zemljoradnju i slično. Pozdrav.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 20/12/2012, 20:32

misha

@Starosedelac: Pogledajte ko je Kodra :))) Pozdrav.

Laži

dvoglavi arapin | 23/12/2012, 14:35

... i na kraju svi pod jednu krušku ... eto ti nebeski narod ...

O "kodri" i drugom

Starosedelac | 25/12/2012, 11:45

To što je izvesni kodra pisao, njegovi stavovi, mišljenja i preporuke mene uopšte ne iznenađuju jer ne čujem i ne čitam to prvi put. Tek danas sam video preporuku da pročitam kako je otkriven njegov identitet. Ja sam živeo među Šqiptarima 20' godina, naučio jezik i čitao njihove knjige, kako one iz Prištine tako iz Albanije i emigracije iz Zapadne Evrope. To je bila jedna strava i horor. Ako je kodra doista taj što ga vi navodite čudi me da je imao vremena i strpljenja da pored drugih obaveza i dužnodti Srbima objašnjava srbsku istoriju. Ali kad se vidi gde se školovao onda znamo i za šta se školovao, jednom špijun uvek špijun. Ja znam kako on misli! Ne treba ništa da mi ovde piše! Ne želim da polemišem niti da se nadmudrujem sa njim.
Ja sam se samo pridružio da kažem reč-dve o Milošu Obiliću i ništa više. Hvala.

O turskom popisu 1455. godine po Hristu

Starosedelac | 31/12/2012, 16:08

Turski popis iz 1455. godine po Hristu preveli su i objavili stručnjaci iz Orijentalnog instituta u Sarajevu. Nemam ga kod sebe ali otprilike ovako piše da je to Popis Vlk vilajeti odnosno Popis oblasti Brankovića. E sad ako su Turci napisali da je to Vukov vilajet onda s njima kodra treba da raspravi zašto su tada tako napisali. Iz toga se vidi ko je vladar odnosno čija je zemlja. Drugo, u tom popisu pominju se negde negde Arbanasi (videti analizu popisa kod:T.Vukanović, Srbi na Kosovu.) ali to je takva zanemarljiva manjina da se ne može reći da je zemlja njihova.To su u vreme popisa bili čuvari stočarskih staništa i zimovnika na pasištima i planinama ili možda neka vrsta nadničara i gastarbajtera u današnjem smislu reči. A ta pasišta i zimovnici opet nisu bili njihovo vlasništvo nego imanja manastira, vlastele i vladara na prvom mestu.U tom popisu nema upisan nijedan arbanaški hram ili manastir pa bili oni katolici ili ne.
U tom popisu može se naći ime Globoderica u kojem su živeli Srbi. Ime naselja promenjeno je u Obilić između dva svetska rata (videti detaljnije kod:A.Urošević, Kosovo.).
Zatim:Đorđe, Đurađ, Đerđ potiču od grčkog Georgios što, neko mi reče , znači zemljoradnik. A Skender (turski Iskender) je persijsko-turska varijanta imena Aleksandar.
Ne znam zašto sam ovo napisao, U svakom slučaju ako ne koristi ne može ni da škodi! Hvala na strpljenju i mudrovanju.

Mišina prababa iz Mrmoša

Starosedelac | 31/12/2012, 19:12

Pa dobro gospodine Misho ako Vam je to nadimak od Miloš šte lepo ne napisaste Miša ili ćirilicom tj. srbicom od Vinče nego tako po europski? A to dal u Vama teče mnogo, malo ili nimalo krvi Miloša Obilića procenite sami na osnovu toga dal ste spremni da učinite ono što je učinio on - da ubijete ismailćanina Murata, ili kao Princip da ubijete onakvog gada ili današnjim sredstvima da kokneš nekog od mnogobrojnih dušmana i krvnika srpskih (preplivaj Drinu i uhvati Orića npr.)itd. Jesi li od tog kova ili nisi pitanje je sad! Pozdrav.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

misha | 01/01/2013, 15:08

misha

@Starosedelac: Miša.blog.rs, tj.Миша.блог.рс...evo, napisao sam hehe ;)
P.s.Nemojmo mešati babe i žabe, srećna Nova 2013.godina:))

Albanci nemaju istoriju

Kornjaca | 23/01/2013, 06:33

Onaj na slici NIJE Milos Obilic nego Pavle Orlovic!! I Albanski grb nije postojalo do 100 godina posle kosovskog boja!
Boze moj ljudi..

Ko je na slici

Starosedelac | 30/01/2013, 16:58

Doista, ko je na slici pitanje je? Svako može da obuče beli mantil i okači slušalice preko vrata pa se nazove doktorom i slika se na ovo sokoćalo. A bio u Prištini pre 1999. neki Foto Nesha u glavnoj ulici. A dosta godina pre ove uzmem ja jedan film pa pravo kod njega:Dobar dan, Mirdita, imam jedan film da mi razvijete pa po tri slike ako može. Gledam šta ima okačeno po zidovima. Slušam na kom jeziku komunicira sa osobljem, gledam na sto rukopis kojim pismom i jezikom piše itd. Čija je slika, ma slika može da se nađe na internetu, kao doktor folira se a zapravo nas napaljuje i huška na jadne i sirote Šqiptare tako diskriminisane da je to tužno videti i slušati.

Re: Miloš Obilić, albanski vitez ?!?

kesegjia | 03/05/2015, 10:00

shta sam qitao po vasho strane i hisoriqari vi ste uvek ste krali borbe hitorie manastire sve pod sillom ste ukrali manastira u peq bio allbanski i sodnje allbanski quva to cirkvo vi ste promeni ullaza u crkvo vci ste urkali sve zhivo po pretiskom ,. to veq zna a jednom dana sve qe izagje u istino , vi dobro znate od kuda ste doshli i kada ,. pa gledajte mallo i na oqi istino shta radite sa allbancima u preshevo bujanoca i medvexhe ,. a kakvo rat se zaversha na kosovo , vi ste na 8uqilli samo na sillom a dosta vishe nema vishe poshteni allbanca ., ????poshtanim allbanca vi se dali i qerko dase zheni viste dalli prilliku da obogata poshteni i da kazhite evo mi damo poshteni allbanci ko su dobri ,. a drugisi nacionalist shovinisti pansllavisti i,t d,. viste jedan na rod kada ste doshli iz karpate sve sillom st uzeli i kragjam ,. toje vasha istoria ,. neqem , dale sa vashum llazhu da sanima ,.

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb